PORR si CONSITRANS sustin accesul viitorilor ingineri la noile tehnologii din santier |
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Elena Icleanu 03 Oct 2024 16:00 |
PORR Romania si Consitrans sunt doua dintre companiile care deschid periodic portile santierelor pentru tinerii studenti de la universitatile de proiectare si constructii, dar si pentru toti cei interesati de evolutia marilor investitii in infrastructura Romaniei. Dupa succesul pe care l-a avut Ziua portilor deschise, organizata de PORR in vara pe santierul de la Tunelul Tigveni, care s-a bucurat de vizita a peste 700 de persoane, recent constructorul a primit o echipa de tineri studenti si proiectanti de la Consitrans.
"Interesanta si educativa vizita de lucru de la santierul autostrazii Sibiu-Pitesti lotul 4, la colegii de la PORR Romania. Planificarea si rigoarea organizationala fac din acest santier unul de referinta. Multumim pentru explicatiile primite Managerului de proiect si specialistilor austrieci. Bineinteles ca si lucrarile de la podul cu dubla cale de la intrarea la tunele este intr-un stadiu avansat de executie. Structura mixta beton-metal a suscitat interesul tinerilor nostri colegi ingineri si studenti. Consitrans a finalizat proiectarea unor lucrari asemanatoare pe Autostrada A8, Targu Neamt-Iasi-Ungheni. Speram sa vedem inca un proiect devenit realitate", a transmis ing. Petre Ene, directorul general adjunct al Consitrans.
Pe paginile retelelor de socializare ale PORR Romania apar periodic povestiri cu si despre studenti primiti in practica si despre modul in care percep unii dintre acestia realitatea dura, dar interesanta, de pe marile santiere.
"Ai grija de lucrare: ea nu are suflet, dar rasufla!", este un mesaj care a ajuns la PORR in urma unui stagiu de practica. "Un caiet de practica ne-a impresionat prin seriozitatea cu care a fost lucrat si prin pasiunea care razbate din el. Acesta reprezinta concluzia experientei unei studente in anul III la Facultatea de Constructii din Timisoara, pe santierul PORR Romania de pe Calea Stan Vidrighin", noteaza reprezentantii PORR.
Iulia a ajuns la PORR Romania in urma cu 2 ani, in cadrul unui program dedicat studentilor. Desi credea ca visul ei era o cariera in constructii civile, in urma experientei si-a dat seama ca i-ar placea sa exploreze zona de infrastructura, ulterior alegand aceasta specializare.
"Anul acesta a revenit in practica la PORR Romania, iar povestea Iuliei devine povestea unei echipe intregi. In caietul sau de practica a scris despre santiere pline de oameni frumosi si veseli, aparatura de ultima generatie, specialisti generosi si coordonatori implicati. Despre mandria pe care o simte acum, ori de cate ori trece pe Calea Stan Vidrighin", mai noteaza reprezentantii PORR.
PORR Romania a construit jumatate din tronsonul 4 al autostrazii Sibiu-Pitesti
Lucrarile la tronsonul 4 al autostrazii Sibiu - Pitesti, care include si un tunel dublu de peste un kilometru lungime, au depasit 50%. Potrivit informatiilor transmise la finalul lunii septembrie, PORR Romania continua montarea grinzilor la viaductul de pe Valea Busaga. In paralel, grupul avanseaza si cu sapaturile la tunelurile de pe sectiunea Tigveni - Curtea de Arges, denumite "Daniela si Alina", fiind forati peste 1.800 de metri, in total, pe ambele fire.
De asemenea, in septembrie constructorul a inceput si realizarea unui nou tunel intermediar, care a fost forat deja jumatate, denumit, de catre minerii din santier, tunelul Carmen. Acesta va conecta cele doua fire principale pe zona centrala si va fi folosit pentru circulatie rutiera in caz de urgenta.
Conform datelor transmise de Irinel Ionel Scriosteanu (video), secretar de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, pe 25 septembrie, de pe santierul Sectiunii 4, stadiul exact al lucrarilor este urmatorul:
• au fost forate doua treimi din lungimea ambelor fire de tunel, fiind executati 955 metri in Tunelul Daniela (sensul de mers Sibiu-Pitesti) si 840 metri in Tunelul Alina (sensul de mers Pitesti-Sibiu);
• au fost forati, armati si turnati toti cei 20.500 ml de piloti;
• au inceput lucrarile de realizare a radierului aferent Tunelului Alina, fiind deja executati 600 de metri;
• s-au realizat 1,1 milioane mc din 1,7 milioane mc de excavatii si 280.000 mc din 540.000 mc de umpluturi;
• se executa lucrari de realizare a fundatiei de balast intre km 83+000 si km 83+230;
• lucrarile aferente structurilor existente pe acest lot sunt in diferite stadii, de la lucrari de armare, cofrare si betonare elevatii, grinzi de rezemare, turnare placi de suprabetonare, lucrari de instalare grinzi si predale prefabricate, lucrari de sudura tablier metalic;
• este in curs de finalizare realizarea podetele prefabricate;
• se executa lucrari de scurgere a apelor, dupa cum urmeaza: santul de garda (realizat 2.700 m din 7.400m), santul de berma (realizat 500 m din 9.100 m), dren longitudinal (realizat 1.400 m din 6.900 m);
• continua productia de prefabricate in baza organizata pe santier, fiind produse 327 din 660 de grinzi prefabricate, 4.800 din 7.800 de predale prefabricate si 128 din 300 de antretoaze prefabricate.
"Desi lucrarile pe aceasta sectiune au inceput in vara anului trecut, progresul fizic al acestora se afla in avans fata de grafic si de termenul de finalizare (2027), fiind depasit procentul de 50%. La momentul vizitei antreprenorul avea mobilizate in santier 650 persoane si 200 utilaje si echipamente de constructii", a transmis Irinel Scriosteanu.
|