Agenda Constructiilor
Sambata, 20 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - Antreprenori & Dezvoltatori - VIAROM: Portofoliu de contracte de 360 milioane de lei la nivel national
VIAROM: Portofoliu de contracte de 360 milioane de lei la nivel national
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Elena Icleanu 21 Nov 2018 08:01
Viarom Construct, companie specializata in executia de lucrari de infrastructura rutiera, are un portofoliu de contracte si comenzi evaluat la circa 360 de milioane de lei pentru perioada 2019-2021, fiind implicata in proiecte specifice din toata tara. In prezent, societatea traverseaza o perioada de adaptare la contextul pietei locale de constructii, care se inscrie pe un trend de scadere, inceput in 2017 si continuat inclusiv in prima jumatate a acestui an. Cauzele sunt lipsa de investitii in infrastructura, dar si intarzierile si blocajele in demararea lucrarilor, in cazul unor contracte castigate si semnate. Viarom, subsidiara locala a Eurovia (parte a grupului francez Vinci) a incheiat anul 2017 cu o cifra de afaceri de 154 milioane de lei.
Interviu cu Marius Badina, directorul general al Viarom Construct, manager cu o experienta de peste 25 de ani pe piata de constructii.
 
- Care sunt principalele proiecte pe care le aveti in portofoliu?
- Principalele proiecte la care se lucreaza in prezent si pe care le vom demara in perioada urmatoare vizeaza reabilitarea sistemului rutier al unor strazi din sectorul 6 al Capitalei (cu termen de finalizare in 2019), reabilitarea si modernizarea infrastructurii rutiere in Baile Turda (in perioada 2019-2020), acord-cadru pentru lucrari de intretinere periodica - straturi bituminoase foarte subtiri - pentru DRDP Timisoara si Iasi (2018-2021) precum si modernizarea si reabilitarea DJ 112C (2018-2019).
 
- Ce obiective si planuri de dezvoltare aveti pe termen scurt si mediu?
- Consolidarea afacerii in jurul Agentiilor locale (prezentele noastre teritoriale), unde exista nevoia dezvoltarii infrastructurii rutiere si potential de crestere, este una dintre directii. Strategia noastra de adaptare la piata include, astfel, dezvoltarea de solutii integrate de mobilitate pentru beneficiari si, de asemenea, selectarea atenta a licitatiilor si tipurilor de lucrari pe care ni le asumam in vederea executiei. Avem in vedere actiuni care sa atraga in organizatie talente si care sa consolideze cultura organizationala VIAROM. Pe scurt, acestea sunt directiile pe care le urmam, pentru ca in 2020 sa ne pozitionam ca lider pe piata regionala in domeniul infrastructurii de transport. Deci, 2019-2020 va fi o perioada in care se va consolida businessul si se va relansa. 
 
- Care sunt principalele probleme pe care le intampinati in derularea activitatii?
- Provocarile de moment din acest domeniu tin, pe de o parte, de blocajele la nivel national pentru investitiile in infrastructura rutiera, iar pe de alta parte, de lipsa fortei de munca. La acestea se adauga si amanarea deciziilor la nivel de beneficiari, in a demara lucrarile. Lipsa deciziilor la nivelul autoritatilor genereaza pentru constructori pierderi, iar lipsa de competente si asumare merge pana acolo incat, chiar si pentru aspecte uzuale, se ajunge la solutionarea in instanta, care este de lunga durata. Important de mentionat este faptul ca Viarom are avantajul apartenentei la un grup international puternic, care ofera sustinere si protectie financiara subsidiarelor sale. Suntem reactivi la ceea ce se intampla in piata si pregatiti sa relansam compania sub valorile pe care le promovam: Performanta, Responsabilitate, Etica, Spirit de echipa, Satisfactia clientului si Siguranta.
 
- Cum rezolvati dificultatile legate de forta de munca?
- Cu dificultati in privinta fortei de munca ne confruntam si noi, local, dar si alte subsidiare. Departamentul nostru de Resurse Umane a creat programe si dezvolta strategii prin care, pe de o parte, sa facem cunoscuta compania si mediul de lucru in comunitatile de studenti, pentru ca tinerii ingineri sa aleaga Viarom si, pe de alta parte, sa implicam angajatii in procesul de recrutare, prin campanii in care ei sunt ambasadori ai Viarom in comunitatile din care provin. Ambele strategii functioneaza si sunt mult mai eficiente comparativ cu alte metode testate pana in prezent, dar care nu au functionat in cazul acestui domeniu de activitate. Datorita faptului ca facem parte dintr-un grup international care incurajeaza mobilitatea, avem programe specializate pentru studenti si pentru tineri ingineri, iar de-a lungul timpului la Viarom au lucrat numerosi specialisti din alte subsidiare.
 
- Cum credeti ca va evolua piata de constructii din Romania in 2018-2020?
- Dupa aceasta etapa in care sunt putine investitii, va urma, in mod firesc, o perioada in care traiectoria va fi ascendenta. Cresterea ar putea fi sustinuta de adoptarea unor masuri gandite sa dezvolte capacitatea de absorbtie a fondurilor europene pentru proiectele mari de infrastructura. Presiunea publica pentru lucrari de infrastructura rutiera este mare, iar autoritatile sunt fortate sa reactioneze. Un motor al pietei ar putea fi si alocarea de fonduri guvernamentale pentru investitii in infrastructura nationala.
 
SISECAMRAWLPLUGALLBIMABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
leviatan
theda mar
siniat
CONCEPT STRUCTURE
viarom
Acvatot 2019
concelex
ness project
rigips
noark
EDIT-Structural
ERBASU CONSTRUCT
strabag nivel 1
MAKITA
quadratum
CDS
Ubitech

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
top 500
FPSC_2019
ROGBC 2016
top 500
econet
ef-de-n
AICPS_30
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander