GI Group: 74% din consumatori vor mai multa interactiune umana cu companiile |
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Stelian DINCA 17 Mai 2023 13:14 |
Noul studiu realizat de Gi BPO Advanced Outsourcing, lider in domeniul solutiilor de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) si de externalizare a transformarii afacerii (BTO), exploreaza tendintele si comportamentul actual al consumatorilor, dezvaluind modul in care marketingul poate schimba jocul in construirea constientizarii, increderii si loialitatii.
In ciuda digitalizarii, experienta fizica ramane, in continuare, o parte esentiala in comportamentul de cumparare al consumatorilor, experientele in magazine fiind asteptate sa reprezinte 76% din totalul vanzarilor globale in 2026 . In timp ce procesele digitale din ultimul deceniu au ajutat foarte multe companii sa ajunga la clienti prin cele mai recente platforme, acum este timpul ca business-urile sa isi indrepte atentia, din nou, asupra mediilor fizice de promovare reintegrand marketingul de teren in strategiile lor.
“Marketingul de teren se refera la o tehnica in care echipele de experti interactioneaza direct cu potentialii clienti, pe teren, campaniile de marketing incluzand comercializarea, esantionarea, auditarea, marketing-ul experential, vanzarile directe si multe altele. Venim dupa o perioada de pandemie, in care lipsa interactiunii fizice a persistat, iar aceleasi restrictii au determinat chiar si cumparatorii traditionali (late adopters) sa faca tranzitia catre consumul online. Acum, dupa exact trei ani, 74% dintre consumatori isi doresc mai multa interactiune umana, iar 75% afirma ca vor cauta in mod activ interactiuni cu oamenii pe masura ce tehnologia se imbunatateste.”, declara Paul Sergentu, Marketing Manager, Gi Group Holding
Intitulat „Ingredientul uitat din mixul de marketing”, studiul exploreaza tendintele si comportamentul actual al consumatorilor, identificand sase motive cheie pentru care marketingul de teren va deveni din ce in ce mai important pentru marci si organizatii.
Primul si poate si cel mai important element in comportamentul actual al consumatorilor este constientizarea, esentiala pentru succesul unei marci. In acest context, marketingul de teren, prin audituri ad-hoc, poate oferi perspective in timp real asupra modului in care un brand este vazut in mediul fizic si poate asigura o constientizare puternica si consecventa a marcii.
Cu 763,5 milioane de utilizatori care activeaza blocarea reclamelor , consumatorii preiau un control din ce in ce mai mare asupra experientei lor online, ceea ce complica procesul de obtinere a unui impact real. Prin comparatie, marketing-ul online permite companiilor sa obtina o imagine de ansamblu in timp real a ceea ce vad clientii pe sute de site-uri, in timp ce tacticile de comercializare vizuala pot oferi noi solutii creative pentru a asigura o vizibilitate optima.
Potrivit cercetarilor recente, astazi, patru din cinci consumatori sunt pregatiti sa paraseasca un brand dupa trei sau patru experiente de cumparaturi slabe, in timp ce, unul din cinci renunta dupa prima experienta mai putin placuta . Experienta de cumparare si serviciile oferite sunt elemente ce tin de fidelizarea consumatorilor, iar auditurile regulate de retail sunt mai stricte ca niciodata, informatiile obtinute fiind nepretuite pentru experienta pe care o ofera marcilor.
Datele arata ca experientele sunt adesea sub asteptarile clientilor, comertul cu amanuntul, serviciile de calatorie, asistenta medicala si serviciile financiare fiind cele mai expuse riscului de a oferi o experienta dezamagitoare .
”Pe masura ce consumatorii petrec din ce in ce mai mult timp in era digitala, ei devin din ce in ce mai indepartati de experientele pe care le ofera un brand. Chiar daca automatizarea si inteligenta artificiala realizeaza obiective impresionante pentru companii, elimina interactiunea umana. Atunci cand echipele sunt pe teren sau cand exista o acoperire inadecvata in unele zone geografice, Gi Group pregateste echipe instruite, experimentate si personalizate, care pot oferi interactiunile de calitate pe care clientii le doresc astazi.”, declara Paul Sergentu, Marketing Manager, Gi Group Holding
Chiar si in magazinele fizice, automatizarea si inteligenta artificiala obtin rezultate impresionante, insa consumatorii isi doresc sa contracareze aceasta tendinta. La nivel global, 74% dintre consumatori isi doresc mai multa interactiune umana, iar 75% afirma ca vor cauta in mod activ interactiuni cu oamenii pe masura ce tehnologia se imbunatateste. Marcile care recunosc si raspund acestei nevoi umane de interactiune personala vor fi cele care vor atinge succesul si loialitatea in urmatoarele decenii.
”In ultimii ani, am vazut schimbarea marketingului de teren de la a fi considerat un element „must have” in mixul de marketing, la unul care a devenit din ce in ce mai trecut cu vederea. Boom-ul digital al ultimului deceniu, a determinat multe companii sa ajunga la clienti prin cele mai recente platforme. Rezultatul? Multi par sa fi uitat impactul solutiilor de marketing de teren in garantarea primelor impresii pozitive extrem de importante sau in obtinerea loialitatii pe termen lung. Avand in vedere ca experienta si serviciile devin campurile de lupta favorabile in loialitatea consumatorilor, auditurile regulate pe teren sunt mai critice ca niciodata. Echipele noastre de experti de audit sunt calificate in a obtine informatii nepretuite asupra experientei pe care o ofera un produs prin intermediul programelor si prin sondaje detaliate de satisfactie si perceptie a clientilor. Cu o acoperire larga si o expertiza profunda, putem obtine aceste informatii intr-un timp foarte scurt si putem oferi informatiile obtinute in timp real in raport cu KPI-uri personalizate, astfel incat sa putem urmari performanta echipelor in raport cu ceea ce conteaza cel mai mult pentru companii si pentru clientii acestora.”, declara Cristian Huzau, Country Manager Gi Group Romania
In perioadele de inflatie ridicata, externalizarea unor servicii poate fi o modalitate eficienta de reducere semnificativa a costurilor, permitand companiilor sa mareasca profiturile, sa evite stagnarea operationala prin identificarea unui public nou si a oportunitatilor de vanzare si sa beneficieze de productivitatea instantanee si de cresterea vanzarilor.
|