ABN System se listeaza la bursa pentru a-si finanta extinderea pe pietele externe |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 16 Sep 2021 10:04 |
ABN Systems International, detinatoarea singurului brand 100% romanesc de accesorii telecom si produse Smart Home, Tellur, si unul dintre liderii pietei de distributie de produse si accesorii IT&C din Romania, are in plan listarea la Bursa de Valori Bucuresti (BVB), pana la sfarsitul acestui an, pentru a-si finanta dezvoltarea accelerata pe pietele externe si a-si consolida pozitia pe piata autohtona, prin accesarea unor noi nise de business. Demersurile pentru oferta premergatoare listarii si pentru procesul de listare vor fi facute impreuna cu TradeVille.
In 2020, ABN Systems a inregistrat o cifra de afaceri de peste 19,21 milioane de euro (93,57 milioane de lei) si un profit de 1,17 milioane euro (5,7 milioane de lei), rezultate in crestere fata de 2019. Anul trecut, vanzarile B2B au crescut cu 70%, cele prin retaileri online - cu 60%, iar vanzarile in sistem marketplace - cu 53%.
In pofida concurentei pe piata IT&C, a crizei economice din 2009 si a pandemiei COVID-19, compania a gasit solutii pentru a-si imbunatati indicatorii de profitabilitate, solvabilitate si lichiditate, mentinand un ritm de crestere organica a business-ului de circa 10% pe an, din 2005 incoace. Indicatorul eficientei operationale, marja EBITDA, a crescut, in ultimii doi ani, la 7,4% in 2020 si 2019, fata de 6,2% (2018), respectiv 6,4% (2017).
Strategia de crestere a ABN Systems a avut in vedere patru piloni de business principali: (1) vanzari pe piete externe (exporturi), cu o pondere de peste o treime din cifra de afaceri; (2) vanzari B2B; (3) distributie prin marile lanturi de magazine; si (4) listarea de produse prin retaileri online specializati - care ii permit sa se adapteze exigentelor unei pietei foarte competitive precum cea a echipamentelor si accesoriilor IT&C.
„Investitiile din ultimii ani si munca dedicata a echipei au facut ca ABN Systems sa detina o infrastructura de business adaptata la toate provocarile pietei, ceea ce ne permite cresterea accelerata pe pietele externe, unde suntem deja prezenti, si consolidarea pozitiei pe piata locala. Suntem in punctul in care putem accelera semnificativ cresterea organica din ultimii ani, folosind exporturile ca motor principal de crestere. Ne bazam pe expertiza necesara, certificata de rezultate de-a lungul anilor, pe o echipa solida, pe parteneriate cu cei mai buni producatori din lume, precum si pe un brand propriu, Tellur. Mai avem nevoie de capital de lucru suplimentar, care devine necesar pe masura ce adaugam noi furnizori si clienti in portofoliu, din zeci de tari, de pe trei continente. Astfel, solutia atragerii de finantare de pe piata de capital ni se pare cea mai adecvata pentru aceasta etapa de dezvoltare, fiind convinsi ca atat performantele deja dovedite ale companiei, cat si planurile ambitioase de expansiune vor beneficia de increderea investitorilor,” a declarat George Barbu, CEO al ABN Systems International.
Pe langa brandul propriu Tellur (creat in 2015 si ale carui vanzari sunt in ascensiune, deopotriva pe plan intern si pe pietele externe), ABN Systems are parteneriate pe termen lung cu branduri de renume mondial, intre care se numara Poly (ex. Plantronics si Polycom), Panasonic, EPOS (ex. Sennheiser), Logitech si altele.
Beneficiind de relatiile dezvoltate cu parteneri globali de top si de experienta acumulata in deschiderea de noi piete de desfacere, compania reuseste sa fie prezenta, la momentul actual, in peste 25 tari, atat prin retele de distribuitori, cat si prin intermediul platformelor de retail online. Astfel, principalele piete externe sunt situate in Europa, America si Orientul Mijlociu, in tari precum Africa de Sud, Canada, Franta, Germania, Israel, Italia, Mexic, Polonia, Spania, Suedia, Turcia, UK si SUA. Planurile de expansiune externa, care vor fi sustinute prin atragerea de finantare de pe piata de capital, au in vedere atat cresterea pe pietele unde ABN Systems este prezenta acum, cat si accesarea de noi piete in state din Europa de Vest, tarile din fosta URSS, Orientul Apropiat si chiar America de Sud.
|