NAI: Numarul de camere de hotel din Craiova va creste cu 30-40% in urmatorii 5 ani |
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de AG&F 17 Dec 2024 10:43 |
Numarul de camere hoteliere din Craiova va creste cu 30-40% in urmatorii cinci ani, odata cu dezvoltarea accelerata a industriei turistice locale si pe fondul unui deficit de spatii de cazare, estimeaza Appraisal & Valuation SA, compania detinatoare a brandului NAI Romania & Moldova si emitent listat pe BVB (simbol: APP). Aceasta crestere ar putea echilibra decalajul de spatii de cazare fata de Cluj-Napoca (peste 8.000 de camere) si Bucuresti (peste 15.000 de camere).
In acest moment, piata hoteliera din capitala Olteniei este dominata de hotelul Ramada, care are 162 de camere, fiind cea mai mare unitate de cazare din judetul Dolj, dintr-un total de 1.386 de camere. Numarul spatiilor de cazare disponibile in acest judet este unul dintre cele mai mici din tara, raportat la marimea populatiei, la puterea economiei locale si la fluxul de vizitatori, care sosesc in Craiova atat in scop turistic, cat si de afaceri.
Cresterea numarului de vizitatori in Craiova este confirmata, in primul rand, de cresterea exploziva a numarului de turisti care sosesc, mai ales in luna decembrie, pentru a vizita Targul de Craciun, care a ocupat, atat in 2023, cat si in 2024, locul al doilea in clasamentul celor mai frumoase astfel de targuri, organizata de site-ul European Best Destinations.
In 2024, pe primul loc a fost targul din Gdansk (Polonia), iar in urma celui de la Craiova s-a situat cel de la Geneva (Elvetia), peste 80% dintre voturile acordate Craiovei provenind din afara Romaniei. Gratie acestei atractii sezoniere, „capitala" Olteniei a atras circa 12.300 de turisti in decembrie 2021, respectiv 15.500 in aceeasi luna a anului urmator si aproape 21.000 in decembrie 2022. Astfel, cresterea din decembrie 2023 a fost de 70% fata de decembrie 2021.
Desi numarul de vizitatori nu poate rivaliza, deocamdata, cu cel al altor destinatii de top din ultima luna a anului, precum Brasov sau Sibiu, numarul turistilor este semnificativ mai mare decat totalul camerelor de cazare din judetul Dolj, astfel ca rezervarile se fac cu 2-3 saptamani inainte, in cea mai aglomerata perioada din an (luna decembrie).
Potentialul pietei a atras atentia unor branduri celebre din industria globala ospitalitatii, intre care Hilton are deja in constructie un hotel, compus din parter plus zece etaje. Grupul Accor pregateste deschiderea a trei hoteluri, in timp ce Marriott analizeaza deschiderea unui hotel de patru stele. Cel putin alte trei hoteluri, de mai mici dimensiuni, sunt in constructie in capitala Olteniei.
"Craiova este, fara indoiala, unul dintre diamantele nedescoperite din Romania, care a inceput sa straluceasca la ceas de iarna, in ultimii ani, gratie Targului de Craciun, dar care are potential de a urca intre destinatiile turistice preferate de-a lungul intregului an. Interesul turistilor este in crestere, iar autoritatile locale raspund prin organizarea acestui targ anual, dar si prin pregatirea lansarii celui mai mare parc de distractii din sudul Romaniei.
La randul lor, investitorii au sesizat oportunitatea si vor creste numarul de camere de cazare, in urmatorii cinci ani, pentru a acoperi o nevoie din ce in ce mai ridicata. In ultimele saptamani din an, toate facilitatile de cazare din Craiova si aproape toate din judetul Dolj sunt rezervate cu mult timp inainte, iar preturile urca accelerat.
S-a tot discutat despre principalii poli de dezvoltare economica a Romaniei – Bucuresti, Cluj, Timisoara, Iasi, Brasov, Constanta, Oradea si alte municipii – dar, in urmatorul deceniu, si despre Craiova vom auzi vesti din ce in ce mai bune", a declarat Andrei Botis, CEO Appraisal & Valuation SA (NAI Romania & Moldova).
Intre atuurile Craiovei, echipa NAI Romania le-a identificat pe urmatoarele:
|