INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
STRABAG SRL |
Adresa: Calea 13 Septembrie nr. 90, JW Marriott Grand Offices, et. 3, cam. 3.01, Bucuresti, S5 |
Telefon: 021/403.43.31 |
Fax: 021/403.43.30 |
E-mail: office-ro@strabag.com |
Web site: www.strabag.com |
Domenii: Antreprenori si firme de constructii |
Descriere activitate
constructii civile si industriale
|
Prezentare companie/institutie
Ingrid Baltaretu, Marketing Officer in cadrul Strabag Romania: "In Romania, Strabag are in executie mai multe proiecte importante de lucrari civile. Printre acestea se afla modernizarea Aeroportului Transilvania din Targu Mures, proiect ce va fi finalizat in acest an. De asemenea, grupul construieste un hub academic pentru Universitatea de Medicina si Farmacie «Victor Babes» din Timisoara, o premiera in spatiul constructiilor ce deservesc mediul educational romanesc. In cursul anului trecut, compania a demarat, in total, 141 de proiecte noi de diverse dimensiuni si cu diferite termene de livrare. Este vorba atat despre proiecte de infrastructura - precum cai rutiere sau ferate, cat si despre spatii comerciale moderne sau statii de tratare a apelor. Continuam sa vedem o cerere robusta pentru serviciile noastre de constructii. Strabag va livra in continuare proiecte semnificative cu eficienta si viteza. Si in cazul constructiilor de cladiri publice, accentul cade pe sustenabilitate si inovatie. Sectorul constructiilor are responsabilitatea de a contribui la reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera si la minimizarea impactului asupra mediului. Un exemplu in acest sens este proiectul de proiectare si executie a terminalului T4 al Aeroportului International Iasi, care a inclus si constructia unui parc fotovoltaic. Aeroportul Iasi a devenit astfel primul aeroport cu parc fotovoltaic din Romania. Proiectul reprezinta un moment de referinta in ceea ce priveste utilizarea energiei verzi in infrastructura din Romania. In continuare, planurile noastre de dezvoltare pe plan local sunt aliniate cu obiectivele economice si de infrastructura pe termen lung ale Romaniei. Totodata, la nivel de grup, Strabag si-a asumat angajamentul de a atinge neutralitatea in ceea ce priveste emisiile de dioxid de carbon pana in 2040. Viitoarele noastre proiecte de investitii imbina expertiza pentru care Strabag este recunoscuta cu practici inovatoare. Aceste proiecte includ o extindere strategica in domeniul energiei regenerabile, subliniind misiunea noastra catre un viitor mai verde si mai sustenabil. Ne concentram, de asemenea, pe digitalizare si automatizare, practici care ne permit eficienta si precizie superioare, eliminand posibilele intarzieri si discrepantele potentiale intre datele de proiect si executia efectiva pe santier. Totodata, contribuie la optimizarea utilizarii materialelor, reducand risipa si costurile".
(opinie aparuta in revista Agenda Constructiilor, editia Mai 2024)
STRABAG: Portofoliu de contracte de 330 milioane euro, la nivel national
Giorgiana Grama
Functia/Firma: Comm. Managing Director, Strabag Romania;
Experienta profesionala: peste 22 de ani in cadrul Strabag Romania.
Dupa o crestere de 11% a cifrei de afaceri din 2020, la peste 250 de milioane de euro, business-ul Strabag Romania - lider al pietei locale de constructii - se mentine pe un trend crescator si in 2021, datele pentru primele sase luni ale anului in curs indicand un avans de 14% fata de aceeasi perioada din 2020, pana la aproape 98 milioane de euro. Potrivit datelor grupului, restul de lucrari contractate in Romania are o valoare cumulata de 330 de milioane de euro, printre cele mai importante proiecte aflandu-se constructia celui de-al treilea pod peste raul Somes, la Satu Mare, contract de 30 de milioane de euro semnat in perioada starii de urgenta, dar si proiectul de executie a drumului de legatura dintre soseaua de centura a municipiului Oradea (Giratie Calea Santandrei) si Autostrada A3 (Biharia), cu o lungime de 19 km si o valoare de contract de circa 111 milioane de euro.
La finalul lunii iunie 2021, Strabag Romania avea un numar total de 1.742 de angajati, cu 3% peste nivelul de la jumatatea anului trecut. Obiectivele declarate ale grupului pentru piata din Romania vizeaza mentinerea pozitiei de top in sectorul de constructii, dar si sprijinirea dezvoltarii sustenabile a comunitatilor in care isi desfasoara activitatea. - Cum a evoluat activitatea Strabag in primele opt luni ale anului 2021, in sud-estul Europei si in Romania si cum credeti ca se va dezvolta in continuare?
- Chiar si in faza de varf a pandemiei, in 2020, am vazut ca activitatea din industria constructiilor s-a mentinut la un nivel optim, chiar robust in comparatie cu alte industrii. De asemenea, majoritatea lanturilor de aprovizionare au ramas intacte. Anul 2021, pe de alta parte, a inceput cu probleme legate de lipsa materialelor de constructii, cum ar fi materialele plastice, lemnul si otelul structural. Aceasta situatie este rezultatul mai ales al cresterii puternice a cererii in SUA si China, dar si pe pietele europene, care investesc masiv in programe de infrastructura publica. Criza ne-a confirmat abordarea strategica de a ne concentra pe pietele Europei Centrale si de Est, dar cu o diversificare atat regionala, cat si pe segmente - de la constructii de cladiri la infrastructura.
- Ce evolutie financiara a inregistrat compania in primele sase luni ale anului 2021, la nivel de grup si in Romania, si ce prognozati pentru intregul an in curs?
- La nivel de grup, am obtinut o crestere de 3% in ceea ce priveste volumul productiei, pana la aproape 7 miliarde euro, in primele sase luni din 2021. Portofoliul total de comenzi a atins un nivel record de 21,1 miliarde euro. In consecinta, ne-am ajustat prognoza pentru intregul an si estimam ca volumul productiei ar urma sa depaseasca nivelul de 15,4 miliarde euro realizat in 2020. In Romania, tendinta este, de asemenea, pozitiva: volumul productiei din perioada ianuarie - iunie 2021 a crescut cu 14% fata primele sase luni ale anului trecut.
- Care sunt principalele proiecte la care lucrati in Romania? Ce valoare are portofoliul total de proiecte al companiei, la nivel national?
- Portofoliul de comenzi pe care le avem contractate in Romania se ridica la 330 de milioane de euro. Printre cele mai impresionante proiecte locale se afla podul suspendat peste raul Somes din Satu Mare si contractul recent semnat pentru executia drumului de legatura dintre soseaua de centura a municipiului Oradea (Giratie Calea Santandrei) si Autostrada A3 (Biharia). In curand, vom finaliza lucrarile la sectiunea de autostrada Targu Mures - Ungheni Lot 1, dar si Podul Mogosoaia, ambele cu aproximativ 5 luni inaintea termenelor stabilite prin contracte. In Craiova, lucram la campusul Colegiului National Militar "Tudor Vladimirescu", care se estimeaza ca va fi cel mai modern colegiu liceal din Romania, si pe care il vom finaliza, de asemenea, inainte de termen, la inceputul anului viitor. In Bucuresti, am reusit sa incheiem cu succes constructia unei noi cladiri reper de birouri, Ana Tower, in pofida pandemiei.
- Care sunt planurile de dezvoltare ale Strabag in Romania, pe termen mediu si lung?
- In calitate de jucator important pe piata romaneasca a constructiilor, dorinta noastra, la Strabag, este sa continuam sa fim prezenti in comunitatile locale, sa sprijinim dezvoltarea durabila si investitiile acestora prin finalizarea la timp si la o calitate superioara a tuturor proiectelor, indiferent de anvergura acestora, deoarece toate au o importanta si un impact major asupra vietii populatiei si dezvoltarii economiei locale. Ne propunem sa folosim si pe viitor experienta noastra internationala si sa continuam sa fim un partener de incredere in dezvoltarea si implementarea proiectelor majore de infrastructura.
- Care sunt principalele dificultati si provocari cu care va confruntati in Romania?
- Romania este o piata cu foarte mult potential, dar acesta nu este exploatat pe deplin. La nivel de proiecte, ca societate de constructii, ne-ar bucura sa vedem o accelerare a procedurilor de licitatii publice si digitalizarea acestui sector. Totodata, o aliniere la standardele europene si includerea de noi metode tehnologice ar imbunatati costurile ciclului de utilizare a infrastructurii si, prin urmare, ar aduce beneficii economiei nationale. Suntem, de asemenea, convinsi ca modelele de parteneriat si noile forme de comunicare si colaborare pe care alte piete le-au testat deja cu succes (ex. BIM5D), ar duce la mai multa eficienta si o calitate superioara in executia proiectelor de constructii.
Totusi, lipsa fortei de munca este in mod clar cea mai presanta problema pentru industria noastra, iar criza Covid nu a schimbat acest lucru. Pe langa campaniile promotionale din scoli si universitati, incercam sa restabilim o forma de educatie profesionala. In cadrul grupului Strabag, profitam de experienta din tarile de origine ale grupului nostru. Incepand din acest an, participam la un program de educatie duala (la scara redusa in acest moment) si investigam potentialul unui program de ucenicie; acestea fac parte dintr-un program mai mare de dezvoltare a resurselor umane pe care il oferim in mod regulat angajatilor nostri. - Cum a afectat inflatia preturilor grupul Strabag si, in special, business-ul din Romania?
- La nivel de grup, am fost foarte precauti referitor la problema preturilor, inca de la inceputul anului. Lichiditatea puternica si pozitia financiara ale grupului ne-au ajutat, cu siguranta, sa depasim faza critica a crizei preturilor. Pe pietele noastre interne, cererea publica si cea privata in proiectele de infrastructura sunt inca stabile, in ciuda noilor niveluri de pret. Nu putem spune insa acelasi lucru si despre constructiile civile, care au fost puternic afectate, in special in sectorul privat.
In Romania apreciem faptul ca autoritatile au recunoscut aceasta problema si au luat masuri din timp in sprijinul pietei. Ramane de vazut, insa, care va fi impactul real al acestora asupra companiilor de constructii. (articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Septembrie 2021)
STRABAG: Portofoliu de contracte de 308 milioane de euro
Grupul Strabag - Austria, unul dintre cei mai importanti antreprenori de constructii din lume si lider al pietei locale, prin subsidiara Strabag Romania, este implicat in executia unor proiecte de anvergura din tara noastra, precum cladirea ce va adaposti cel mai mare echipament LASER din lume, Catedrala Mantuirii Neamului, autostrada Comarnic - Brasov si tronsonul de cale ferata Vintu de Jos - Simeria. Compania este activa la nivel national din anul 1991, biroul de la Bucuresti fiind, insa, deschis in 1992. In prezent, grupul dispune de filiale in toate regiunile importante ale Romaniei, deruland operatiuni la nivelul tuturor segmentelor de constructii, in special in cadrul sectoarelor de infrastructura si al celor ce presupun executia de cladiri si ingineria civila. De mai multi ani, Strabag Romania s-a implicat si in proiecte realizate prin parteneriat public-privat (PPP) si in realizarea de lucrari la cai ferate. In 2013, compania din tara noastra a raportat o cifra de afaceri de 322 milioane de euro, reprezentand 2% din incasarile totale ale grupului.
Thomas Birtel, CEO al Strabag SE :
„Speram ca vor fi realizate, in continuare, investitii pentru extinderea infrastructurii rutiere, deoarece o retea dezvoltata de drumuri reprezinta cheia evolutiei sustenabile a economiei unei tari. Prin urmare, vom continua sa participam la licitatiile pentru proiecte de infrastructura rutiera. Mai mult, guvernul roman pregateste licitatii pentru mai multe proiecte de constructii feroviare. Este un segment cu potential deosebit care anticipam ca se va dezvolta foarte mult in urmatorii ani. Acelasi lucru este valabil si pentru proiectele PPP, desi lipsa de finantare a statului roman va reprezenta, cu siguranta, o problema pentru realizarea de parteneriate public-private”.
La nivel de grup, Strabag a realizat, anul trecut, o cifra de afaceri de 13,6 miliarde euro, consemnand un declin usor (-3%) fata de nivelul anului anterior. Infiintata in 1835 in Austria, compania s-a dezvoltat de la o firma de mici dimensiuni la unul dintre cele mai importante grupuri de constructii si tehnologii ale lumii, avand, in prezent, peste 73.000 de angajati. "In Romania activam ca firma locala si unul dintre cei mai mari angajatori din sectorul constructiilor, avand circa 1.500 de salariati si un portofoliu de lucrari de 308 milioane de euro, la finele lui 2013", a declarat Thomas Birtel, CEO al Strabag SE. Recesiunea din perioada 2008-2013 a afectat activitatea companiei din ultimii ani, in masura in care criza a lovit puternic sectorul constructiilor, in special in Europa, dupa implementarea unor bugete de austeritate la nivelul guvernelor de pe continent, precum si ca urmare a scaderii investitiilor private. "Previziunile pentru intervalul urmator sunt eterogene. In functie de fiecare tara in parte, estimam stagnari sau cel mult cresteri usoare pe pietele de constructii unde suntem activi. In orice caz, mediul de afaceri se mentine provocator pentru noi, insa, chiar si in aceste conditii, am reusit realizarea unei cifre de afaceri de 13,6 miliarde euro in 2013", a precizat Thomas Birtel.
Lucrari complexe realizate la nivel national Aproximativ jumatate din volumul productiei din Romania este generat de proiectele de infrastructura de transport, un accent deosebit fiind pus pe reabilitarea drumurilor nationale, regionale si municipale. Experienta companiei permite realizarea de autostrazi, drumuri expres si modernizarea, extinderea si constructia de noi cai ferate si de facilitati specifice. De asemenea, expertiza firmei permite derularea de proiecte din domenii de inginerie hidraulica si retele de canalizare. La nivel local, Strabag detine mai multe cariere de extractie, precum si unitati de fabricare a asfaltului si mixare a betoanelor. Potrivit datelor companiei, toate acestea, alaturi de personalul specializat, reprezinta avantaje competitive, insa nu compenseaza in totalitate competitia dura in ceea ce priveste preturile practicate pe piata. In 2013, Strabag a definitivat constructia a doua loturi din cadrul autostrazii A1, in total 57 de kilometri ce au fost livrati la timp. In prezent, compania lucreaza la reabilitarea drumurilor nationale DN 14, DN 15 si DN 15A, cu o lungime totala de 150 km. Totodata activitatile de constructii si inginerie civila vizeaza un portofoliu divers de proiecte, in ultimii 15 ani fiind realizate mai multe cladiri si turnuri de birouri, centre comerciale, mall-uri, ansambluri rezidentiale, hoteluri, hale industriale si de productie si centre logistice. De asemenea, compania executa, pe plan intern, lucrari de intretinere a unitatilor de rafinare si facilitatilor de exploatare, avand, totodata, o experienta vasta in domeniul energiei "verzi", prin realizarea de parcuri eoliene si solare. Prin divizia de constructii civile, Strabag se implica in executia de poduri, pasaje, silozuri si centrale hidroelectrice. In ceea ce priveste reabilitarile cailor ferate, compania lucreaza la realizarea tronsonului dintre Vintu de Jos si Simeria. "In acest sector criza nu a fost atat de acuta, in prezent fiind in licitatie publica mai multe lucrari", a spus Thomas Birtel.
Strabag realizeaza cladirea LASER-ului de la Magurele Cele mai importante lucrari contractate de Strabag la nivel national vizeaza constructia cladirii ce va adaposti cel mai mare echipament LASER din lume, de la Magurele, mai multe proiecte de extractie a petrolului si gazelor naturale contractate de OMV Petrom, executia suprastructurii Catedralei Mantuirii Neamului din Bucuresti, constructia autostrazii Comarnic - Brasov si a tronsonului de cale ferata Vintu de Jos - Simeria. Toate acestea sunt proiecte de anvergura, fata de care conducerea grupului s-a declarat foarte multumita. Potrivit datelor transmise de compania austriaca, primul proiect include executia mai multor cladiri: cea propriu-zisa a LASER-ului (8.660 mp), una pentru razele Gamma (12.740 mp), laboratoare (2.885 mp), imobile de birouri (4.530 mp), o cladire pentru vizitatori (2.290 mp) si o cantina. In total, Strabag va realiza constructii pe o suprafata totala de 31.500 mp, proiectul urmand a fi livrat "la cheie". Valoarea investitiei depaseste un miliard de lei, din care 80% reprezinta fonduri nerambursabile, inaugurarea centrului stiintific avand loc in anul 2017.
Proiecte de anvergura contractate de OMV Petrom Asocierea formata din companiile Strabag si Kraftanlagen Romania a adjudecat doua contracte in valoare totala de 220 milioane de euro (unul de 170 milioane de euro si celalalt de 50 milioane de euro), beneficiarul investitiilor fiind grupul petrolier OMV Petrom. Proiectele vizeaza construirea de facilitati pentru extractia de petrol si gaze naturale. Cele doua acorduri-cadru cuprind realizarea de constructii generale in diferite zone impartite pe loturi si coordonarea activitatilor de instalatii pentru diferite echipamente, precum si instalarea de conducte, echipamente, materiale si sisteme de utilitati, pentru a oferi o functionare deplina, in conditii de siguranta. Contractul a fost semnat la 28 ianuarie 2014 si, conform grupului Strabag, lucrarile se vor desfasura pe o perioada de patru ani. Un alt obiectiv important al Strabag in Romania vizeaza constructia suprastructurii Catedralei Mantuirii Neamului, proiect evaluat la circa 200 milioane de euro. Conform datelor companiei, se vor realiza constructii pe o arie totala de 15.619 mp, suprafata totala desfasurata urmand a insuma 54.479 mp.
Obiective mari de infrastructura, in portofoliul firmei La finele anului trecut, consortiul ViStrAda Nord, un joint-venture format din Strabag, Vinci (Franta) si Aktor (Grecia), a incheiat un memorandum de intelegere cu Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) pentru constructia autostrazii Comarnic - Brasov. Contractul va fi concesionat pe 29 de ani, autostrada urmand a avea o lungime de 54 km, plus 7 km de drumuri de legatura, trei tuneluri forate duble (cu o lungime totala de 19,4 km), 19 viaducte, 15 poduri, precum si trei noduri de iesire (la Sinaia - Busteni, Predeal si Rasnov). Traseul urca din apropierea orasului Comarnic, spre Predeal, dupa care coboara in Transilvania si se termina in Brasov. Autostrada face legatura dintre zona centrala a Romaniei si regiunea Transilvaniei, conectand Romania cu Ungaria si Europa de Vest. Tot in domeniul infrastructurii de transport, Strabag realizeaza, ca parte a unui consortiu, lucrarile de modernizare a sectiunii de cale ferata dintre Vintu de Jos si Simeria, in vestul Romaniei, in apropierea orasului Sibiu (pe o lungime de 42,2 km). Valoarea contractului este de 317 milioane de euro, din care Strabag va primi pentru lucrarile executate 66 milioane de euro. Proiectul prevede renovarea sectiunii de cale ferata, inclusiv a celor cinci statii situate in afara zonelor rezidentiale dens populate, realizarea de tunele si poduri etc. Potrivit datelor grupului, lucrarile vor fi incepute in primavara acestui an, urmand a dura 30 de luni.
Este vizata participarea la noi licitatii publice In Romania, Strabag este un competitor local si, prin urmare, va continua sa activeze in zona, datorita potentialului imens de dezvoltare a tarii. "Speram ca vor fi realizate, in continuare, investitii pentru extinderea infrastructurii rutiere, deoarece o retea dezvoltata de drumuri reprezinta cheia evolutiei sustenabile a economiei unui stat european. Prin urmare, vom continua sa participam la licitatiile pentru proiecte de infrastructura rutiera. Mai mult, guvernul roman pregateste licitatii pentru mai multe proiecte de constructii feroviare. Este un segment cu potential deosebit, care anticipam ca se va dezvolta foarte mult in urmatorii ani. Acelasi lucru este valabil si pentru proiectele PPP, desi lipsa de finantare a statului roman va reprezenta, cu siguranta, o problema pentru realizarea de parteneriate public-private", a explicat Thomas Birtel. In ansamblu, managementul austriac al Strabag este optimist in ceea ce priveste dezvoltarea pe termen mediu si lung a Romaniei, dar nu exclude mentinerea principalelor dificultati pe piata, in special a celor referitoare la finantari. "Pe de o parte, va exista o crestere a cererii private si publice din Romania, care ar trebui sa ofere, de asemenea, un impuls pozitiv pentru sectorul constructiilor. Pe de alta parte, in 2014 ne vom confrunta in mod cert cu o reticenta a autoritatilor in realizarea de investitii, precum si cu o lipsa a finantarilor private. O imbunatatire poate fi asteptata in cazul in care autoritatile vor incepe sa realizeze planuri de investitii pe termen lung", a mai spus CEO al Strabag SE.
Stabilizare a afacerilor grupului, in 2014
Grupul Strabag a inregistrat, in 2013, o cifra de afaceri de 13,6 miliarde euro, in usoara scadere (-3%) fata de nivelul din 2012, previziunile pentru anul in curs indicand o stabilizare la o valoare similara. "Pe fondul conditiilor dificile la nivelul majoritatii pietelor de constructii in cadrul carora activam, suntem multumiti de rezultatele raportate in 2013. La sfarsitul lunii aprilie 2014, cand vor fi disponibile rezultatele anuale consolidate, estimam ca vom raporta un nivel EBIT de cel putin 260 milioane de euro, ceea ce ar reprezenta o crestere de 25% fata de anul anterior. Am inceput anul in curs pe o fundatie solida, cu un numar mare de proiecte de constructii noi, mai ales in Germania si, ca urmare a acestei realitati, ne asteptam ca valorile pentru volumul productiei si castigurile din 2014 sa fie comparabile cu cele din 2013", a spus Thomas Birtel. Subsidiarele active pe pietele de baza ale grupului au raportat evolutii diferite: declinurile din Polonia, Canada, Benelux si Romania au fost compensate, aproape in totalitate, de cresterile din Ungaria, Austria si tarile din Africa. Din punct de vedere al numarului de angajati, grupul Strabag a anuntat o scadere usoara comparativ cu 2012 (-1%). Potrivit datelor firmei, pe de o parte, forta de munca a fost redusa din motive obiective in Polonia, insa, pe de alta parte, noile proiecte de anvergura contractate in afara Europei, precum si in Germania, au dus la angajarea suplimentara a circa 1.600 de persoane. Din cele 73.100 de angajati care lucreaza pentru grup in intreaga lume, mai mult de 27.000 de persoane sunt in Germania si aproape 10.000 in Austria.
STRABAG: Portfolio of contracts with a value of 308 million EUR
Strabag Group - Austria, one of the most important construction contractors from the world and the local market leader through its subsidiary entitled Strabag Romania, is involved in the execution of major projects in our country, such as the building that will shelter the world's largest LASER equipment, the Salvation Cathedral, the highway Comarnic - Brasov and the railway section Vintu de Jos - Simeria. The company is active on the national level ever since 1991, although the office from Bucharest was opened in 1992. Currently, the group has branches in all major regions of Romania, running operations in all segments of the construction market, but especially in the infrastructure sectors and those that involve the execution of buildings and civil engineering. For several years, Strabag Romania was involved in projects carried out through public-private partnership (PPP) and the development of railway works. In 2013, the subsidiary from our country reported a turnover of 322 million EUR, representing 2% out of the total revenues of the group. At the group level, Strabag made a turnover of 13.6 billion EUR during last year, recording a slight decline (-3%) compared to the previous financial reference period. Established in 1835 in Austria, the company has grown from a small firm to one of the leading construction and technologies groups in the world, with currently over 73,000 employees. "We are a local firm in Romania and as one of the largest employers in the construction sector, with approximately 1,500 employees and a portfolio of works with a value of 308 million EUR at the end of 2013", said Thomas Birtel, the CEO of Strabag SE. The recession from the 2008-2013 period affected the company's work during recent years, given that the crisis has affected deeply the construction sector, especially in Europe, after the implementation of austerity budgets by the governments from the continent, as well as due to lower private investments levels. "The forecast for the next period are mixed. Depending on each country, we estimate either stagnation or slight increases on the construction markets where we are active. Anyway, the business environment remains challenging for us, but even in these conditions we managed to achieve a turnover of 13.6 billion EUR in 2013", said Thomas Birtel.
(articol aparut in Agenda Constructiilor, editia Martie/Aprilie 2014 ) |