INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
FABRYO CORPORATION SRL |
Adresa: Sos. Oltenitei nr. 202 B, Popesti Leordeni, Judet Ilfov |
Telefon: 021/405.50.25 int 111, 021/420.40.98 , 021/467.38.73 |
Fax: 021/420.82.09 |
Web site: www.fabryo.com |
Domenii: Lacuri si vopsele |
Descriere activitate
Producator de lacuri si vopsele. |
Prezentare companie/institutie
FABRYO continua investitiile in marcile proprii si in lansari de produse
Alexandra Chirica
Functia/Firma: director de strategie si marketing, Fabryo Corporation;
Experienta profesionala: peste 6 ani pe piata materialelor de constructii si mai mult de 15 ani in management si marketing.
Producatorul de lacuri si vopsele Fabryo, parte a grupului olandez AkzoNobel, are ca obiectiv principal consolidarea pozitiei de lider pe piata produselor decorative din Romania. In acest sens, compania va continua investitiile in sanatatea si siguranta angajatilor, in marcile proprii, savana, APLA si Sadolin, si pregateste lansarea, in 2021, de produse noi. 2020 a fost un an al incertitudinilor, conducerea Fabryo spunand ca este pregatita sa infrunte noile provocari, mizand pe flexibilitate si capacitatea de adaptare, calitati exersate intensiv in 2020.
- Ce obiective aveti stabilite pentru perioada urmatoare?
- Compania noastra este concentrata sa isi intareasca pozitia de lider in piata produselor decorative in Romania deservindu-si cat mai bine clientii si dezvoltand relatii cat mai puternice cu furnizorii nostri. Acest lucru este posibil acordand atentie speciala angajatilor si brandurilor noastre. Investim constant in crearea de conditii cat mai sigure de munca in toate punctele noastre de lucru si, de asemenea, in marcile noastre. In 2021 vom lansa noi produse si vom continua sa ne sustinem prin comunicare pe diferite medii brandurile noastre etalon - savana, APLA si Sadolin. Incepem anul prin relansarea designului de ambalaj pentru produsele comercializate sub marca savana, cu un logo si un aspect mai energizant si care inspira.
- Ce impact a avut pandemia de Covid-19 asupra business-ului?
- In 2020 si, totodata si in 2021, prioritatea pentru AkzoNobel - companie din care Fabryo face parte - este de a-si mentine angajatii, familiile lor si partenerii sanatosi si in siguranta. Am monitorizat si vom continua sa monitorizam permanent situatia pandemiei si sa luam toate masurile cerute. Sustinem pe deplin si ne conformam cerintelor legale atat la nivel local, cat si national. Am functionat si continuam sa ne desfasuram activitatea cu toate masurile de preventie necesare, in asa fel incat sa ne deservim clientii cat mai bine si sa ne mentinem afacerea operationala. Am incurajat si incurajam in continuare ca angajatii sa isi desfasoare munca de acasa atunci cand activitatea le-o permite. Am functionat in toata aceasta perioada, fiind increzatori, dar precauti.
- La ce concluzii ati ajuns, dupa un an de pandemie?
- Atitudinea noastra este sa transformam provocarile in oportunitati de crestere. Cea mai mare provocare pe care 2020 ne-a adus-o a fost reducerea capacitatii de a face predictii privind evolutia pietei. Aceasta insa ne-a crescut capacitatea de a ne adapta la un mediu mereu in schimbare. In concluzie, suntem mandri de realizarile noastre din 2020. Am reusit sa fim mereu operationali, adaptandu-ne tuturor masurilor necesare pentru siguranta la locul de munca, continuand sa ne deservim consumatorii si clientii. Am acordat deplina prioritate crearii unui mediu de lucru sigur pentru angajatii nostri. Am lansat produse noi, ne-am sustinut brandurile si de asemenea am fost parteneri in proiectul "Street delivery", in Bucuresti.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Ianuarie/Februarie 2021)
FABRYO: Pozitie dominanta, asigurata printr-un portofoliu complex
Pe o piata locala a lacurilor si vopselelor estimata de experti la o valoare cuprinsa intre 120 milioane de euro si 130 milioane de euro, Fabryo Corporation, cu o cifra de afaceri de peste 35 milioane de euro, ocupa prima pozitie in topul furnizorilor specializati. La nivel de grup, societatea a incheiat anul precedent cu vanzari de 173 milioane de euro, acest rezultat fiind calculat in urma consolidarii situatiilor financiare ale celor doua entitati economice (Atlas Paints - parte a Atlas Corporation - si Fabryo Corporation), care au fuzionat prin absorbtie in 2012. In prezent, concernul se afla in plina campanie de promovare a marcii APLA, sub care sunt comercializate si materiale de constructii pentru finisaje, pe acest segment cresterea la nivelul lui 2013 situandu-se la 1,5%. In prezent, Fabryo - Atlas Paints detine o platforma de productie a vopselelor, mortarelor si adezivilor, amplasata in localitatea Popesti-Leordeni, precum si o unitate de fabricare a produselor de termoizolare in Tunari - Ilfov.
Dragos Militaru, director executiv al Fabryo - Atlas Paints:
„Noi vedem in toate dificultatile intampinate in derularea activitatii pe piata din Romania doar oportunitati de crestere a calitatii solutiilor promovate, precum si a competentelor echipei Fabryo - Atlas Paints. Este evident ca pe plan local au fost facute greseli grave in politica economica aplicata de-a lungul ultimilor ani. Astfel, multi consumatori se afla inca sub presiunea reducerii puterii de cumparare incepute in 2010, odata cu majorarea nejustificata de rationamente fundamentate din punct de vedere economic a taxelor indirecte (TVA), dar speram ca, odata cu demararea procesului de relansare, sa se reia cresterea cererii, in special pe segmentul produselor premium competitive in planul preturilor, ce asigura un grad optim de indeplinire a exigentelor beneficiarilor”.
Integrarea completa asigura conditii optime de dezvoltare
Referitor la procesul de fuziune, directorul executiv al companiei, Dragos Militaru, a afirmat ca "prin aceasta actiune ne-am fortificat pozitia de lider pe piata de lacuri si vopsele decorative din Romania, construind un portofoliu complex de produse si branduri complementare, care va fi capabil sa ofere clientilor solutii complete de decorare, finisare si izolare de cea mai buna calitate. In 2013, reprezentand primul an de integrare operationala, ne-am concentrat eforturile pe cresterea distributiei brandu-lui APLA (Atlas Professional Line Applications) pe toate canalele comerciale si am obtinut cresteri semnificative ale cifrei de afaceri in ceea ce priveste categoriile de mortare si termoizolatii, pe o piata aflata in scadere. Consolidarea intr-o singura entitate juridica a fost pasul urmator, constituind o etapa importanta a procesului respectiv care aduce beneficii multiple in modul de functionare al tuturor departamentelor companiei, prin unificarea si simplificarea proceselor de lucru". In prezent, grupul trece printr-o faza de integrare a portofoliului de produse, continuand, totodata, extinderea ofertei cu sortimente performante, care aduc utilizatorilor beneficii reale. "Politica noastra de marketing se bazeaza pe doua fundamente: calitatea superioara a produselor in raport cu oferta competitiei, respectiv orientarea catre client si indeplinirea in conditii optime a cerintelor acestuia. Astfel, continuam sa dezvoltam gama de solutii decorative, introducand produse unice in Romania, cum ar fi, de exemplu, lacul cu acoperire dintr-un strat pentru cabane si garduri «savana 2 in 1», care inregistreaza cresteri ale vanzarilor de circa 50%. In ceea ce priveste segmentul sistemelor cu pret mediu, in care se incadreaza categoria de vopsele lavabile marca Innenveiss, inregistram sporuri sustenabile de peste doi ani", a mai subliniat oficialul companiei.
Distributie adresata tuturor categoriilor de utilizatori In urma cu trei ani, Fabryo a lansat un sistem inovator de distributie, conceptul fiind promovat sub sloganul "renovis - priceputi in renovari". Prin aceasta solutie s-a incercat combinarea diversitatii ofertei si profesionalismului specific marilor retele de bricolaj cu gradul ridicat de specializare a micilor magazine. Dezvoltat in sistem de franciza, conceptul renovis s-a remarcat pe piata de profil printr-o serie de avantaje, precum programul prelungit, disponibilitatea consilierii tehnice, oferta complexa care include o mare varietate de materiale si unelte, transportul marfurilor etc. De asemenea, produsele Fabryo - Atlas Paints sunt disponibile in toate marile retele de comercializare a materialelor de constructii, cum ar fi: Dedeman, Praktiker, Hornbach, Baumax etc. Pe segmentul business-to-business (B2B) activitatea de vanzari este realizata de o echipa speciala ce asigura comunicarea si relatiile de afaceri cu firme de constructii, birouri de arhitectura si proiectare si alti mari consumatori, toti acestia beneficiind de asistenta tehnica personalizata in functie de caracteristicile fiecarui proiect. In fine, grupul mai beneficiaza de o retea de showroom-uri gestionate in colaborare cu diversi parteneri, la nivel national, cum ar fi Romteco - Galati, Clarex Impex - Bucuresti, Finivops - Arad, Orca - Baia Mare etc.
Sisteme profesionale, cu garantii extinse pana la 15 ani Alaturi de produsele cu performante deosebite, dezvoltate pentru finisajul aplicat la interior, segment pe care se remarca brandul savana cu Teflon, portofoliul Fabryo - Atlas Paints include solutii deosebite pentru fatade, una dintre acestea fiind tencuiala decorativa structurata marca savana Acvastop. Aceasta este recomandata pentru protectia peretilor exteriori, indiferent de tipul de suport (sisteme termoizolante, tencuieli din var, ciment si beton, alte substante minerale etc.). Materialul se nuanteaza in peste 180 de variante cu ajutorul sistemelor profesionale de colorare marca savana Color Safari. Testele realizate indica o rezistenta de peste 15 ani a tencuielii (in conditiile unei aplicari conforme cu standardele Fabryo), iar produsul poate fi utilizat inclusiv pentru realizarea unor lucrari la interior. Puterea de acoperire depinde in mod direct de granulatie, care este de 1,5 mm, 2 mm, MD 1,5 mm si 2,5 mm. Aplicarea se efectueaza cu o gletiera din otel inoxidabil, grosimea stratului fiind egala cu granulatia maxima a materialului, iar procesul de uscare este de aproximativ patru zile.
Programele de investitii continua, in pofida recesiunii prelungite Strategia de dezvoltare a companiei presupune derularea permanenta a unui proces de investitii, ce vizeaza atat modernizarea capacitatilor de productie, cat si completarea ofertei cu sisteme inovatoare. Astfel, recent au fost demarate lucrarile la o noua fabrica de mortare, ce urmeaza sa fie amplasata in Popesti-Leordeni. Suma alocata pentru acest proiect este de circa o jumatate de milion de euro si va genera dublarea capacitatii actuale, aceasta urmand sa atinga cota de 80.000 tone/an. Lucrarile au inceput in primul trimestru din 2014 si se vor finaliza cel mai probabil in luna octombrie a.c. Directorul executiv al societatii a afirmat ca "viitoarea unitate va asigura conditii optime pentru introducerea unui nou standard de calitate pe piata romaneasca, ce va fi promovat in mod unitar si integrat, sub marca APLA. In ceea ce priveste portofoliul de produse, investim masiv in extinderea ofertei pe segmentul solutiilor de finisaje pentru constructii, divizia B2B inregistrand, in primul semestru din 2014, cresteri de peste 25%".
Estimari realiste pentru intervalul urmator Echipa manageriala a Fabryo - Atlas Paints prognozeaza, pentru anul in curs, o majorare de cel putin 5% a cifrei de afaceri la nivel de grup, acest optimism moderat fiind sustinut de evolutia favorabila a diviziei B2B. "Pe segmentele de finisaje pentru constructii, unde activam sub brandul APLA, respectiv pe cele de mortare si adezivi pentru constructii, termo- si hidroizolatii, piata din Romania continua sa se incadreze, din pacate, pe un trend descendent. Pe termen scurt, este posibil sa asistam la o crestere «anemica» in ceea ce priveste segmentul vopselelor decorative, avand in vedere sporirea cererii de produse utilizate la lucrari de renovare a spatiilor rezidentiale. In ceea ce priveste grupul nostru, dinamica vanzarilor va fi, in aceste conditii, superioara mediei inregistrate pe piata de profil, fapt ce va determina, in mod cert, consolidarea pozitiei de lider. In aceeasi directie va actiona inclusiv politica actuala de marketing, orientata spre extinderea cantitativa si calitativa a ofertei, cresterea competitivitatii in planul preturilor, imbunatatirea permanenta a distributiei si ajustarea actiunilor de promovare astfel incat sa se asigure asa-numitul «brand awareness» la nivelul tuturor categoriilor de beneficiari".
Capacitatea actuala de productie a vopselelor depaseste 250 tone/zi In prezent, operatiunile Fabryo Corporation sunt controlate de compania suedeza de investitii Oresa Ventures, care a accesat piata din Romania in anul 1996, devenind actionar majoritar al unei serii de companii cunoscute, precum Medicover, La Fantana, Motoractive Leasing, Somaco Group Prefabricate, Kiwi Finance si RTC Proffice Experience. Istoria Fabryo Corporation incepe prin infiintarea, in 1994, a Guzu Chim Com Prod, care a fost preluata, 12 ani mai tarziu, de investitorul din Suedia. Un punct de rascruce in dezvoltarea companiei a fost constituit de lansarea, in 2003, a vopselelor marca savana. Produsul a fost rapid dezvoltat, gratie utilizarii unei retete ce a inclus toate componentele necesare asigurarii unei calitati corespunzatoare. Astfel, prin semnarea unui parteneriat pe termen lung cu furnizorul international de produse chimice DuPont, a fost posibila crearea brandului savana cu strat protector de teflon - reprezentand o inovatie pe piata Europei de Est. Datorita strategiei agresive de dezvoltare, Fabryo a reusit ca, in anul 2009, sa devina lider al sectorului de profil din Romania, detinand cea mai mare platforma de productie a lacurilor si vopselelor din aceasta regiune a continentului, cu o suprafata de 50.000 mp si o capacitate de peste 250 tone/zi. In prezent, marcile savana si Innenweiss domina piata locala atat din punct de vedere al notorietatii, cat si al volumului livrarilor. Calitatea acestora a fost recompensata, brandul savana fiind distins cu trofeul "Gold Effie", la categoria "sustained success" si incadrat, incepand cu 2012, in asa-numita categorie "superbrands".
Solutii performante de termo - hidroizolare, promovate sub marca Apla
In ceea ce priveste istoria companiei Atlas Corporation, activitatea acesteia este coordonata de Chroma Holdings, ce detine inclusiv Atlas Warehousing - companie care are in proprietate 85.000 mp de teren si 24.000 mp de depozite si spatii de birouri in zona de nord a Capitalei. Grupul si-a demarat operatiunile in Romania in anul 1994, fiind specializat initial in activitati de import/export si distributie a materialelor de constructii. Productia pe plan local a inceput sase ani mai tarziu, prin deschiderea unei unitati de fabricatie moderne si dotate cu tehnologii de ultima generatie, amplasate in Bucuresti. Astfel, a fost posibila promovarea unor produse deosebite, cum ar fi, de exemplu, AplaFill - primul glet pe baza de ciment alb comercializat pe plan local. Ritmul de dezvoltare a companiei a fost sustinut in ultimul deceniu, firma extinzandu-si treptat atat aria de specializare, cat si portofoliul de produse. Strategia respectiva a avut ca efect includerea in oferta a unor sortimente precum vopsele emulsionate, tencuieli decorative, gleturi, chituri si adezivi, materiale termoizolante din categoria polistirenului extrudat - toate acestea fiind caracterizate de performante ridicate si adaptate celor mai exigente cerinte ale utilizatorilor. De asemenea, compania promoveaza solutii complete si profesionale de termo- hidroizolare si finisaje de inalta calitate din gama APLA, ce include marci consacrate precum AplaLux, AplaFill, AplaTenco-Plast sau AplaXfoam.
FABRYO: Dominant position ensured by a complex portfolio
On a local market of paints and varnishes estimated at 120 - 130 million euro, Fabryo Corporation, with a turnover of over 35 million euro, is the leader among the specialized providers. At the group level, the company ended last year with sales of 173 million euro, the result being calculated after consolidating the financial statements of the two economic entities (Atlas Paints - part of the Atlas Corporation and Fabryo Corporation), which merged through absorption in 2012. Currently, the group is in full campaign to promote the brand APLA, this segment increasing in 2013 by 1.5%. Fabryo - Atlas Paints has a production platform of paints, mortars and adhesives, located in Popesti Leordeni and a manufacturing unit of insulation products in Tunari - Ilfov. Referring to the merger, Fabryo - Atlas Paints CEO, Dragos Militaru said that through this action the company strengthened its leading position in decorative paints and varnishes market in Romania, building a portfolio of complementary products and brands that will be able to offer to the customers complete and high quality solutions for decorating, finishing and insulation. In 2013, representing the first year of operational integration, the management team focused the efforts on increasing brand distribution APLA (Atlas Professional Line Applications) on all commercial channels and obtained a significant increase in turnover in respect of the categories of mortar and insulation products, in a market situated on a downward trend. Consolidation into a single legal entity was the next step, an important one in the process that brings multiple operational benefits to all company departments, by unifying and simplifying work processes. Currently, the group is going through a phase of integration of the product portfolio, continuing also to expand the offer with performances products which bring real benefits to users. The marketing policy is based on two pillars: an offer of high quality products compared to the competition (namely customer focus) and meeting its requirements under optimal conditions. Thus Fabryo - Atlas Paints will continue to develop an extended range of decorative solutions, introducing unique products in Romania, such as, for example, "savana 2 in 1", which recorded sales growth of about 50%.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Septembrie 2014)
|