FIP Consulting a finalizat pentru PMB Masterplanul Velo, cu 10 trasee principale |
Arhitectura & Proiectare Publicat de AG&F 23 Aug 2024 10:27 |
Masterplanul Velo a fost prezentat la ARCUB - Hanul Gabroveni in cadrul unei dezbateri publice la care au participat Matei Damian, arhitectul-sef al municipiului Bucuresti, Catalin Aflat, directorul general al Directiei Investitii din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti, Radu Andronic, directorul general al FIP Consulting - compania care a elaborat documentul, o serie de experti ai Primariei Municipiului Bucuresti, consilieri generali, ONG-uri de profil si cetateni interesati.
Acest Masterplan propune o retea extinsa de piste pentru biciclete in Bucuresti, care va face legatura intre zonele rezidentiale si zonele principale de interes, precum locuri de munca, de educatie, zone comerciale sau institutii.
Conform documentului, pana in 2035 urmeaza sa fie realizata o retea majora de 150 km de piste pentru biciclete si o retea secundara de 415 km, retele structurate in 10 trasee principale - Magistrale Velo, trasee secundare, dotari complementare (rastele, parcari), profile tip, reglementari si masuri de incurajare a utilizarii bicicletei ca mijloc de transport urban.
Matei Damian, arhitectul-sef al municipiului Bucuresti: „Prin acest Masterplanul ne dorim sa avem o abordare strategica integrata pentru tot Bucurestiul, care sa evite situatii in care avem piste care pornesc de nicaieri si duc nicaieri. Aceasta abordare a avut la baza mai intai o etapa de analiza, in care am identificat ce s-a realizat si care sunt problemele, iar acum ne aflam in etapa a doua, in care s-a venit cu propuneri, cu o viziune”.
Catalin Aflat, directorul general al Directiei Investitii din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti: „Pe acest document se va baza dezvoltarea velo in Bucuresti in urmatorii 10 ani, iar principiul de baza al acestui plan este siguranta, atat a biciclistilor, cat si a pietonilor si soferilor. Chiar daca in teorie interventiile care se doresc a fi realizate par foarte simple, in fapt implica multe modificari, resistematizari ale intregilor zone vizate. Dupa receptia finala si aprobarea sa in Consiliul General, vom lansa procedurile pentru elaborarea studiilor de fezabilitate. Suntem norocosi ca odata cu aprobarea documentului vom fi in masura in care sa putem obtine finantari europene nerambursabile pentru realizarea acestor investitii”.
Radu Andronic, directorul FIP Consulting: „Cu siguranta pistele de biciclete sunt parte din solutia mai ampla pentru o mobilitate alternativa. De aceea e foarte important sa avem aceasta strategie corelata cu strategia de mobilitate din cadrul PMUD, dar si cu sistemul de transport public. Intermodalitatea cu reteaua de metrou, cu retele de tramvaie si cu retelele de autobuz-troleibuz este foarte necesara si a fost luata in calcul. Plecand de la situatia existenta si de la deficientele constatate, am venit cu un set de propuneri, bineinteles prioritizate pe baza unor criterii obiective”.
Realizarea Masterplanului Velo a fost coordonata de Grupul tehnic de coordonare MPV, condus de arhitectul-sef al municipiului Bucuresti, Grup din care fac parte reprezentantii factorilor de decizie din domeniul planificarii urbane/mobilitatii urbane.
Documentul, in forma sa definitiva, va fi supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
|