Agenda Constructiilor
Joi, 02 Mai 2024
STIHL
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - Gebrüder Weiss: Investitiile in infrastructura rutiera /feroviara sustin transporturile
Gebrüder Weiss: Investitiile in infrastructura rutiera /feroviara sustin transporturile
Infrastructura Publicat de AG&F 19 Apr 2024 08:50
In 2023, piata locala de transport si logistica, pe toate palierele sale, a trecut printr-o perioada de ajustare, marcata pe de o parte de oportunitati importante, dar si de provocari, conform unei analize realizate de Gebrüder Weiss Romania. Desigur, efectele vor fi vizibile si in 2024, insa totusi anul acesta este marcat de optimism, chiar daca unul rezervat.
Dinamica legislativa si impactul in industria de profil
Noile cerinte guvernamentale si politicile fiscale adoptate, cum ar fi implementarea sistemului e-Factura, e-Transport sau SAF-T (Standard Audit File for Tax), dar si politicile de majorare a salariului minim pe economie si deficitul fortei de munca au fost principalele presiuni resimtite de mediul de afaceri. Aceste provocari locale s-au combinat insa cu efectele unor evenimente internationale, cum ar fi conflictele regionale si contextul inflationist generalizat. Astfel, a fost necesar un efort suplimentar pentru companii, atat din punct de vedere al resurselor umane, cat si financiar, pentru a se conforma acestor cerinte noi si pentru a-si adapta procesele operationale.

Impulsionarea industriei – Investitii in infrastructura de transport locala
Dezvoltarea infrastructurii de transport si alinierea reglementarilor la standardele internationale au reprezentat o provocare, dar si o oportunitate cruciala pentru imbunatatirea eficientei si competitivitatii industriei logistice din Romania in 2023. Mai multe proiecte majore cum ar fi extinderea si modernizarea retelei de autostrazi si drumuri expres s-au desfasurat in 2023. Spre exemplu, Autostrada A1 (Autostrada Soarelui), Autostrada A3 (Autostrada Transilvania), precum si drumurile expres Brasov – Cluj-Napoca si Pitesti – Sibiu. Aceste proiecte au facilitat transportul rutier de marfuri, reducand timpul de calatorie si costurile asociate.
Investitiile au avut in vedere si infrastructura portuara si feroviara. De exemplu, Portul Constanta a continuat sa fie un punct crucial de tranzit pentru marfuri, iar modernizarile au fost realizate pentru a imbunatati eficienta operationala si capacitatea portuara. Imbunatatirile infrastructurii feroviare au fost, de asemenea, pe agenda de dezvoltare, cu scopul de a spori inter-conectivitatea intre diferitele regiuni ale tarii si de a promova transportul feroviar de marfuri ca alternativa la cel rutier. Modernizarea si electrificarea unor linii feroviare au crescut eficienta si capacitatea retelei feroviare.

Segmentele de logistica si transport aerian, piloni ai sustenabilitatii
In ceea ce priveste segmentul de logistica, anul trecut s-a raportat o crestere constanta a cererii de servicii, alimentata de expansiunea continua a industriei si consolidarea pozitiei tarii ca hub logistic in regiunea Europei de Est.
Transportul aerian s-a dovedit, de asemenea, a fi un pilon pentru crestere, oferind servicii de calitate si in timp util, chiar si in perioadele dificile. In acest sector, cateva entitati cheie care au ajutat la stabilizarea acestui segment sunt companiile din sfera productiei, comertului electronic si FMCG. In prima parte a anului 2023, cererea pentru transportul aerian a fost sub nivelul anului anterior, determinand o oferta excedentara din partea liniilor aeriene si o scadere a preturilor. Totusi, in a doua jumatate a anului, redresarea economica globala a intensificat cererea, iar volumele de marfa au demonstrat o tendinta solida de crestere, mai ales in contextul dificultatilor in transportul maritim.

Provocari globale cu raspuns local
“Piata de transport si logistica a fost profund influentata, anul trecut, de o serie de evenimente semnificative, care au modelat dinamica si au impus noi directii pentru sector. Printre acestea, conflictele regionale, schimbarile climatice si integrarea vehiculelor electrice in lanturile de aprovizionare s-au remarcat ca fiind deosebit de influente”, a declarat Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss Romania.
Conflictele regionale, precum cel continuu din Ucraina si cele izbucnite in cursul anului 2023, inclusiv tensiunile intre Israel si Hamas si atacurile din Marea Rosie, au avut un impact direct asupra securitatii si eficientei lanturilor de aprovizionare globalizate. Acestea au contribuit la cresterea incertitudinii pe piata, afectand preturile si disponibilitatea serviciilor de transport, si au necesitat adaptari rapide din partea companiilor, precum rute ocolitoare, pentru a mentine fluxurile de marfuri neintrerupte.
Pe langa aceste provocari, schimbarile climatice au devenit tot mai evidente, cu efecte directe asupra industriei de transport si logistica. De exemplu, problema secetei si a temperaturii crescute a marii care au afectat traficul prin canalul Panama ilustreaza modul in care fenomenele climatice extreme pot perturba traseele comerciale traditionale si pot genera majorari de tarife de transport.
Un alt aspect relevant pentru 2023 a fost integrarea tot mai accentuata a vehiculelor electrice (EV) in lanturile de aprovizionare, ca raspuns la nevoia de sustenabilitate si reducere a amprentei de carbon. Acest trend reflecta o schimbare semnificativa in industrie, companiile investind tot mai mult in tehnologii verzi pentru a-si optimiza operatiunile si pentru a raspunde cererilor tot mai mari pentru servicii eco-friendly.
”Toate acestea au testat rezilienta lanturilor de aprovizionare, au impus noi strategii de operare si au impus o miscare accelerata catre sustenabilitate si tehnologii verzi, subliniind nevoia de inovatie si flexibilitate in fata unui peisaj global in continua schimbare”, a mai spus Viorel Leca.

Tendintele anului 2024 – un an greu, dar totusi marcat de optimism
Chiar daca inceputul anului a adus o usoara scadere in traficul international si o contractie in consum si puterea de cumparare, exista un optimism rezervat ca lucrurile se vor stabiliza in 2024. Aceasta perioada presupune adaptare si flexibilitate pentru a gestiona schimbarile economice si politice.
Astfel, in contextul globalizarii economiei si a comertului international, se preconizeaza o crestere a cererii pentru servicii de transport si logistica in Romania. Tehnologiile avansate, sustenabilitatea si adaptarea la schimbarile politice vor fi prioritare pentru companiile de profil, iar investitiile in infrastructura vor juca un rol crucial in imbunatatirea eficientei sectorului.
Asteptarile sunt moderat optimiste pe segmentul de transport maritim si aerian, cu constientizarea ca mediul economic va fi strans legat de cel politic, intr-un an marcat si de evenimente electorale majore.
“Ne asteapta un an greu, cu volume in scadere si marje de profit reduse, similar cu situatia din Europa in aceasta prima parte a anului. In fata clientului, diferenta o vor face companiile care reusesc sa atraga si sa pastreze oameni motivati si implicati, care aduc valoare reala prin activitatea lor”, a declarat, la randul sau, Adelina Anghel, Area Manager East, Gebrüder Weiss Romania.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
hiltiALLBIMRAWLPLUGSISECAMABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
quadratum
Acvatot 2019
rigips
concelex
viarom
Ubitech
CONCEPT STRUCTURE
noark
MAKITA
EDIT-Structural
strabag nivel 1
CDS
theda mar
ness project
ERBASU CONSTRUCT
leviatan
siniat

Parteneri

top 500
AHK 2022
HABITAT
INNOCONSTRUCT2024
FPSC_2019
top 500
ef-de-n
ROGBC 2016
top 500
AICPS_30
econet

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander