INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
SEARCH CORPORATION SRL |
Adresa: Str. Căderea Bastiliei nr. 65, Bucuresti, Judet |
Telefon: 021/316.40.18 , 021/316.55.96 |
Fax: 021/316.52.71 |
E-mail: office@searchltd.ro |
Web site: www.searchltd.ro |
Domenii: Proiectare si inginerie |
Descriere activitate
Proiectare si consultanta in domeniul infrastructurii. |
Prezentare companie/institutie
Michael M. Stanciu, presedinte si CEO SEARCH Corporation: "Acum, cand ne apropiem de sfarsitul de an, putem spune ca 2024, per ansamblu, a fost un an deosebit de bun pentru noi. Am avut proiecte complexe derulate in paralel, in aceeasi perioada de timp. Eforturile au fost distribuite echilibrat pentru a acoperi particularitatile fiecaruia dintre ele, astfel ca am reusit sa le ducem la bun sfarsit, dincolo de toate crizele pe care desigur ca si noi le-am resimtit. Acum aceste proiecte sunt in faza de licitatie pentru etapa de executie. Sunt proiecte cu valori de investitie de peste 5 miliarde de euro, iar faptul ca am fost parte din realizarea lor ne face foarte mandri. Apoi, lucram la o alta serie de proiecte care isi asteapta finalizarea. Piata este astazi mai efervescenta ca oricand, astfel ca asteptam anul 2025 cu mult entuziasm. Am avut si inca avem in lucru proiecte complexe, cu valori importante si particularitati deosebite. Autostrada Brasov - Fagaras, pentru care deja s-a depus documentatia pentru obtinerea acordului de mediu, se desfasoara pe alocuri pe un traseu cu provocari de relief, care au impus solutii deosebite. Autostrada Timisoara - Moravita beneficiaza de un punct de trecere a frontierei realizat ca urmare a multor intalniri cu toate partile implicate atat din Romania, cat si din Serbia (stat non-UE), cu mult brainstorming si multe solicitari din partea autoritatilor, care au dus la proiectarea unor facilitati speciale, intinse pe o suprafata similara unui orasel. Ca si companie, cu o experienta de lucru de 34 de ani, detaliile particulare ale proiectelor pe care le abordam reprezinta provocari tot atat de interesante pentru specialistii nostri. Drumul Expres Constanta - Tulcea, un proiect in lucru, ne ofera alte elemente de proiectare, traseul acestuia traversand zone cu multe constructii si obiective de importanta nationala ce trebuie ocolite. Experienta si profesionalismul nostru isi spun cuvantul in oricare dintre aceste situatii. In acest moment, piata constructiilor este extraordinar de efervescenta in toata Europa si, in egala masura, vedem lucrul acesta la noi in tara. Privind infrastructura rutiera, ne bucuram de accelerarea procesului de implementare pe care am vazut-o cu totii in ultima perioada si care suntem convinsi ca va continua si in perioada urmatoare. Potentialul este mare. Lucrurile abia acum incep sa se intample. In acest spirit, ne asteptam la un 2025 cel putin la fel de promitator. Au sporit investitiile publice finantate atat din bugetul de stat, dar mai ales din fonduri europene, iar acest lucru mentine piata activa atat din punct de vedere al materialelor de constructii, cat si al resurselor umane. Tendinta preturilor va fi cu siguranta ascendenta, cel putin in prima parte a anului viitor. Speram, de asemenea, ca si conflictul de la granita se va incheia in curand, lucru care va ajuta la scaderea inflatiei si la reintrarea in normalitate. Cat despre forta de munca, SEARCH Corporation a investit in oameni in permanenta si va continua sa faca acest lucru pentru formarea de specialisti din randul generatiei tinere. Cred ca provocarea noastra continua consta in a fi cat mai productivi in modul nostru de lucru, pentru a putea raspunde cu cat mai mult aplomb cerintelor beneficiarilor. Intr-o piata efervescenta, asa cum spuneam mai sus, cu o gama diversa de optiuni, trebuie sa fim atenti ca implicarea noastra in orice proiect sa fie una de calitate si foarte eficienta. Iar in ceea ce priveste oportunitatile anului 2025, consideram ca una dintre cele mai mari si pe care ne bazam in proiectele viitoare este continuarea finantarii europene".
(opinie aparuta in revista Agenda Constructiilor, editia Noiembrie/Decembrie 2024)
SEARCH CORPORATION proiecteaza drumurile Romaniei de peste 33 de ani
Michael M. Stanciu
Functia/Firma: presedinte & CEO al Search Corporation;
Experienta profesionala: peste 35 de ani in domeniul proiectarii si constructiilor.
Search Corporation, companie de inginerie, proiectare si consultanta in constructii cu o experienta de 33 de ani in Romania, a contribuit la dezvoltarea celor mai mari proiecte de infrastructura in acest interval, la nivel national. Autostrazile Bucuresti - Constanta si Bucuresti - Pitesti, centurile oraselor Pitesti si Brasov, aeroporturile Otopeni si Iasi, Podul de la Agigea sunt numai cateva dintre realizarile Search Corporation in Romania. Reputatia construita in cele peste 3 decenii de activitate neintrerupta este cartea de vizita a companiei, care o recomanda, in continuare, pentru marile proiecte ale Romaniei. In 2024, societatea a finalizat proiectele Autostrazii Pascani - Suceava, Drumului Expres (DEx) Bacau - Piatra Neamt, DEx Craiova - Targu Jiu si Varianta Ocolitoare Timisoara Vest, unele dintre acestea fiind deja lansate la licitatie pentru faza de executie, altele urmand a intra in aceasta faza curand. De asemenea, in scurt timp, compania va finaliza proiectele autostrazilor Timisoara - Moravita, Suceava - Siret si Brasov - Fagaras, iar pana la finele primului trimestru al anului viitor are in vedere finalizarea DEx Gaesti - Ploiesti.
- Cum a evoluat activitatea companiei in 2024 si ce estimari aveti pentru 2025 si in perspectiva (2026-2027)?
- Anul 2024 a fost un an plin pentru Search Corporation si, in aceeasi masura, suficient de dificil. Am continuat proiectele incepute cu cel putin 3 ani in urma, perioada in care am intampinat fel si fel de provocari, lucrarile incipiente ale acestora debutand in aproximativ acelasi timp cu declansarea pandemiei Covid-19. Problemele survenite in activitatea companiei noastre in urma pandemiei si a tuturor crizelor generate ulterior, crize pe care cu totii le-am traversat, cu multe piedici, au dus la prelungiri ale contractelor, cu efecte negative pe plan financiar, in special din punct de vedere al cashflow-lui. Cu toate acestea, putem spune ca activitatea companiei a evoluat. Avem in perspectiva planuri de marire a capacitatii de proiectare si, in acest sens, avem in vedere sa consolidam legaturile existente, dar si sa construim parteneriate noi cu societati din interiorul, dar si din afara tarii. Este un proces in derulare, caruia ii acordam o atentie deosebita.
Apreciem continuarea programelor de investitii in infrastructura rutiera - un pol de dezvoltare economica atat de important pentru viitorul Romaniei. Romania are in continuare nevoie de investitii, mai ales in infrastructura de transport, iar noi, ca proiectanti, ramanem deschisi pentru noi proiecte in domeniul nostru de activitate. - Cum se resimt, in cadrul companiei, cresterile de preturi din domeniul constructiilor si de pe piata de energie?
- Realitatea este ca am resimtit la nivelul companiei impactul cresterilor de preturi. Este adevarat ca acestea au fost, la randul lor, generate de alte crize, recunoscute la nivel mondial. A fost criza Covid, urmata de cea energetica, culminand cu criza generata de razboiul din Ucraina. Au crescut preturile materialelor de constructii, apoi ale serviciilor legate de constructii, si nu in ultimul rand, ale manoperei. Am experimentat esecuri generate de cresterea pretului serviciilor. A fost costisitor si trebuie sa recunoastem ca ne-a afectat. Toate acestea, in plus fata de alte ratiuni, au dus, din pacate, la prelungiri semnificative ale duratelor de realizare a proiectelor. Dar nu acest lucru este pana la urma cel mai important, ci faptul ca am gasit solutii sa depasim aceste dificultati, iar aici un rol important l-au jucat increderea si devotamentul angajatilor. Atunci cand ai castigat increderea oamenilor, ai castigat aproape totul, pentru ca potrivit principiilor care caracterizeaza Search Corporation ca organizatie, investitia in oameni se dovedeste a fi cea mai de pret investitie.
- Ce investitii si planuri de dezvoltare aveti stabilite pe termen scurt, mediu si lung, la nivel de companie?
- In plan intern, suntem o echipa unita si functionam eficient impreuna. Pe de alta parte, facem eforturi in a stabili parteneriate solide in plan extern, pentru proiecte semnificative in viitor. Continuam sa ne perfectionam din punct de vedere tehnic, vizand alinierea la cele mai recente inovatii in domeniu. Este o chestiune imperios necesara in domeniul nostru de activitate, care necesita o pregatire continua. Este una dintre modalitatile prin care pastram media de varsta a angajatilor nostri, tanara. Avem, insa, in compania noastra personal specializat, cu o varsta notabila si cu o experienta extinsa de-a lungul multor etape de dezvoltare pe care le-a cunoscut tara noastra in domeniul proiectarii infrastructurii rutiere. Desi in vremurile moderne pe care le traim loialitatea fata de locul de munca si-a pierdut din semnificatie, ne laudam cu angajati cu peste 30 de ani de activitate petrecuti exclusiv in cadrul companiei Search Corporation si pe care i-am sarbatorit asa cum se cuvine. O alta cifra impresionanta, pe care putine companii o ating este vechimea medie a personalului. Avem o vechime medie de 17 ani in cadrul companiei, ceea ce spune foarte mult despre calitatea, loialitatea si coeziunea personalului nostru.
- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in prezent?
- Una dintre marile probleme este diminuarea fortei de munca si in special a personalului cu studii superioare. In domeniul nostru de activitate ne lovim adesea de acest neajuns. Este o provocare imensa pentru noi aceea de a forma specialisti. Aceasta dificultate a tinerilor in a-si alege o cariera pe care sa o urmeze in viitor, reprezinta una dintre marile probleme ale intregii societati. Astfel ca resursa umana valoroasa a devenit astazi o pretentie greu de atins. In ceea ce priveste invatamantul, din pacate, dupa 1989, calitatea acestuia a cunoscut un regres. In special la facultatile de constructii, inca de la faza de admitere, prin facilitatile majore care s-au creat pentru a cuceri interesul tinerilor, s-a eliminat competitivitatea. Iar lipsa competitivitatii genereaza mediocritate. Realitatea ne arata ca nu mai exista aspiratii. Domeniul constructiilor, atat de atragator altadata, pare a-si fi pierdut din interes. Posibilitatea redusa de a angaja, de a forma tineri in acest domeniu si de a spori capacitatea de munca, da, este cea mai mare provocare. O alta provocare o constituie cresterile de preturi din piata, care atrag dupa sine asteptari salariale, in special din partea tinerilor absolventi, lipsite de justete. In general, in aceasta epoca, tinerii nu mai au rabdare, nu isi fac planuri pe termen mediu si lung. Totul trebuie sa se desfasoare pe termen scurt, "aici si acum". Acest lucru nu doar ca este o provocare de moment, dar poate avea un impact negativ pe termen lung. Dar ca sa nu incheiem intr-o nota mai putin pozitiva, continuam sa avem speranta ca autoritatile competente vor intelege ca baza unei societati sanatoase pe care se poate construi, este invatamantul, si ca trebuie investit mult mai mult decat s-a realizat pana in prezent pentru o Romanie educata.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia August 2024) |