A aparut publicatia Info-Piata de Tamplarie, care cuprinde o analiza a pietei producatorilor de tamplarie termoizolanta in intervalul 2009-2010, realizata pe baza informatiilor furnizate de principalele 515 companii implicate in productia de ferestre, usi si/sau fatade cortina. Pentru a observa modul in care criza economica a influentat acest domeniu de activitate, datele au fost comparate cu cele incluse in studiul intitulat "Analiza pietei de tamplarie termoizolanta 2007-2008", realizat de departamentul specializat al revistei Fereastra. Metodologia utilizata s-a bazat pe informatiile cuprinse in cadrul listei de firme specializate in fabricatia de tamplarie, pereti cortina si elemente conexe. Tabelul anexa, publicat in format simplificat, include o clasificare a firmelor dupa denumire, cod unic de inregistrare, judet, localitate etc., precum si vanzarile realizate in anii 2008 si 2009, cota de crestere sau scadere a livrarilor si numarul de angajati. Alte categorii de informatii, cum ar fi domeniul de activitate principal sau secundar (tamplarie din PVC, tamplarie din aluminiu si pereti cortina, tamplarie din lemn stratificat, altele – inclusiv ponderea acestora), marca profilelor din PVC/aluminiu utilizate in procesul de fabricatie, denumirea sistemelor de feronerie folosite de fiecare producator in parte si furnizorii/marcile de geam termoizolant au fost utilizate la elaborarea analizei si a diagramelor aferente. Veniturile societatilor analizate au scazut in anul 2009 cu 23% fata de 2008, cand s-a inregistrat o cifra de afaceri totala de 694,9 milioane de euro. Daca se ia in considerare o rata superioara de diminuare a vanzarilor din intreaga bransa (-30%), se poate observa faptul ca societatile incluse in analiza au reusit sa traverseze mai bine primul an de recesiune. Din totalul firmelor, circa 16% reprezinta agenti economici care au sediul social in zona Bucuresti - Ilfov, respectiv un numar de 82. Acestia au obtinut in anul 2009 o cifra de afaceri de 82,05 milioane de euro, constituind aproape 15% din volumul total consemnat de companiile incluse in studiu (531,9 milioane de euro). De asemenea, sunt prezentate previziuni cu privire la evolutia bransei in intervalul anilor 2011-2012, situatia actuala a importurilor de materiale utillizate la executia tamplariei, precum si solutii de redresare a activitatii, aflate la dispozitia managerilor.
Publicatia Info-Piata de Tamplarie contine numeroase diagrame relevante ce reflecta situatia actuala si perspectivele acestui domeniu de activitate, cum ar fi:
GRAFICE SI DIAGRAME:
1 – Marci de feronerie dupa numarul de mentiuni
2 – Marci de profile din aluminiu dupa numarul de mentiuni
3 – Marci de geam termoizolant dupa numarul de mentiuni
4 – Marci de profile din PVC dupa numarul de mentiuni
5 – Vanzari de tamplarie din aluminiu pe zone geografice
6 – Vanzari de tamplarie din lemn pe zone geografice
7 – Vanzari de tamplarie din PVC pe zone geografice
8 – Index cumparare tamplarie pe zone
9 – Valoarea importurilor de profile din PVC, aluminiu si feronerie 2002-2012
10 – Valoarea pietei de tamplarie termoizolanta 2002-2012
11 – Valoarea productiei de geam termoizolant 2002-2012
12 – Structura importurilor de sisteme din PVC – 9 luni 2010
13 – Structura importurilor de sisteme din PVC – 9 luni 2009
14 – Valoarea importurilor de sisteme din PVC 2002-2010
15 – Structura importurilor de sisteme din aluminiu – 9 luni 2010
16 – Structura importurilor de sisteme din aluminiu – 9 luni 2009
17 – Valoarea importurilor de sisteme din aluminiu 2002-2010
18 – Structura importurilor de feronerie – 9 luni 2010
19 – Structura importurilor de feronerie – 9 luni 2009
20 – Valoarea importurilor de feronerie 2002-2010
21– Ponderea sortimentelor de sticla arhitecturala in importuri – 9 luni 2010
22 – Ponderea sortimentelor de sticla arhitecturala in importuri – 9 luni 2009
23 – Structura importurilor de sticla float – 9 luni 2010
24 – Structura importurilor de sticla float – 9 luni 2009
25 – Structura importurilor de sticla Low-E – 9 luni 2010
26 – Structura importurilor de sticla Low-E – 9 luni 2009
27 – Valoarea importurilor de profile din PVC – 9 luni 2010
28 – Dinamica trimestriala a importurilor de sisteme pentru tamplarie – trim. IV 2008-trim.III 2010
29 – Valoarea importurilor de profile din aluminiu – 9 luni 2010
30 – Valoarea importurilor de feronerie – 9 luni 2010
31 – Valoarea importurilor de sticla float – 9 luni 2010
32 – Valoarea importurilor de sticla Low-E – 9 luni 2010
Comentariile incluse in analiza arata modul in care bransa de ferestre s-a transformat in primul an de criza economica, structura productiei si cota importurilor din 2010 si situatiile care se prefigureaza pe termen scurt, mediu si lung.