ERBASU: 35 de ani de activitate si extindere a portofoliului cu proiecte de anvergura |
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Ovidiu Stefanescu 09 Iul 2025 06:25 |
![]() - La ce proiecte de infrastructura de transport (rutier, feroviar, fluvial) lucrati in aceasta perioada?
- Principalele proiecte de pe acest segment de activitate la care lucram in prezent sunt reprezentate de setiunea de autostrada Chiribis - Suplacu de Barcau, care se va finaliza in 2026, planseul si pasajul din Piata Unirii, din Bucuresti. De asemenea, lucram la drumul Valea Doftanei - Sacele, cu termen de finalizare 2027, dar si la proiecte mai mici. Vom continua sa dezvoltam divizia de infrastructura a companiei si in perioada urmatoare si avem ca obiectiv contractarea mai multor proiecte, din ce in ce mai complexe, si pe acest sector.
- Cum a evoluat activitatea companiei in prima jumatate a acestui an si ce estimari aveti pentru urmatoarele 6 luni si in perspectiva (2026-2030)?
- Conform estimarilor noastre, anul acesta va fi similar ultimelor doua exercitii financiare, insa este posibila o usoara crestere a cifrei de afaceri. Aceasta va fi insotita de o micsorare a profitului, cauzata de noile taxe care apar si de anularea facilitatilor in constructii. In 2024, am reusit sa raportam pentru compania Constructii Erbasu o cifra de afaceri de 2,26 miliarde lei, ceea ce reprezinta o suma similara celei reusite in 2023. Pentru anul fiscal in curs, ne asteptam va rezultatele sa se incadreze intre 2,3 si 2,5 miliarde lei, dar totul depinde de modul in care vor evolua investitiile din Romania.
- Cum vedeti evolutia investitiilor in infrastructura in 2025 si cum credeti ca se va dezvolta infrastructura Romaniei pe termen scurt si mediu, avand in vedere reducerea cotei finantarilor europene (la 40% pentru proiectele din perioada 2021-2027), dar si disponibilitatile bugetare limitate?
- In mod normal investitiile nu vor scadea in urmatorii ani, cu toate ca pe termen scurt nu este exclusa o reducere a lor. Cel mai probabil, vom remarca o prioritizare a investitiilor, mai ales a celor care nu sunt finantate din fonduri europene. Parteneriatul Public-Privat (PPP) poate fi o solutie pentru completarea finantarilor, insa doar pentru procedurile viitoare. In cazul proiectelor aflate in curs de derulare, nu ar fi posibil in conditiile legislatiei actuale, decat daca s-ar schimba cadrul normativ.
Desi pare ca nu mai este la fel de acuta ca in anii anteriori, criza fortei de munca ramane inca o problema reala in constructii. De asemenea, faptul ca domeniul constructiilor nu este "bancabil" (nu raspunde exigentelor impuse de BNR pentru a fi acceptat la reescont) - fenomen insotit de birocratia excesiva a statului in derularea proiectelor - creeaza mari probleme companiilor de constructii in procesul de finalizare a proiectelor in care statul este beneficiar.
- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in prezent, in industria constructiilor?
- In aceasta perioada, cea mai mare problema a companiilor de constructii este reprezentata de impredictibilitatea finantarii proiectelor. Totodata, birocratia a devenit o arma letala a statului impotriva companiilor de constructii, pe care autoritatile publice au invatat sa o foloseasca cu foarte multa dibacie.
|