Agenda Constructiilor
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
PAGINA PERSONALIZATA


ROCKWOOL ROMANIA

ROCKWOOL ROMANIA

Adresa: Sos. Bucuresti Ploiesti Nr 1A, Cladirea C, Etaj 1, Bucuresti, S1
Telefon: 021/233.44.40
Fax: 021/233.44.41
E-mail: info@rockwool.ro
Web site: www.rockwool.ro
Domenii: Materiale pentru izolatii
Descriere activitate
Producator de vata minerala bazaltica; termoizolatii rezistente la foc; solutii si sisteme pentru izolarea cladirilor.
Prezentare companie/institutie
ROCKWOOL: Economie circulara prin strategia de reciclare Rockcycle
 
 
 
 
 
 
Florin Popescu
Functia/Firma: Business Unit Director, ROCKWOOL Romania;
Experienta profesionala: peste 20 de ani in domeniul izolatiilor profesionale.
 
De pe pozitia sa de lider mondial pe segmentul izolatiilor profesionale pe baza de vata minerala bazaltica, grupul ROCKWOOL domina in mod autoritar piata de profil, raportand pentru semestrul intai din acest an vanzari de 1,783 miliarde euro. Desi rezultatele au suferit o oarecare corectie data de conjunctura economica actuala care a afectat cererea de pe piata internationala a constructiilor in special in zona Europei de Est, veniturile operationale brute au sporit cu 4% atingand 358 milioane de euro, pe fondul mentinerii preturilor de livrare la un nivel ridicat si scaderii costurilor cu energia. Subsidiara din Romania a reusit sa faca fata cu succes tuturor provocarilor curente si sa-si consolideze pozitia competitiva, desi provocarile nu au fost putine. Pentru a detalia modul in care au fost gestionate operatiunile pe plan local si a contura o perspectiva pe termen mediu si lung in ceea ce priveste evolutia cererii de materiale specifice si a sectorului constructiilor, in general, a fost solicitata opinia managerului ROCKWOOL Romania, Florin Popescu.
 
- Care au fost produsele cele mai solicitate in acest an si la ce proiecte ati participat prin livrarea de sisteme de termoizolare?
- Observam un interes tot mai mare al oamenilor catre solutii de izolare sigure si eficiente, precum si un grad de constientizare ridicat asupra beneficiilor produselor din vata bazaltica: securitate la incendii, proprietati termice si fonice de izolare. Noi continuam sa livram produsele din gama CASA, dedicata segmentului DIY, produse pentru fatade si izolatii generale. Sistemele ETICS pentru izolarea fatadelor reprezinta cea mai mare cota din intregul volum de materiale pe care le comercializam intr-un an. Astazi suntem implicati in programele de renovare a scolilor si spitalelor si consideram esentiala renovarea acestor tipuri de cladiri cu vata bazaltica, pentru ca ne referim la performanta energetica, protectie fonica si, un aspect esential, la securitatea in caz de incendiu. In ceea ce priveste proiectele, in prezent, suntem implicati in cea mai mare investitie din acest moment, vizand unitatea de productie Nokian Tyres, din Oradea. Tot recent, am demarat poate unul dintre cele mai frumoase proiecte de CSR, prin furnizarea de sisteme de izolatie pentru cea mai noua tabara Magic Camp, din Branesti, Dambovita. Este locul in care sunt organizate tabere pentru copiii cu afectiuni oncologice, cu arsuri grave si pentru cei care au pierdut pe cineva drag din cauza acestor boli teribile. In sectorul privat, am livrat pentru obiective de referinta precum: Casa Nobel Brasov, MHB Residence Maurer, Concept Noua, Qualis Residence, Noua Residence, Casa Nobel Victory sau reabilitari termice ale diverselor sedii de institutii publice din Romania. Suntem parteneri constanti pentru marile retele de retail Kaufland, Lidl, precum si pentru producatori industriali precum Bosch, Continental AG, Michelin, UAC. De asemenea, livram in mod constant catre principalii dezvoltatori de parcuri logistice, precum: Global Vision, CTP, VGP, WDP si altii.
- Ce s-a schimbat pe piata de constructii, odata cu intrarea in vigoare a directivelor pentru constructii NZEB?
- Directiva privind constructiile NZEB a asteptat mai bine de doi ani sa fie elaborate normele metodologice nationale, care au intrat in vigoare abia la 1 ianuarie 2023. Standardul NZEB stipuleaza ca, pentru ca locuinte individuale sa fie incadrate in clasa energetica A, valorile limita maxim admise ale consumului total de energie primara trebuie sa se situeze la 130 kWh/mp/an, iar pentru locuinte colective, valorile maxime care sa corespunda clasei energetice A, trebuie sa fie de circa 100 kWh/mp/an. Pana in 2030, valorile existente vor trebui sa fie si mai mici, acest lucru ducand la atingerea obiectivului cladirilor ZEB, adica "zero emission buildings". Din acest punct de vedere, putem observa o intelegere precara a normelor. Consum redus de energie nu este egal cu montarea panourilor fotovoltaice. Reducerea consumului de energie se poate face doar prin utilizarea unor materiale termoizolante performante, montate corect. Odata diminuat, se poate trece intr-un mod fezabil si la producerea de energie din surse regenerabile. Noi ne concentram pe educarea pietei si a partenerilor nostri privind tintele de eficienta energetica si decarbonizare din legislatia nationala si europeana. In acest sens, derulam campanii de constientizare, seminarii online, conferinte si evenimente in care am promovat ideea de cladiri verzi, sustenabile, sigure la incendii. In cadrul companiei noastre, am simulat diverse scenarii de calcul, pentru a afla care sunt grosimile de izolatie din vata bazaltica necesare obtinerii normelor de locuinte NZEB, pentru mai multe tipuri de aplicatii. In felul acesta, putem oferi clientilor finali detalii clare si specifice despre cum sa foloseasca produsele noastre pentru atingerea standardului NZEB. Dupa aproximativ 9 luni de la publicarea in Monitorul Oficial a metodologiei de calcul, putem spune ca observam un trend in crestere al produselor din vata bazaltica potrivite pentru atingerea standardelor NZEB.
- Nominalizati cele mai noi solutii din oferta companiei.
- Trebuie subliniat ca piata de termoizolatii din Romania respecta reglementarile si politicile publice stabilite la Bruxelles cu privire la combaterea schimbarilor climatice. Normele si directivele europene, precum si finantarea externa pun un accent deosebit pe reducerea consumului de energie primara, care ar trebui asigurata din productie proprie de energie verde. De aici vine tendinta voluntara, dar si obligatorie de a monta panouri fotovoltatice pe cladiri si locuinte individuale. In contextul in care oamenii si companiile se indreapta catre statutul de prosumator, vedem un interes sporit pentru gama de produse Hardrock, realizate prin tehnologia Dual Density din doua straturi integrate, patentata de grupul nostru. Placile Hardrock 1000, cu o rezistenta la incarcare punctuala foarte mare de 1.000 N, sunt indicate pentru izolarea termica, protectia fonica si la foc a acoperisurilor tip terasa cu panouri fotovoltaice. Desigur, continuam sa ne imbunatatim produsele, tinand pas cu evolutia tehnologica din domeniu, dar si cu evolutia politicilor privind eficienta energetica, reducerea emisiilor de carbon sau reciclarea. De mai bine de un an, am implementat programul Rockcycle, care inseamna recuperarea si reciclarea deseurilor de produse marca ROCKWOOL, care ne permite sa recuperam paletii si resturile de vata bazaltica de pe santierele de constructii si sa le ducem inapoi la fabrica, unde le procesam si reciclam in vata bazaltica noua cu calitatea, durabilitatea si proprietatile originale, impiedicand astfel deseurile sa ajunga la groapa de gunoi. In acest moment analizam oportunitatea de a produce placi Hardrock 1200 la fabrica din Aricestii Rahtivani, un produs cu rezistente mecanice sporite, recomandat pentru izolarea termica, protectia fonica si la foc a acoperisurilor tip terasa, dotate cu panouri fotovoltaice.
- Cum gestionati provocarile intampinate in desfasurarea activitatii?
- Cele mai mari dificultati sunt legate de modificarea regimului fiscal. Codul Fiscal a fost modificat de peste 550 de ori in ultimii 8 ani, spun economistii. Au fost situatii cand, timp de doi ani schimbarile au fost implementate prin 20 de ordonante de urgenta, legi de modificare a Codului Fiscal sau legi de aprobare a ordonantelor. Acestea dau peste cap orice operatiune economica in Romania, indiferent daca vorbim despre marile corporatii sau IMM-uri.
Provocarile pe termen mediu sunt legate de accesarea fondurilor externe pentru implementarea proiectelor din PNRR, RePower, fondurile de coeziune din exercitiul multianual 2021-2027 sau banii de la BEI pentru spitalele regionale. Infrastructura de cladiri din Romania va primi, estimam noi, peste 7 miliarde de euro pana in 2030, fiind vorba despre proiecte de renovare sau fondul de cladiri nou construit. Aici este esentiala capacitatea autoritatilor la nivel central si local sa acceseze acesti bani. Este primordial sa ne indeplinim jaloanele din PNRR pentru obtinerea cat mai rapida a transelor de care depinde rata de renovare in Romania.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Octombrie 2023)
 

 
“Frumusetea produselor ROCKWOOL este ca ele ne inconjoara peste tot si, chiar daca uneori nu sunt vizibile, ne fac viata mult mai confortabila”
 
Peste 80 de ani de istorie pentru un veritabil etalon al industriei de sisteme de termoizolare pe baza de vata minerala bazaltica
 
“There is something exciting about turning an abundant, ancient resource into a range of products that enrich modern life and address global challenges. The beauty of our products is that they are all around us, all the time, no matter where we are. Yes, they are quiet, and often go unnoticed, but the silent, often hidden existence of these products make our lives measurably more comfortable and enjoyable”. Aceste cuvinte apartin lui Jens Birgersson, CEO si presedinte al consiliului de administratie al grupului danez ROCKWOOL, unul dintre cei mai reputati furnizori globali de sisteme ultraperformante de termoizolare, din gama vatei minerale bazaltice. Cu o istorie de peste 80 de ani, compania fondata in 1935 este un deschizator de drumuri in utilizarea acestui tip de material pentru realizarea de sisteme de termoizolare, care au fost utilizate initial in Peninsula Scandinavica. Productia propriu-zisa a fost lansata un an mai tarziu pe baza desenelor si drepturilor de proprietate detinute.
 
Fabrica din Romania, pe harta strategiei de dezvoltare a grupului
Dupa razboi, in 1951 a fost inaugurata subsidiara din Germania, unde au si demarat, de altfel, primele operatiuni de productie din afara Scandinaviei, in anul 1954. In timpul crizei OPEC de la inceputul deceniului al optulea al secolului trecut, odata cu majorarea semnificativa a preturilor la energia electrica, beneficiarii au inceput sa constientizeze acut avantajele utilizarii vatei minerale pentru termoizolare. In consecinta, ROCKWOOL a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de la 360 milioane coroane daneze (DKK) in 1970 la 1,6 miliarde DKK in 1979. Anii ’80 s-au caracterizat printr-o extindere masiva a portofoliului de produse, executate pe baza unei tehnologii de mare eficienta. La finele deceniului respectiv a fost deschisa prima unitate de productie din America de Nord, in Ontario - Canada, pundandu-se astfel bazele unei viitoare expansiuni in regiune. Acesta a fost, de altfel, semnalul unei extinderi masive a operatiunilor, care a demarat la putin timp dupa aceea, ROCKWOOL inregistrand rate extrem de rapide de crestere extensiva din punct de vedere geografic. Procesul a vizat initial zona Europei, pentru ca incepand cu anul 2000 sa continue in Extremul Orient. Un eveniment important a fost reprezentat de listarea grupului la Bursa de Valori din Copenhaga, care a avut loc in 1996. Jens Birgersson a devenit director executiv al ROCKWOOL in 2015, lansand un program indraznet de transformare a afacerii, care a fost incununat de succes in doar un an dupa aplicarea sa. 2017 a marcat aniversarea a opt decenii de succes pe piata mondiala de profil, cu aceasta ocazie fiind demarat un nou plan de dezvoltare menit sa sustina expansiunea viitoare si cresterea profitabila a afacerilor. Primele semne concrete ale transpunerii in practica a strategiei respective nu au intarziat sa apara, in acelasi an fiind achizitionat un pachet de actiuni al producatorului elvetian de vata minerala Flumroc, cu o cifra de afaceri de aproximativ 67 milioane CHF. In 2018, a fost preluat controlul asupra fabricantului chinez Yangzhou KEWO Energ Conservation New Materials, pentru ca dupa numai un an sa fie inaugurata unitatea de productie din Ploiesti - Romania. Nici in acest an operatiunile de expansiune nu au fost stopate, recent fiind achizitionata afacerea de panouri acustice Paroc, care opereaza in prezent sub brandul Parafon. Practic, in prezent ROCKWOOL opereaza in Europa (Austria, Bielorusia, Belgia, Bulgaria, Croatia, Cehia, Danemarca, Germania, Elvetia, Estonia, Federatia Rusa, Finlanda, Franta, Italia, Letonia, Lituania, Marea Britanie, Norvegia, Olanda, Polonia, Romania, Slovacia, Spania, Suedia, Ucraina, Turcia, Ungaria), America de Nord (Canada, Mexic, SUA), Asia (China, India, Malaezia, Filipine, Singapore, Thailanda, Vietnam) si Africa (Emiratele Arabe Unite).
 
Sustenabilitate si CSR - doi dintre pilonii fundamentali ai politicilor de crestere durabila
Portofoliul de produse al grupului este extins si include solutii tehnice de izolare pentru procese industriale si aplicatii offshore (ce prezinta avantaje nete de reducere a pierderilor de caldura, limitare a emisiilor de gaze cu efect de sera si au o amprenta minima de carbon), sisteme de termoizolare si protectie pasiva impotriva incendiilor (ideale gratie caracteristicilor de reciclabilitate completa, incadrare in clasa A1 de reactie la foc, capacitate de intarziere a propagarii incendiului, durabilitate, rezilienta, facilitate in montaj), produse personalizate pentru partenerii industriali (aplicabile in sectorul HVAC, care nu ard, nu emit fum si asigura o functionare silentioasa a aparatelor de aer conditionat), sisteme pentru izolarea placarilor exterioare ale cladirilor, materiale pentru productia horticola destinate sustinerii politicilor actuale de sustenabilitate etc. Practic, toate solutiile promovate de ROCKWOOL contribuie in mod semnificativ la combaterea schimbarilor climatice, incurajarea economiei circulare (axate pe reciclare), asigurarea unui confort ridicat utilizatorilor. Strategia operationala actuala prevede maximizarea impactului generat de produsele comercializate, concomitent cu minimizarea efectelor pe care procesele de fabricatie le exercita asupra mediului. Din prima categorie de masuri se remarca cresterea gradului de fonoizolare, constructia de imobile eficiente din punct de vedere energetic, scaderea amprentei de carbon, iar din cea de-a doua imbunatatirea ciclului apei folosite in industrie, reducerea accidentelor si a incidentelor de munca, minimizarea deseurilor rezultate din productie si scaderea drastica a emisiilor de dioxid de carbon din activitatile de fabricatie. Orientarea explicita a grupului spre sustenabilitate si responsabilitate corporatista (CSR) este reflectata inclusiv de alocarea a 23% din dividendele aferente performantei financiare catre activitatile derulate de Fundatia ROCKWOOL. Toate aceste politici sunt implementate in mod sustinut de intreaga echipa a grupului danez, formata din peste 11.000 de profesionsti ce activeaza in 39 de state de pe intregul mapamond. Din punct de vedere al dezvoltarii durabile, numai solutiile principale de la ROCKWOOL, din gama sistemelor de termoizolare vandute pe parcursul unui singur an, asigura economii mai mari de 200 milioane tone de dioxid de carbon, in conditiile in care continutul de material reciclat in structura produselor respective atinge nivelul de 50%. Performanta din acest ultim punct de vedere este si mai mare in cazul panourilor arhitecturale decorative, pentru fatade ventilate Rockpanel, la care continutul de material reciclat este 100%. Dintre constructiile de referinta la care ROCKWOOL a participat prin furnizarea de solutii pe baza de vata minerala bazaltica se numara Turnul Eifel - Paris, Empire State Building - New York, Balsoi Theater - Moscova, Turnu Agbar - Barcelona, Marina Bay Sands - Singapore, The Shard - Londra, Filarmonica din Paris, podul Hong Kong - Zhuhai - Macau, Petronas Twin Towers - Kuala Lumpur, muzeul State Hermitage - Sankt Petersburg, Olympic Park Stadium si Teatrul Shakespeare - Londra.
 
Activitatea ROCKWOOL, reflectata in cifre ce releva performanta financiara
Cel mai recent raport anual elaborat de ROCKWOOL indica, pentru 2019, o cifra de afaceri de 2,75 miliarde euro, in crestere cu 2,2% fata de exercitiul financiar precedent. Veniturile operationale s-au plasat la 372 milioane euro (+9,1%), fiind corespunzatoare unei marje de 13,5%, iar indicatorul FCF (flux liber de numerar) a fost de 2 milioane de euro, in scadere de la 196 milioane de euro, cat consemna la finele lui 2018. Analiza structurala a activitatii operationale indica scaderi de 0,3% pe segmentul solutiilor de izolare (variatia fiind determinata in valute locale, dupa eliminarea impactului valutar rezultand un spor de 0,6%), in vreme ce in sectorul sistemelor s-a inregistrat un avans de 10,5% (12,1% in moneda euro). Practic, incasarile defalcate pe cele doua categorii au fost de 2,07 miliarde euro, respectiv 680 milioane euro. Din punct de vedere geografic, in Europa de Vest livrarile au crescut cu 0,2% in trimestrul al patrulea din 2019 (in special in Franta si Marea Britanie, in timp ce in Germania s-au inregistrat anumite dificultati), iar in centrul si estul continentului, inclusiv in Federatia Rusa, a avut loc un declin de 8,2%. Cea mai buna dinamica a fost raportata in America de Nord si Asia, unde rezultatele s-au ajustat pozitiv cu 4,5%. Investitiile s-au accelerat in perioada analizata (fapt reflectat inclusiv de evolutia FCF), la nivelul intregului an fiind alocate fonduri de 400 milioane euro, din care 108 milioane de euro doar in trimestrul al patrulea (fata de 85 milioane de euro in intervalul corespunzator al anului anterior). Datele financiare oficiale pentru Romania releva o cifra de afaceri de 94 milioane de lei, realizata in anul fiscal 2018. Recent, compania a deschis prima fabrica amplasata in tara noastra, investitia aferenta fiind de 50 milioane de euro. Unitatea are o capacitate de aproximativ 45.000 de tone pe an si este construita pe un teren de 30 de hectare, situat in parcul industrial Ploiesti West Park, din localitatea Aricestii Rahtivani.
 


Produse pentru termoizolare exterioara de tip ETICS, fabricate in Romania cu tehnologia „Dual Density”
 
FRONTROCK MAX PLUS, FRONTROCK EXTRA - FRONTROCK RENO si FRONTROCK RP-PT
 
Caracteristici:
  • Termoizolare, protectie la foc, protectie impotriva propagarii flacarilor, protectie fonica.
  • Placi hidrofobizate; permeabile la vapori; stabile dimensional; rezistente la mediu alcalin.
  • Produse minerale, rezistente la actiunea daunatorilor, nu dauneaza sanatatii.
Placile de vata minerala bazaltica din gama Frontrock, realizate pe baza tehnologiei Dual Density, sunt special proiectate pentru a maximiza proprietatile de izolare termica, fonica, precum si pe cele de protectie la foc a fatadelor dotate cu sisteme de termoizolare exterioara de tip ETICS. Produsul integreaza doua straturi de vata minerala bazaltica, avand densitati diferite, ambele fiind hidrofobizate in masa. Placile se adapteaza peretilor neuniformi, stratul superior avand o densitate marita, care ii confera o rezistenta superioara la actiuni mecanice si la impact. FRONTROCK MAX PLUS (coeficient de conductivitate termica liniara λ= 0,035 W/mK) si FRONTROCK EXTRA - FRONTROCK RENO (λ= 0,036 W/mK) sunt special concepute pentru izolarea termica, protectia fonica si protectia la foc a fatadelor in sistemele de termoizolare exterioara (ETICS). Se monteaza in contact cu suprafata suport prin lipire cu adeziv si prin ancorare suplimentara cu dibluri. Nu se recomanda in zona de soclu si de contact cu terenul. In plus, placile FRONTROCK EXTRA - FRONTROCK RENO prezinta o incarcare punctuala de 500 N ce le confera anduranta la socuri mecanice si asigura o aplicare facila a stratului de armare, datorita suprafetei extrem de rigide de la exterior. Placile FRONTROCK RP-PT (= 0,039 W/mK) sunt destinate realizarii de termosisteme cu grosime redusa, fiind recomandate atat pentru lucrari de restaurare, cat si ca invelitori usoare de fatade. La o dimensiune de 20 mm, rezistenta termica este de 0,5 mpK/W pentru ca la 100 mm sa atinga 2,55 mpK/W. Pentru a identifica mai usor partea dinspre exterior a placii, produsele vor fi marcate cu brandul ROCKWOOL, care va inlocui cele doua linii imprimate.
 


Roboti industriali folositi la unitatea de productie din Romania
„Viitorul arata bine ... calitatea produselor si serviciilor va deveni o normalitate”
 
Istoria ROCKWOOL Romania este nemijlocit legata de cariera lui Florin Popescu, Business Unit Manager ROCKWOOL Balkans. Cu tenacitate, seriozitate si profesionalism, aceasta a promovat pe piata autohtona solutii de mare performanta tehnica, chiar intr-o perioada in care acestea nu erau solicitate de utilizatori in masura in care acest lucru s-ar fi impus. Meritele expertului roman sunt cu atat mai mari cu cat nu a abdicat niciodata de la principiile sale si a perseverat in demersurile de educare a clientilor, prin relevarea avantajelor nete pe care solutiile pe baza de vata minerala bazaltica le asigura proiectelor la care sunt folosite. Odata cu trecerea timpului si aplicarea inclusiv in Romania a unor standarde occidentale, cererea pentru asemenea produse a sporit considerabil, fiind incurajata inclusiv de tragediile produse de incendii. Trendul ascendent a justificat decizia managementului grupului de a investi in tara noastra si de a construi o fabrica moderna de vata minerala, care sa sustina atat cererea din Romania, cat si pe cea din zonele invecinate. La acest subiect si la alte teme de interes pentru specialistii din constructii se refera in continuare oficialul reprezentantei ROCKWOOL.
- Cum caracterizati evolutia cifrei de afaceri din ultimii ani, la nivelul companiei a carei activitate o coordonati?
- Cifra de afaceri a ROCKWOOL Romania a fost in continua crestere in perioada respectiva, inregistrand inclusiv majorari cu doua cifre. Chiar si prima parte a anului in curs a fost una buna, concretizata prin faptul ca in primul semestru am reusit o crestere de 13% a vanzarilor. Din pacate, pandemia Covid-19 ne-a afectat si pe noi, venind intr-un moment excelent pentru afaceri, in care incasarile sporeau in mod accelerat. Veniturile au scazut in acest context, insa, din fericire, nu s-au prabusit. Am reusit sa ne mentinem la un nivel bun, datorita increderii pe care clientii nostri o au in noi, dupa mai mult de 20 de ani de activitate pe piata, precum si datorita faptului ca detinem fabrica din judetul Prahova.
De asemenea, echipa noastra s-a mobilizat foarte bine in acest interval, ceea ce ne-a permis sa ne dezvoltam capacitatea de reactie si sa facem fata bine tuturor provocarilor. Concret, la unitatea din Romania am lansat in fabricatie solutii din gamele Hardrock, Dachrock si Frontrock, marcand, astfel, primele materiale pe baza de vata minerala bazaltica realizate prin tehnologia “Dual Density” in tara noastra. De asemenea, am instalat roboti industriali care fac ca procesele de productie sa devina mai eficiente.
- Ce previziuni aveti, pe termen scurt si mediu, luand in considerare inclusiv faptul ca detineti o fabrica pe plan local?
- Suntem moderat optimisti atat pe termen scurt, cat si pe termen mediu. Credem ca parcurgem o perioada de revenire economica, care este palpabila, desi nu foarte solida si care poate fi influentata de directiile neprevazute in care poate evolua economia mondiala. Pe termen lung, ne punem mari sperante in finantarile care vor veni de la Uniunea Europeana, mai ales cele 30,5 miliarde euro ce reprezinta fondurile de recuperare economica din programul Next Generation. Din acestea, 11,3 miliarde euro vor trebui cheltuite conform principiilor Green Deal (pactul ecologic european). Daca analizam declaratiile Ursulei von der Leyen, presedinte al Comisiei Europene, renovarea cladirilor este esentiala pentru atingerea obiectivelor acestui pact. Revenind la Romania, desigur ca ROCKWOOL are un avantaj datorita existentei fabricii noastre de vata bazaltica din Aricestii-Rahtivani, dar la fel de important este si brandul puternic, de incredere, pe care l-am construit in acesti ani.
- Care au fost masurile pe care le-ati implementat la nivelul companiei pentru a consolida cota de piata?
- Activitatile legate de fabrica, adica noile produse si echipamente, au constituit principalele masuri pe care le-am avut permanent in vedere. Dincolo de aceasta, ne-am consolidat echipa atat in ceea ce priveste activitatea de vanzari, cat si cea de productie. Intr-o perioada in care se faceau concedieri, noi am angajat oameni si nici nu am redus salariile personalului existent.
- In ce masura a contribuit problematica protectiei la foc la cresterea vanzarilor din Romania?
- Siguranta la incendiu a reprezentat mereu un atu al produselor ROCKWOOL, intrucat ele fac parte din Euroclasa A1, cu gradul de protectie cel mai ridicat la incendiu. Pe scurt, materialele respective nu ard si contribuie in mod semnificativ la limitarea propagarii focului in timpul incendiului. In ultimii ani, populatia si mai ales specialistii au inclinat tot mai mult spre solutii sigure din punctul de vedere al acestui risc major, pe masura ce au constientizat ca in joc sunt bunurile si, mai presus de toate, vietile noastre si ale celor dragi. Acum este randul autoritatilor sa aduca la zi legislatia din domeniu.
- Care sunt principalele noutati din portofoliu si la ce proiecte ati participat recent?
- Am vorbit deja despre lansarile recente de produse, care fac parte din gamele Hardrock, Dachrock si Frontrock. Avand in vedere faptul ca suntem parte integranta a unei entitati aflate in continua dezvoltare, incercam permanent sa fim in avangarda inovatiei. In ceea ce priveste proiectele, ar putea fi mentionate Belvedere Residences (faza 3), Hotel Ibis Bucuresti, conversia halei Laminor, spitalul Marie Curie, One Herastrau Park, One Mircea Eliade, Iride Park, Tiriac Tower, Dambovita Mall Targoviste, Neo Mamaia, Triama Residenz etc.
- Ce dificultati intampinati in desfasurarea activitatii?
- Problemele sunt aceleasi cu care se confrunta si ceilalti competitori activi pe piata, incepand cu legislatia neactualizata si terminand cu imprevizibilitatea mediului economic. Noi incercam sa ne consolidam permanent organizatia si sa fim pregatiti pentru socurile pe care orice companie le infrunta, mai ales pentru o perioada precum cea pe care o traversam la momentul actual.
- Cum se adapteaza ROCKWOOL la noua paradigma a celei de-a patra revolutii industriale, care are in centrul sau digitalizarea?
- Consider ca ne adaptam bine si mergem ferm in sensul digitalizarii. Oricum urmaream aceasta directie de mai multi ani, doar ca in prezent acceleram procesul respectiv. Cine nu face fata schimbarilor aduse de digitalizare se supune unor riscuri serioase de inregistrare a unor pierderi in viitor.
- Ce perspective de dezvoltare intrevedeti pe termen scurt si mediu pe piata pe care activati?
- Contextul actual este caracterizat de incertitudine, dar cred ca avem si cateva constante foarte importante, venind in special din directia UE. Ma bucura atentia data pactului verde european, care isi propune sa mobilizeze 1.000 de miliarde de euro pentru combaterea schimbarilor climatice. Sume mari vor merge pentru renovarea cladirilor, iar Romania va avea partea ei, mai ales ca avem de cheltuit 80 de miliarde de euro in urmatorii ani. Dincolo de bani, obligatiile pe care le impun directivele si regulamentele europene incurajeaza eficienta energetica in cladiri. Un alt factor tine de preferintele consumatorilor, ce se orienteaza spre produse care nu doar ca reduc facturile la energie, dar asigura si un confort interior, laolalta cu siguranta la incendiu.
- In final, adresati un mesaj partenerilor si competitorilor.
- Partenerilor as vrea sa le multumesc ca ne sunt alaturi si ii asiguram ca zi de zi facem tot ce putem pentru ca lucrurile sa se dezvolte in directia buna. Competitorilor le spun: viitorul arata bine pentru toti si trebuie sa depunem eforturi pentru a avea fiecare o parte dintr-o piata tot mai mare, in care calitatea produselor si a serviciilor sa devina o normalitate si nu doar un avantaj al clientilor nostri.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Octombrie 2020)

Stiri & Comunicate

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTEhiltiRAWLPLUGALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
noark
rigips
theda mar
ness project
MAKITA
leviatan
strabag nivel 1
ERBASU CONSTRUCT
CDS
Ubitech
concelex
FRONTALE
Acvatot 2019
quadratum
CONCEPT STRUCTURE
viarom

Parteneri

AHK 2022
top 500
HABITAT
FPSC_2019
econet
ef-de-n
ROGBC 2016
top 500
AICPS_30
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander