iSense Solutions: Romanii planuiesc investitii importante in sisteme Smart Home |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de AG&F 01 Iul 2022 10:53 |
Tehnologia este pe zi ce trece tot mai accesibila, iar solutiile care ne fac viata mai usoara sunt disponibile pe majoritatea echipamentelor pe care oamenii le folosesc acasa. Astfel ca, pentru 38% dintre romanii din mediul urban care utilizeaza internetul, casa le confera sentimente de siguranta sau protectie, in timp ce pentru 27% dintre romani, casa inspira la liniste si pace.
9 din 10 romani utilizatori de internet din mediul urban declarara ca au auzit de conceptul de Smart Home sau casa inteligenta, o arata cel mai recent studiu iSense Solutions. Si vecinii nostri din Balcani sunt interesati de tehnologiile Smart, insa procentele sunt mai mici decat in Romania: in Bulgaria, 77% dintre persoanele care folosesc internetul au auzit de acest concept, 76% in Croatia si 70% in Serbia.
Unul dintre motivele pentru care romanii considera casele inteligente de interes este acela ca aduc o serie de beneficii: economisirea energiei (63%), usurarea sarcinilor casnice (61%), reducerea consumului si a valorilor facturilor (58%), sau asigurarea securitatii si sigurantei, pentru 56% dintre romani.
Jumatate dintre romanii din mediul urban sunt de acord cu ideea ca este interesant sa poti programa diferite dispozitive dupa bunul plac (54%), sau ca o casa inteligenta iti poate salva destul de mult timp (50%).
Si daca vorbim despre investitii in astfel de sisteme si tehnologii, sumele medii pe care persoanele din regiune se asteapta sa le cheltuiasca pentru digitalizarea casei in 2022 sunt: 457 euro in Serbia, 478 euro in Croatia, 708 euro in Bulgaria si 945 euro in Romania.
Cele mai interesante categorii din zona tehnologiei
Intrebati care sunt cele mai interesante categorii din zona tehnologiei pe primul loc se afla casele inteligente (72%), cea de-a doua pozitie fiind ocupata de echipamentele audio de calitate (41%), iar locul trei revenind categoriei wearables sau smart watches, pentru 32% dintre romani. Realitatea virtuala (VR) este interesanta pentru 31% dintre romanii din mediul urban, fiind preferata mai ales de tinerii cu varste cuprinse intre 18-29 de ani (44% dintre acestia afirmand ca VR-ul este o zona atractiva pentru ei). Din aceeasi categorie, dronele sau alte jucarii conectate prezinta interes pentru 26% dintre romanii utilizatori de internet din mediul urban.
Exista totusi si temeri legate de sistemele smart din gospodarii, iar cele mai raspandite sunt cele referitoare la siguranta - 30% din bulgari, 34% din croati, 38% din sarbi si 36% din romani se tem ca cineva ar putea prelua controlul asupra dispozitivelor prin internet, iar 32% din romani, 35% din sarbi, 38% din croati si 30% din bulgari sunt ingrijorati ca informatiile si documentele stocate pe aceste sisteme pot fi furate. De asemenea a fost mentionata si frica de monitorizare continua si nepermisa („imi este frica sa nu acceseze cineva camera/ microfonul si sa inregistreze ceea ce se intampla in casa”), teama impartasita de 23% dintre romani, bulgari 22%, croati 26%, sarbi 23%.
Ce alte categorii Smart prefera romanii si vecinii din Balcani?
In ceea ce priveste intentia de cumparare in urmatoarele 6 luni pentru utilizatorii de internet din zona Balcanilor, pe primul loc se afla aspiratoarele inteligente (14% Bulgaria si Croatia, 16% Serbia si 19% Romania), urmate de Smartphone-uri (15% Bulgaria, 16% Romania, 17% Serbia, si 20% Croatia), iar, pe locul 3, Smart TV-urile (13% Serbia, 16% Croatia si Romania, 17% Bulgaria).
In medie, romanii detin aproape 8 (7,44) gadget-uri inteligente in gospodarie. Bulgarii detin aproape 7 dispozitive (6,52), similar cu persoanele din Croatia, care detin tot 7 dispozitive (6,48) si cei din Serbia, tot cu 7 dispozitive (6,82).
Datele prezentate fac parte din studiul online multi-country iSense Solutions „Smart Tech & Smart Home Concept in the Balkans” si a fost realizat pe un esantion de 1900 de respondenti din mediul urban (1000 respondenti din Romania - grad de eroare +/- 3.1%, la un nivel de incredere de 95%, si cate 300 respondenti din Bulgaria, Croatia si respectiv Serbia - grad de eroare +/- 5.66%, la un nivel de incredere de 95%.
|