| INS: Cifra de afaceri din sectorul IT B2B, in crestere bruta cu 11,3% in septembrie |
| Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de AG&F 26 Nov 2025 11:51 |
Cifra de afaceri obtinuta din serviciile prestate intreprinderilor de companiile din industria de servicii informatice si de tehnologia informatiei, calculata ca serie bruta, a crescut cu 1,5% in primele 9 luni ale acestui an, raportat la perioada corespunzatoare din 2024. In raport cu luna septembrie 2024, in septembrie 2025 in acest sector s-a consemnat o crestere bruta de 15,2%, iar fata de luna august 2025 de 10,1%, potrivit celor mai recente date publicate de Institutul National de Statistica (INS).In ansamblu, in perioada ianuarie - septembrie 2025, comparativ cu primele 9 luni ale anului anterior, cifra de afaceri din serviciile de piata prestate in principal intreprinderilor, serie bruta, a crescut pe ansamblu, cu 1,3%, datorita evolutiilor inregistrate la activitatile de comunicatii (+4,1%), alte servicii furnizate in principal intreprinderilor (+2%) activitatile de servicii informatice si in tehnologia informatiei (+1,5%) si la activitatile de transporturi (+0,1%). Activitatile de productie cinematografica, video, programe de televiziune; difuzare si transmitere de programe au scazut cu 18,1%. Ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, in acelasi interval, cifra de afaceri din serviciile de piata prestate in principal intreprinderilor a crescut, pe ansamblu, cu 1%.
Evolutii lunare in sectorul serviciilor pentru companii
In luna septembrie 2025, comparativ cu august 2025, cifra de afaceri din serviciile de piata prestate in principal intreprinderilor, serie bruta, a crescut, pe ansamblu, cu 11,3%, datorita evolutiei rulajului din activitatile de productie cinematografica, video, programe de televiziune; difuzare si transmitere de programe (+33,6%), alte servicii furnizate in principal intreprinderilor (+13,5%), activitatile de servicii informatice si in tehnologia informatiei (+10,1%), activitatile de transporturi (+8,5%) si din cele de comunicatii (+3,3%). Ca serie ajustata, indicatorul privind cifra de afaceri din serviciile de piata prestate in principal intreprinderilor a crescut, pe ansamblu, cu 1,5%.
In luna septembrie 2025 comparativ cu septembrie 2024, cifra de afaceri din serviciile de piata prestate in principal intreprinderilor, serie bruta, a crescut, pe ansamblu, cu 6,6%, datorita majorarii rulajului din activitatile de servicii informatice si in tehnologia informatiei (+15,2%), activitatile de productie cinematografica, video, programe de televiziune; difuzare si transmitere de programe (+5,1%), activitatile de transporturi (+4,9%), alte servicii furnizate in principal intreprinderilor (+4,2%) si din activitatile de comunicatii (+0,7%). Ca serie ajustata, cifra de afaceri din serviciile de piata prestate in principal intreprinderilor a crescut, in aceeasi perioada de raportare, pe ansamblu, cu 6,6%.
![]() Definirea categoriilor INS si indicatorilor utilizati
Potrivit INS, indicatorul "alte servicii" include activitati de editare; activitati juridice si de contabilitate; activitati de consultanta in management; activitati de arhitecura si inginerie; activitati de testari si analiza tehnica; publicitate si activitati de studiere a pietei; alte activitati profesionale, stiintifice si tehnice; activitati de servicii privind forta de munca; activitati de investigatie si protectie; activitati de peisagistica si servicii pentru cladiri; activitati de secretariat, servicii suport si alte activitati de servicii prestate in principal intreprinderilor; tranzactii imobiliare; activitati de inchiriere si leasing.
Pe masura ce cifra de afaceri IT B2B continua sa urce, companiile din sectorul tehnologic si din segmentul larg al serviciilor pentru intreprinderi isi consolideaza rolul in economia nationala. Evolutia pozitiva din 2025 arata nu doar rezilienta industriei, ci si ritmul tot mai sustinut al digitalizarii mediului de afaceri din Romania. In acest context, monitorizarea constanta a datelor INS ramane esentiala pentru anticiparea tendintelor si pentru evaluarea potentialului real al segmentelor care formeaza nucleul serviciilor de piata.
|