Pentru anul in curs, pe fondul situatiei economice incerte, producatorii de tamplarie din PVC isi propun consolidarea cotelor de export si mentinerea livrarilor la un nivel corespunzator, care sa permita cel putin o stabilizare a cifrelor de afaceri la nivelul precedentelor 12 luni. De altfel, in exercitiul financiar ce tocmai s-a incheiat, eforturile echipelor manageriale au fost indreptate in aceeasi directie, iar datele statistice partiale, referitoare la importul de sisteme din PVC (ce reflecta cu destula acuratete cerintele de aprovizionare ale firmelor implicate in executia ansamblurilor) indica usoare sporiri valorice si cantitative echivalente mai degraba unei mentineri a livrarilor. Evident, nivelurile respective se afla la cote extrem de reduse, corespunzatoare situatiei consemnate inaintea declansarii „boom”-ului economic din 2007, insa acestea ar putea constitui un prag-suport ce va permite, macar pe termen mediu, o relansare a activitatii pe baze sustenabile. Evident, tendinta de crestere nu va putea fi sustinuta fara masuri concrete de stimulare economica, pe care insa cei mandatati sa le creeze si sa le aplice - in speta, autoritatile centrale - le neglijeaza, preferand declaratiile politicianiste si creand o situatie tensionata din punct de vedere social, pe fondul proximitatii momentului electoral. Desi premisele macroeconomice nu sunt favorabile (cu exceptia faptului ca piata de constructii a iesit din recesiunea statistica, iar numarul autorizatiilor de construire pentru imobile rezidentiale - unde se instaleaza cu precadere ferestre din PVC - a scazut nesemnificativ in 2013), firmele implicate pe segmentul analizat au demonstrat - si vor arata si in continuare - faptul ca sunt capabile sa se descurce si fara sprijinul statului.
***
Analiza completa a pietei nationale de tamplarie din PVC din perspectiva producatorilor specializati si opiniile managerilor unor importanti reprezentanti ai bransei referitoare la situatia actuala si la perspectivele pe termen scurt, poate fi lecturata in editia ianuarie-februarie 2014 a revistei Fereastra. Printre respondentii demersului publicatiei se afla oficiali din cadrul companiilor ADF Prod, Arcom Gealan, Conexpert Group, Deco Plast, Geiger Company, Liderplast, Romserv Invest, Suki etc.