Agenda Constructiilor
Sambata, 20 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - Actualitatea interna - MT: Companiile pot finanta forta de munca pentru a finaliza contractele
MT: Companiile pot finanta forta de munca pentru a finaliza contractele
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Cosmin Dincu 14 Feb 2018 16:38
Ministrul Transporturilor, Lucian Sova, a declarat, cu prilejul unei dezbateri la Palatul Parlamentului, la care au participat ca invitati numerosi antreprenori de constructii, specializati in executia lucrarilor de infrastructura, ca piata muncii din Romania este deschisa si pentru francezi, italieni, germani, austrieci si le-a transmis reprezentantilor companiilor de constructii, prezenti la dezbatere, ca, in masura in care nu exista lucratori, pot sa finanteze resursa de forta de munca pentru a finaliza contractele castigate.
"In principiu, preturile la care sunt contractate lucrarile pe care le executati sunt niste preturi competitive, ar trebui sa fie satisfacatoare pentru cel care castiga licitatia. In aceste conditii, in Romania, preturile motorinei, cimentului, otelului-beton, armaturilor etc. sunt probabil la fel ca si in alte tari membre ale UE. Pretul fortei de munca din Romania, daca va asteptati sa fie mai scazut decat in celelalte tari europene, cred ca v-ati facut un calcul gresit. Insa Romania, fiind o tara europeana, nu impiedica migrarea personalului si va transmit mesajul ca piata muncii din Romania este deschisa si pentru lucratori francezi, italieni, germani, austrieci si, in masura in care nu exista resursa suficienta de forta de munca, inainte de a scolariza, pe preturile pe care ati castigat licitatii, puteti sa finantati resursa de forta de munca - aceasta fiind corespunzatoare ca volum si calitate -, astfel incat sa duceti la bun sfarsit contractele pe care le-ati castigat", le-a atras atentia Lucian Sova, la Palatul Parlamentului, reprezentantilor constructorilor din domeniul infrastructurii rutiere.
Ministrul de resort le-a mai spus antreprenorilor de constructii sa nu conteze deloc "pe nevoia noastra politica de a inaugura autostrazi care urmeaza sa se prabuseasca, nici macar autostrazi care sa nu corespunda din punct de vedere tehnic proiectului", asa cum si l-au asumat.
"Nu este corect sa va asumati lucrari fara indeplinirea conditiilor legale privind contractarea, adica in lipsa avizelor de mediu, a acordurilor si a altor lucruri asemanatoare. Daca acest lucru se intampla, desigur, va trebui si voi face o evaluare si a capabilitatilor tehnice si profesionale ale celor care administreaza acest subiect in cadrul companiei de drumuri (CNAIR - n.r.). Insa, totusi, compania scoate niste contracte. Ziceti toti ca sunt rele. Eu o sa va cred ca sunt rele atunci cand vom avea primul contract scos la licitatie, la care nu se va prezenta niciun ofertant. Asta inseamna responsabilitate, dupa parerea mea, si de o parte, si de alta, fara sa fiu ipocrit. Este foarte usor si este multa ipocrizie sa pretindem ca aceste contracte pe care le ofera compania sunt de proasta calitate, dupa ce am castigat. Si am castigat in cunostinta de cauza, in principiu", a mai precizat Lucian Sova.
Posibila inchidere a 100 de rute pe calea ferata
Reteaua feroviara din Romania, bine dezvoltata, este structurata in infrastructura interoperabila si neinteroperabila. Infrastructura feroviara interoperabila este cea care se poate conecta la infrastructura feroviara transeuropeana, fiind administrata in concordanta cu prevederile privind accesul liber al operatorilor feroviari si dezvoltata in conformitate cu normele tehnice de interoperabilitate adoptate pe plan european. La randul sau, infrastructura feroviara neinteroperabila este cea aferenta traficului local, conectata sau nu la infrastructura feroviara interoperabila, administrata si dezvoltata pe baza unor reglementari specifice interne. In functie de caracteristicile tehnice ale liniilor si de viteza maxima admisa, sectiile de circulatie sunt clasificate pe categorii ce au influenta in modul de tarifare. Tinand cont de aceste principii, in mod normal, in domeniul feroviar ar trebui sa se efectueze investitii, in principal, la nivelul infrastructurii feroviare interoperabile, precum si in plan secundar pentru modernizarea celei neinteroperabile, insa in noul program de guvernare, asumat in Parlament de Cabinetul Dancila, se afirma ca, „din cei aproximativ 15.000 km de cale ferata desfasurata, obiectivul Guvernului este ca un procent de 60% sa fie adus la standarde europene pentru asigurarea unei viteze adecvate de transport, iar liniile ramase sa fie inchiriate sau concesionate (in baza unor contracte ferme care sa stabileasca parametrii tehnici ce trebuie asigurati de partenerul privat), trecute in conservare (prin mentinerea terasamentului) sau chiar dezafectate”.
Referindu-se, in cadrul dezbaterii, la un prim pas in vederea trecerii in conservare sau dezafectarii unor linii de cale ferata, prin eventuala inchidere a 100 de rute la CFR Calatori, Lucian Sova a precizat ca se va lua o decizie dupa ce se va face o evaluare. Ministrul de resort a afirmat, astfel, ca au fost organizate supracontroale, pentru a se constata daca exista flux de calatori pe aceste rute.
„Sunt in reevaluare aceste obiective. Am luat legatura cu autoritatile locale care sustin ca nu este oportun sa inchidem rutele respective, din cauza faptului ca exista o mare cerere din partea publicului calator, care insa nu se reflecta si in casele de bilete ale CFR Calatori. Am organizat supracontroale, pentru a vedea exact daca exista flux de calatori si eventul doar neplatitori, aceste evaluari le vom face in perioada in care trenurile circula inca. In concordanta cu ceea ce vom afla la sfarsitul acestor evaluari, vom lua decizii. In consecinta, deciziile vor fi luate in functie de cat de multi platitori de abonamente si bilete sunt pe respectivele rute”, a subliniat Lucian Sova.
***
Ministrul Transporturilor, Lucian Sova, a abordat subiectele prezentate anterior la Comisia pentru Transporturi a Camerei Deputatilor, cu prilejul unei dezbateri pe tema „Accelerarea implementarii marilor proiecte de investitii in infrastructura rutiera”, la care au participat si reprezentantii companiilor de constructii din domeniul infrastructurii. Pentru informatii suplimentare, www.mt.ro
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
RAWLPLUGALLBIMABONARE REVISTESISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
CDS
CONCEPT STRUCTURE
strabag nivel 1
EDIT-Structural
concelex
MAKITA
siniat
noark
viarom
ness project
Acvatot 2019
theda mar
quadratum
Ubitech
ERBASU CONSTRUCT
leviatan
rigips

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
top 500
FPSC_2019
ef-de-n
top 500
AICPS_30
ROGBC 2016
econet
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander