Trend pozitiv al afacerilor pentru principalii furnizori de paneluri
Pe baza unei liste initiale cu 440 de companii specializate in furnizarea de sisteme, materiale si accesorii utilizate la executia de tamplarie termoizolanta, elaborate de revista Fereastra, s-au conturat si pentru acest an cateva aspecte definitorii pentru cele mai importante societati active pe segmentul panelurilor ornamentale si accesoriilor/feroneriei destinate fabricarii de usi, care constituie baza unei analize realizate cu un oarecare grad de acuratete. In general, insa, daca se are in vedere evolutia pietei specifice in ultimii ani, chiar si in contextul actualei crize sanitare, la o prima vedere se poate observa ca schimbarile dramatice pe care le-au resimtit alte firme din bransa tamplariei termoizolante nu s-au remarcat la fel de acut la nivelul furnizorilor de paneluri sau accesorii pentru usi, intrucat cifra de afaceri a acestora a fluctuat intr-un ritm mai putin abrupt, in intervalul anilor 2008-2019. Pentru multi manageri, recesiunea prelungita, urmata de solutionarea acesteia si apoi, subit, de declansarea pandemiei de Covid-19, a constituit, de fapt, un prilej de a-si optimiza oferta, adaptand-o la noile realitati ale pietei, in contextul in care sectorul de profil a ramas relativ dinamic, pe toate palierele sale.
Anul trecut, in concordanta cu veniturile raportate de alti furnizori din bransa (care s-au majorat cu un procent aproape similar celui din precedentele 12 luni), situatia a continuat sa fie relativ optima pentru sectorul livrarilor de paneluri si accesorii pentru usi, care a consemnat o crestere, in continuarea celei din 2018. In ceea ce priveste veniturile cumulate ale celor 15 societati importante implicate in fabricarea/distributia de paneluri si feronerie sau accesorii pentru usi (ce au furnizat date complete pentru exercitiul financiar anterior, dintre care se disting si unele care au dat curs analizei de fata), se constata ca acestea au sporit, la un nivel asemanator celui din 2018, respectiv cu aproape +10%.
In ansamblu, piata nationala de paneluri si feronerie pentru usi poate fi evaluata la circa 60 de milioane de euro anual. Totusi, cifra trebuie sa fie receptata cu prudenta, deoarece lipsesc informatii privind panelurile cu miez termoizolator pentru usi si/sau alte sortimente specifice.
Printre companiile ai caror manageri au raspuns cercetarii revistei Fereastra se afla: Simonswerk Romania, AGB Italia, ISEO M&D, Doors Panels, Drupanel, Feroplast, SchlegelGiesse Romania, Meesenburg Romania, Siegenia Romania si Triton - divizia PVC.