One United Properties vrea sa detina 6 hoteluri premium in Capitala, pana in 2030 |
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Ovidiu Stefanescu 21 Nov 2024 06:15 |
Lansarea pe piata de ospitalitate a One United Properties este marcata de aducerea in premiera in Romania - si in Europa de Est - a brandului international Mondrian. Compania a obtinut deja autorizatia de construire pentru Mondrian Bucuresti, care va fi situat in centrul orasului, pe strada George Clemenceau, in apropierea Ateneului Roman, acolo unde dezvoltatorul a achizitionat, anterior, un sit de dezvoltare abandonat, cu scopul de a reconstrui cladirea si a o readuce in circuitul public. Mondrian Bucuresti va include 103 camere si apartamente, cu design inspirat din basmul lui Petre Ispirescu, "Tinerete fara batranete si viata fara de moarte".
Interesul One United Properties pentru dezvoltarea de hoteluri este determinat de cererea si potentialul in crestere al pietei locale. Obiectivul companiei este ca, pana in 2030, sa aiba in portofoliu trei hoteluri lifestyle, de 5 stele, in functiune si alte trei in dezvoltare. In cele ce urmeaza, Riad Abi Haidar, partener in cadrul One United Properties, ofera detalii interesante despre proiectele curente, dar si despre obiectivele pentru viitor, cu accent pe segmentul hotelier.
- Cu ce se va diferentia noul hotel Mondrian pe piata ospitalitatii de lux din Bucuresti?
- Mondrian Bucuresti va oferi servicii personalizate si optiuni de cazare adaptate nevoilor fiecaruia, pentru a spori satisfactia oaspetilor, asigurandu-se ca fiecare vizitator are parte de o sedere unica si memorabila. Spa-urile si facilitatile de fitness din incinta vor oferi servicii si experiente axate pe wellness, permitand oaspetilor sa se revigoreze si sa-si mentina sanatatea pe durata sederii lor. Estetica moderna si indrazneata a hotelului, impreuna cu decorul exuberant vor celebra cultura locala bogata a Capitalei, transformand Mondrian Bucuresti intr-un reper vizual al orasului. Ne asteptam ca acest hotel unic sa imbunatateasca intreaga experienta a oaspetilor si sa angreneze comunitatea culturala locala, pozitionand Bucurestiul drept o destinatie turistica speciala. Echipa noastra dedica eforturi semnificative fiecarui aspect al proiectului, examinand meticulos fiecare detaliu pentru a ne asigura ca Mondrian Bucuresti se evidentiaza ca o destinatie cu adevarat unica in Capitala.
De asemenea, analizam atent piata, pentru a identifica noi oportunitati pe acest segment. One United Properties intentioneaza sa dezvolte un al doilea hotel pe un amplasament excelent din centrul Bucurestiului si urmeaza sa comunicam mai multe despre acest lucru in curand. Proiectul face parte din strategia mai ampla a dezvoltatorului de regenerare a cladirilor uitate din oras, strategie prin care urmareste sa adauge valoare turismului si sa pozitioneze Bucurestiul ca o destinatie dezirabila.
- Cum a evoluat activitatea companiei in 2024 si ce estimari aveti in perspectiva anilor 2025-2026?
- Ultimul an a marcat un nivel ridicat de activitate pentru compania noastra, deoarece am reusit sa extindem comunitatea One si am avansat in proiectele noastre aflate in constructie. Valoarea totala bruta a dezvoltarii portofoliului rezidential si comercial care era in constructie in 2023 depaseste 1,5 miliarde euro, suprafata aflata in constructie ajungand la aproape 900.000 mp. Peste 21.000 de profesionisti au contribuit la aceste dezvoltari, subliniind impactul companiei asupra economiei locale. In prezent, cu 12 dezvoltari in plina desfasurare, inclusiv proiectele de restaurare One Athénée - cunoscuta casa Braikoff, imobil de patrimoniu pe care il restauram in prezent - si One Gallery - fosta fabrica Ford din Floreasca, aflata in plin proces de restaurare, cu o valoare bruta de dezvoltare estimata la 100 de milioane de euro - munca noastra va avea un impact pozitiv pe termen lung asupra orasului. In luna iunie 2024, aveam 12 dezvoltari in constructie, care cuprindeau 4.041 de unitati rezidentiale si comerciale si aproape 45.000 mp de spatii de birouri si comerciale. De asemenea, valoarea totala a portofoliului nostru de restaurari a crescut la 260 de milioane de euro, marcand cea mai semnificativa investitie din sectorul privat din Romania dedicata restaurarii monumentelor istorice si industriale. Astfel, desi piata prezinta provocari, amploarea operatiunilor noastre este una fara egal, ceea ce se va reflecta in operatiunile din perioada urmatoare.
- Cum vedeti evolutia activitatii din domeniul de proiectare si constructii de hoteluri in 2024 si cum credeti ca se va dezvolta acesta pe termen scurt si mediu?
- Am putea spune ca piata hoteliera din Bucuresti cunoaste o revigorare, in special in segmentul de lux, cu o crestere de 3% a cererii la inceputul lui 2024. Capitala urmeaza sa livreze aproximativ 2.400 de noi camere de hotel pana in 2026, evidentiind apetitul robust pentru optiunile de cazare de lux. Noi lanturi internationale intra pe piata romaneasca datorita turismului in crestere din tara, a aparitiei unor parteneri locali mai puternici si a potentialului crescut din turismul intern. Acesti factori fac din Romania o piata atractiva si viabila pentru extindere. Clientii cauta experiente unice si servicii de calitate, in timp ce calatorii de afaceri cauta facilitati moderne si spatii de intalnire flexibile. Satisfacerea acestor cerinte va fi esentiala pentru hotelurile care doresc sa se remarce pe aceasta piata competitiva. In privinta companiei One United Properties, strategia acesteia in domeniul ospitalitatii este momentan de a restaura imobile istorice, vechi, care pot primi functiune hoteliera si de a le transforma in repere estetice pentru oras si puncte de interes pentru turisti. Aceasta viziune face parte din dorinta dezvoltatorului de a implementa concepte de regenerare urbana, care nu numai ca readuc la viata si la gloria de odinioara imobile uitate, dar si contribuie la animarea vietii sociale a orasului.
- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate pe segmentul dezvoltarilor hoteliere, in aceasta perioada?
- Provocarile actuale din industria hoteliera din Romania includ identificarea celor mai eficiente solutii pentru cresterea standardelor serviciilor de lux si pastrarea constanta, pe termen lung, a calitatii. Industria poate profita de turismul in dezvoltare, de imbunatatirea infrastructurii si de potentialul pietei emergente pentru a aborda aceste probleme si a atrage o clientela de calitate superioara. Este, de altfel, si scopul pe care il urmarim la One United Properties, prin proiecte precum Mondrian Bucuresti. De asemenea, provocarile in constructia de hoteluri din Romania - de la zero sau prin restaurare - se regasesc si la nivel birocratic, pentru ca este necesara navigarea eficienta prin reglementari complexe si asigurarea unor standarde ridicate. Noi vom aborda aceste provocari prin transformarea cladirilor existente si construirea de noi hoteluri, cu accent pe patrunderea in segmentul de lux si pe satisfacerea eficienta a cerintelor pietei.
- Ce planuri si obiective de dezvoltare aveti, pe piata hoteliera, pe termen lung?
- Interesul One United Properties pentru dezvoltarea de hoteluri este determinat de cererea si potentialul in crestere al pietei locale. Obiectivul nostru este ca, pana in 203,0 sa avem trei hoteluri lifestyle, de 5 stele, in functiune si alte trei in dezvoltare.
|