ROCA: Randament al investitiilor de 62% si valoare de portofoliu de 42 milioane euro |
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Stelian DINCA 15 Apr 2021 14:09 |
Dupa 3 ani de activitate, ROCA Investments, companie holding care ofera solutii de capital si parteneriat activ pentru consolidarea si scalarea IMM-urilor romanesti, are o valoare evaluata a companiei de 42 milioane euro, ceea ce reprezinta aproape o dublare fata de nivelul de 22,3 milioane euro de la finalul anului 2019. Randamentul investitiilor pentru anul 2020 este si el in crestere, ajungand la 62%.
„De-a lungul celor 3 ani am rafinat continuu produsul ROCA, adaptandu-l nevoilor antreprenorilor cu care am fost in permanent contact. Ceea ce nu s-a schimbat niciodata a fost misiunea noastra, de a dezvolta o cultura antreprenoriala bazata pe parteneriat si de a sustine brandurile made in Romania. Astazi, Roca Investments nu este doar un business profitabil cu niste randamente superioare. Componenta sociala, cea educationala si cea de formare a culturii antreprenoriale fac ca acest demers sa fie mult mai mult de atat: un real ecosistem, un proiect ambitios de drum lung, o promisiune pe care o respectam”, a spus Rudolf Vizental, CEO ROCA Investments.
ROCA: trei ani in cifre
Pornita in urma cu 3 ani, ROCA este prezenta in 10 judete ale tarii, in 5 mari sectoare de activitate: agrifood, logistica, servicii industriale, productie materiale de constructii, ingrijirea personala. Cele 13 companii din portofoliu (din care doua inactive) au generat in 2020 o cifra de afaceri cumulata de 98 milioane euro, un profit operational (EBITDA) de 5 milioane euro si au peste 1.000 de angajati.
Ecosistemul ROCA este format in prezent din companiile: Frigotehnica (industria frigului), BICO Industries (producator de plasa din fibra), Romcargo Maritim (operator portuar), RDF Arad (agribusiness), Electroplast (producator de cabluri electrice), MECANEX (producator de pompe pentru diverse industrii), Piscicola (ferma piscicola), Artesana (produse lactate artizanale), CAHM (ingrijire personala), Yellow.Menu (restaurant online) si Sinteza (industrie chimica).
Directii strategice de dezvoltare ROCA
„Pentru 2021 ne-am definit trei directii strategice de dezvoltare la nivel de portofoliu: (1) consolidarea companiilor prin procese de M&A, pentru a crea companii mai solide si mai relevante, (2) digitalizarea acestora pentru a avea procese mai simple si informatii in timp real si (3) accesarea de fonduri europene pentru a dezvolta companiile cu echipamente cat mai performante, capabile sa faca fata noilor provocari”, a spus Rudolf Vizental.
Pentru 2021 ROCA si-a propus sa investeasca in companii mai mari si sa mareasca tichetul per tranzactie. ROCA se indreapta catre companii care au potential de crestere accelerata si au nevoie de sprijin in acest sens, care se afla intr-un moment de dificultate si care au nevoie de un partener pentru a trece peste acest impas, dar si catre companii care cauta sa transfere managementul businessului in mainile unor executivi performanti.
|