Genesis Property: 6 angajati din 10 au revenit la modul de lucru full time la birou |
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de AG&F 21 Nov 2024 12:09 |
Reintoarcerea la birou continua sa creasca in acest an, pe masura ce angajatii resimt tot mai mult nevoia de interactiune directa cu colegii, iar angajatorii implementeaza strategii care favorizeaza revenirea la birou full-time, echilibrand totodata modelul hibrid. Potrivit unui sondaj realizat in randul a 1.168 de respondenti la nivel national de Genesis Property, unul dintre cei mai importanti proprietari de cladiri de birouri din Romania, aproape 63% dintre angajati lucreaza deja exclusiv de la birou, in timp ce 13% opteaza pentru un program de 3-4 zile pe saptamana. In plus, doar 10% dintre respondenti continua sa lucreze exclusiv remote.
Top managerii, angajatii din echipele administrative (HR, financiar-contabilitate) si middle managerii sunt categoriile profesionale cu cea mai mare prezenta la birou. Tendinta evidentiaza importanta prezentei fizice pentru rolurile strategice si pentru departamentele care necesita coordonare activa cu alte echipe si intalniri face to face. Angajatii din roluri executive raman mai flexibili datorita specificului activitatilor lor individuale, iar echipele de vanzari petrec mult timp pe teren.
"La aproape cinci ani de la pandemia care a transformat fundamental stilul de lucru, vedem o crestere clara a preferintei pentru prezenta fizica la birou, iar datele confirma ceea ce observam si in parcurile noastre de birouri. Mai mult de jumatate dintre respondenti prefera acum sa vina cinci zile pe saptamana la birou, pastrandu-si insa o flexibilitate in program. Este o confirmare a nevoii de interactiune directa si socializare, iar top managerii ofera un exemplu prin prezenta lor constanta”, spune Elena Panait, Head of Leasing, Genesis Property.
Generatiile si preferintele privind lucrul la birou
Generatia X inregistreaza cel mai mare procent de angajati care lucreaza exclusiv de la birou (74,8%), urmata de Mileniali (54,1%) si Generatia Z (53,8%). Totusi, pentru angajatii care lucreaza in sistem hibrid, revenirea full-time la birou depinde adesea de stimulente si beneficii suplimentare oferite de angajator pentru a creste atractivitatea lucrului la sediul companiei. Printre acestea, 37,2% dintre respondenti au indicat masa de pranz asigurata, 34,5% subventionarea transportului si 26,9% mai multe zile de concediu.
Generatia X pare mai putin influentata de beneficiile financiare si mai motivata de dorinta de implicare in viata companiei. In schimb, angajatii mai tineri, precum cei din Generatia Z, ar prefera o crestere salariala semnificativa pentru a lucra full-time de la birou, dat fiind ca multi se afla la inceput de cariera, cu venituri mai mici comparativ cu generatiile mai experimentate.
Sondajul releva ca, daca angajatorii ar oferi o crestere salariala de 20% celor care lucreaza exclusiv de la birou, 75,2% dintre angajatii Generatiei X ar opta pentru acest model, un procent similar cu cel al celor care deja au revenit la birou. Situatia este usor diferita pentru Generatia Z, unde 61,5% dintre respondenti ar alege sa lucreze full-time la birou in aceste conditii, comparativ cu 53% care lucreaza deja exclusiv de la birou.
Genesis Property a redefinit experienta angajatilor la birou prin proiectul YUNITY Park, care ofera un mix unic de facilitati si avantaje menite sa transforme munca zilnica intr-o experienta adaptata stilului modern de viata. Campusul include un amfiteatru in aer liber cu 1.500 de locuri, 2 kilometri de alei pietonale, oglinzi de apa in cascada, o padure urbana si spatii creative de intalnire. A doua faza a proiectului, finalizata anul trecut, a beneficiat de o investitie de peste 20 de milioane de euro.
Sondajul a fost realizat de Genesis Property, companie fondata de antreprenorul Liviu Tudor, si a analizat care sunt noile tendinte in cerintele angajatilor, fiind desfasurat in iulie - august 2024, la nivel national, prin platforma iVox, pe un esantion total de 1.168 utilizatori de internet din Romania. Circa 49% dintre participanti sunt de sex feminin, iar aproape 42% au un venit net mai mare de 5.000 de lei.
|