PDF, 6 pag A4
Pret: 18 EUR + TVA
Introduceti codul de descarcare:
Codul de descarcare poate fi obtinut prin:
|
Domeniul:
INSTALATII TERMICE
|
Editor: Agenda Constructiilor & Fereastra - Camelia Pantel
|
Data actualizare: 05 oct 2012 |
Sumar: click aici
Trend diferit al sectorului de materiale destinate personalizarii usilor
Sectorul autohton al fabricantilor/furnizorilor de paneluri decorative si feronerie pentru usi a avut un parcurs relativ diferit de cel al domeniului caruia i se adreseaza. Astfel, daca fabricantii s-au confruntat inca de la finele anului 2008 cu probleme generate de lipsa comenzilor, fiind legati indisolubil de piata constructiilor rezidentiale, cerintele de aprovizionare au facut ca distribuitorii de sisteme sa intampine mai tarziu acelasi tip de dificultati, insa la un grad acceptabil si mult mai redus. In anii de varf ai vanzarilor (2007-2008), potrivit principalilor operatori specializati, nivelul cantitativ al pietei autohtone de panouri termoizolante era dificil de estimat, iar ulterior nu a mai fost posibila o prognoza realista, singura certitudine fiind aceea ca primele 12 luni de recesiune au generat o scadere usoara a veniturilor (aflata in marja de eroare de +/-5%), dupa care firmele s-au adaptat noilor conditii economice si au reusit in mare masura sa se stabilizeze si sa-si creeze toate conditiile necesare majorarii cifrei de afaceri. Astfel, pentru majoritatea furnizorilor de paneluri ornamentale, 2008 a reprezentat ultimul an de crestere sustenabila a vanzarilor (la cote de circa 27%-30% comparativ cu 2007), iar prima jumatate a lui 2009 nu a mai fost favorabila, inregistrandu-se anumite scaderi, care au compensate, insa, in acelasi exercitiu financiar, astfel incat in cel mai rau caz a fost raportat un nivel al cifrei de afaceri similar celui din 2008. Dintre problemele care au aparut in acel moment si, eventual, s-au perpetuat pana anul trecut, generand piedici in derularea activitatii in conditii optime, operatorii de profil le-au mentionat cu mult realism pe cele care au decurs din lipsa lichiditatilor, datorate, la randul lor, deficientelor de plata a creantelor intre diversii parteneri de afaceri. O alta dificultate pe care companiile de profil au fost nevoite sa o intampine si, evident, sa-i gaseasca o rezolvare a fost aceea de mentinere a unei anumite cantitati de sisteme in stoc la o valoare care sa permita atingerea obiectivelor strategice pe termen scurt. Pentru a putea contracara cu succes orice fel de efecte negative, cei mai multi furnizori au implementat din timp initiative ferme de adaptare la noile conditii ale mediului de afaceri, intr-o prima etapa fiind luate masuri drastice in vederea recuperarii sumelor datorate de diversi colaboratori si mergand pana la restructurarea portofoliului de clienti. In ceea ce priveste firmele implicate in livrarea – intr-o cota majoritara din vanzari – a sistemelor de feronerie destinate echiparii diverselor ansambluri de usi, acestea se incadreaza in lista celor 160 de companii specializate in furnizarea de sisteme de feronerie folosite la executia de tamplarie termoizolanta, usi de interior etc., coroborata cu informatii despre cinci birouri de reprezentare in tara noastra deschise de fabricanti europeni din acest domeniu. Evident ca, din datele centralizate de revista Fereastra, rezulta un parcurs al acestora conectat mai degraba cu cel al pietei de ferestre, in ansamblul sau, astfel incat veniturile societatilor in anul 2011 au crescut cu numai 1,1% fata de 2010, cand acestea au inregistrat o cifra de afaceri totala de 274,5 milioane de euro.
|
Varianta demonstrativa: click aici! |
Descriere:
Colectia de articole tematice include materialele redactionale publicate in cadrul revistei Fereastra la sectiunea dedicata analizelor de piata anuale in domeniu. Sunt incluse date statistice, analize si comentarii ale reprezentantilor companiilor: Kastamonu Romania, Alfa United, 4 Tech, Cicavien, Door Panels, Geplast, Hilve, MTC Al Sistem, AGB - Alban Giacomo SpA, Cobra, Dr. Hahn, Securidev, Simonswerk si altele. |
Informatii suplimentare: Urmatoarea analiza tematica a pietei de usi de garaj si industriale va fi disponibila in trimestrul al patrulea al anului 2013.
|
|