redBill: Noua solutie automatizata de recuperare a creantelor pentru companii |
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Stelian DINCA 18 Mar 2020 14:08 |
Sa fim lider pe piata de management al creantelor din Europa Centrala, presupune si chiar ne obliga sa ne dorim sa oferim si mai mult, sa ne apropiem de clienti cu servicii si mai diversificate, si mai eficiente, care sa ii ajute sa performeze. In aceasta idee, intelegand dorinta si, de ce nu, nevoile antreprenorilor din Romania, am hotarat ca, impreuna cu Termene.ro, sa oferim o solutie eficienta pentru transmiterea in colectare a facturilor neincasate.
Avand in vedere utilitatea platformei Termene.ro pentru firmele care isi doresc sa acceseze informatii oficiale, financiare si juridice, experienta acesteia in ceea ce inseamna antreprenoriat in Romania si pasii pe care ii face pentru a oferi curand un “one-stop shop” firmelor din sectorul B2B, consideram ca decizia noastra se va concretiza intr-un plus urias in mediul de afaceri.
O idee care a plecat de la nevoia de lichiditati a firmelor
Este o certitudine ca in cazul celor mai multe firme cash-flow-ul este afectat de un circuit economic anevoios al lichiditatilor. De aici am plecat. In mod cert, mediul de afaceri romanesc are nevoie de o solutie optima de colectare, de o solutie prin care lichiditatile sa fie reintroduse in circuitul economic cat mai rapid.
De la idee, la o solutie foarte avantajoasa, a fost un pas
redBill este o solutie automatizata, de altfel, primul produs de acest tip care ajuta firmele sa raporteze clientii care nu si-au platit facturile la timp. Mai mult, utilizand redBill, acestea isi pot recupera banii pentru facturile neplatite la timp si pot verifica, fara sa plateasca taxe in plus, orice companie din tara, pentru a vedea daca a fost raportata si de alti furnizori.
In mod evident, produsul se adreseaza in mod special celor care detin business-uri, fiind suficient ca acestia sa-si faca abonament la redBill pentru a beneficia de toate avantajele sale. Abonatiilor li se va percepe un comision doar in cazul recuperarii cu succes a facturii neplatite.
In linii mari descrisa, aplicatia redBill asigura incarcarea propriilor facturi si urmarirea acestora oricand, in cadrul procesului de colectare. In ceea ce priveste principalii indicatori statistici la care accesul este posibil oricand, acestia sunt dupa cum urmeaza:
- numarul de facturi care au fost raportate pentru neplata, a caror scadenta a fost depasita;
- media de zile cu care s-a intarziat plata facturilor;
- stadiul in care se afla colectarea;
- totalul sumei recuperate;
- numarul de facturi pe care debitorul le „contesta”.
Aspecte pe care utilizatorii redBill ar trebui sa le cunoasca
In primul rand, doar o entitate juridica SRL, SA sau SRL- D, in functiune sau in insolventa, cu o cifra de afaceri pe plus (nu conteaza cu cat), poate sa trimita facturile pe care nu le-a incasat la termen catre colectare. Cum se realizeaza acest demers? Extrem de simplu!
- se valideaza legatura intre persoana care deschide contul si firma reprezentata de aceasta;
- se semneaza un acord;
- se semneaza un contract de mandat;
- se trimite factura la colectare.
In mod evident, acest serviciu are un pret, dar care se va inregistra doar dupa ce se colecteaza banii pentru factura in cauza. Procesul prin care trece factura la colectare include:
- trimiterea informarii catre debitor, de catre termene.ro;
- trimiterea facturii la noi, in mod automat, moment din care initiem colectarea;
- debitorul restant la plata facturii va primi un link securizat, pe care accesandu-l va putea vedea factura sau facturile restante, informatii cu privire la creditor, banca si IBAN-ul pentru a face plata;
- vom demara procesul de colectare amiabila prin canale uzuale – apeluri telefonice, mesaje, e-mail-uri etc, reglementate de AMCC. Actionam astfel incat sa informam debitorul cu privire la facturile restante si sa colectam sumele datorate. Desi facem orice demers legal pentru reusita acestui proces, decizia de a plati sau nu, este a debitorului.
De ce este redBill un aliat pe care antreprenorii pot sa conteze?
In primul rand, pentru ca este o aplicatie gratuita, intuitiva si simplu de utilizat de catre orice firma care doreste sa raporteze firme terte carora le-a asigurat servicii sau le-a vandut produse fara ca acestea din urma sa faca plata la timp.
Spuneam ca este o aplicatie simplu de utilizat. Chiar mai mult decat atat, eficientizeaza timpul de lucru, prin faptul ca facturile raportate se pot vedea oricand in tabloul de gestionare facturi. Pentru a facilita cautarea unui anumit client, se pot aplica filtre, rezumand cautarile in functie de status (toate facturile sau doar cele neincasate, incasate partial, incasate, in colectare), de client sau de valoarea facturii respective.
Foarte important, presupunand ca se doreste colectarea de creante in afara Romaniei, desi nu divizia noastra se va ocupa in mod direct, vom transfera solicitarea catre alte companii membre KRUK Group.
In concluzie, aplicatia redBill exista pentru a va ajuta sa raportati firmele care intarzaie sa plateasca facturile, sa trimiteti notificari automatizate clientilor raportati, sa obtineti informatii despre facturile neachitate ale firmelor care va intereseaza si sa vizualizati statistici care indica statusul facturilor in timp real.
|