Accenture: 98% din manageri considera ca rolul AI in afaceri va creste in viitor Imprimare
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 03 Apr 2023 15:03
Inteligenta artificiala generativa si alte tehnologii care evolueaza accelerat anunta un viitor nou si indraznet pentru afaceri, pe masura ce lumea fizica si cea digitala devin inevitabil conectate, se arata in cel mai recent studiu Accenture, Technology Vision 2023.
Studiul Accenture Technology Vision 2023, "When Atoms Meet Bits: The Foundations of Our New Reality", exploreaza tendintele in materie de tehnologie care stau la baza convergentei dintre lumea fizica si cea digitala, in timp ce companiile cauta sa accelereze reinventarea organizatiilor.
"Urmatorul deceniu va fi definit de trei mega tendinte in domeniul tehnologiei - cloud, metaverse si AI - care, impreuna, vor elimina distanta dintre lumea digitala si cea fizica", a declarat Paul Daugherty, director executiv al Accenture Technology. "In timp ce inteligenta artificiala generativa va avea un impact tot mai mare, liderii trebuie sa se implice pentru a realiza toate aceste promisiuni, deoarece vor fi necesare investitii semnificative in date, oameni si personalizarea modelelor de baza pentru a raspunde nevoilor unice ale organizatiilor".
Ascensiunea spectaculoasa a ChatGPT a atras atentia intregii lumi asupra puterii inteligentei artificiale generative de a spori capacitatile umane. Accenture estimeaza ca pana la 40% din toate orele de lucru vor fi sustinute sau completate de inteligenta artificiala bazata pe limbaj.
In 19 industrii, Accenture estimeaza ca activitatile lingvistice reprezinta 62% din timpul total de lucru al angajatilor, iar majoritatea (65%) acestui timp poate fi transformat in activitati mai productive (prin augmentare si automatizare).
In randul liderilor de afaceri, 98% dintre respondenti sunt de acord ca modelele de baza ale AI vor juca un rol important in strategiile organizatiei lor in urmatorii trei pana la cinci ani.
Aplicatiile de inteligenta artificiala generativa depind de oameni care sa le ghideze pe baza experientei, perceptiei si expertizei umane. Acesta este motivul pentru care liderii vor investi mai mult in competente si in evolutia afacerii, mai degraba decat in tehnologia in sine. Pentru fiecare dolar cheltuit pe noi sisteme, economistii estimeaza ca sunt necesari alti 9 dolari pentru a pregati oamenii sa lucreze cu sisteme mai complexe din punct de vedere cognitiv.
 
Raportul Accenture Technology Vision 2023 identifica patru tendinte care sunt esentiale pentru deblocarea acestei noi realitati comune:
- Inteligenta artificiala generativa: Aproape toti directorii sunt de acord ca inteligenta artificiala generativa, din pozitia de copilot, partener creativ sau consilier, va declansa un val semnificativ de creativitate si inovatie (98%) si va deschide o noua era a inteligentei in companii (95%).
- Identitatea digitala: Capacitatea de a autentifica utilizatorii si bunurile digitale - fundamentul pentru traversarea lumilor digitale si fizice - este acum considerata de 85% dintre directori ca fiind un imperativ strategic de afaceri, nu doar o problema tehnica.
- Datele mele, datele tale, datele noastre: IA nu-si poate atinge potentialul maxim pana cand companiile nu abordeaza corect datele. Asta inseamna sa sparga silozurile de date si sa isi modernizeze bazele de date. De fapt, 90% dintre directori considera ca datele devin un factor cheie de diferentiere competitiva in cadrul organizatiilor si intre industrii.
- Frontiera noastra infinita: Ciclul de feedback intre stiinta si tehnologie devine din ce in ce mai rapid, fiecare accelerand progresul celeilalte, in moduri in care 75% dintre respondenti cred ca ar putea incepe sa deblocheze marile provocari ale lumii.
Bazandu-se pe ani de cercetare si pe activitate pentru clienti, Accenture a infiintat Centrul de excelenta pentru inteligenta artificiala generativa si modele lingvistice mari (LLM), care reuneste 1.600 de profesionisti dedicati inteligentei artificiale generative si valorifica experienta si profunzimea a peste 40.000 de profesionisti in domeniul inteligentei artificiale si al datelor din cadrul Accenture. Pentru a-i indruma si informa pe liderii de afaceri, Accenture a publicat "A New Era of Generative AI for Everyone", un studiu aprofundat al inteligentei artificiale generative/LLM, care ofera informatii practice despre modul in care liderii pot utiliza cel mai bine aceasta tehnologie perturbatoare.
Timp de 23 de ani, Accenture a aruncat o privire obiectiva asupra peisajului companiilor pentru a identifica tendintele tehnologice cu cea mai mare probabilitate de a perturba afacerile si industriile.