HENKEL mizeaza pe o crestere de pana la 4% a vanzarilor in acest an Imprimare
Izolatii & Finisaje Publicat de Ovidiu Stefanescu 25 Mai 2018 06:23
Grupul Henkel a anuntat o sporire organica a cifrei de afaceri in intervalul ianuarie - martie a.c., precum si o imbunatatre a profitabilitatii. In aceste conditii, incasarile au cumulat 4,83 miliarde euro, in crestere cu 1,1%. Dupa aplicarea corectiilor negative date de impactul cursului de schimb, a rezultat o ajustare de - 4,5%. Interesant de mentionat este faptul ca marja profitului operational s-a imbunatatit cu 50 de puncte, ajungand la 17,4%. Conducerea concernului isi afirma satisfactia in legatura cu performantele obsinute, chiar in conditiile in care afacerile cu bunuri de larg consum au consemnat anumite dificultati in America de Nord. In ceea ce priveste divizia de adezivi pentru constructii, avansul organic a fost deosebit de puternic, plasandu-se la aproximativ 4,7%. Din punct de vedere nominal, incasarile au cumulat 2,27 miliarde euro, dupa ce in intervalul de referinta din 2017 acestea se plasau la 2,29 miliarde euro. Profitul operational ajustat a atins 410 milioane de euro, mentinandu-se foarte aproape de nivelul din anul anterior. Analiza geografica a rezultatelor arata ca in Europa de Est livrarile au consemnat un avans de 7,6%, mult peste nivelul din zona occidentala a continentului, unde vanzarile au fost cu doar 0,2% mai mari in raport cu perioada de referinta. Prognozele pe termen scurt au fost reconfirmate de conducerea executiva a companiei, Henkel mizand ca la sfarsitul anului fiscal in curs vanzarile sa se plaseze la un nivel cu 2% - 4% superior celui din 2017, un aport hotarator la aceasta evolutie urmand sa fie cel al diviziei de adezivi pentru constructii. In Romania, Henkel realizeaza o cifra de afaceri de circa  760 milioane de lei, activitatea pe plan local derulandu-se prin intermediul a trei centre, situate in Pantelimon (Ilfov), Campia Turzii (judetul Cluj) si Roznov (judetul Neamt).