REGISTA: Certificate de semnatura electronica calificata, prin platforma e-Guvernare |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de AG&F 23 Nov 2023 11:46 |
Regista inoveaza in digitalizarea relatiei dintre cetateni si institutiile publice prin introducerea posibilitatii de semnare online a documentelor, cu semnatura electronica calificata. Aceasta noua functionalitate ofera cetatenilor posibilitatea de a semna direct documentele eliberate prin platforma Regista, acolo unde institutiile cu care interactioneaza accepta acest lucru.
Incepand cu Noiembrie 2023, Regista ofera cetatenilor, prin intermediul platformei e-Guvernare, certificatul de semnatura electronica calificata, furnizand astfel o metoda securizata si legala de autentificare a documentelor si semnaturilor in mediul online. Acest tip de instrument este reglementat la nivel UE prin normele eIDAS si ofera cel mai inalt grad de securitate pentru pentru validarea identitatii si autentificarea interactiunilor electronice. O astfel de initiativa favorizeaza o comunicare digitala mai buna intre cetateni si autoritati, permitand semnarea securizata a documentelor si facilitand totodata interactiuni eficiente si de incredere.
Pentru furnizarea acestui serviciu, Regista colaboreaza cu Namirial, companie multinationala care ofera solutii software si servicii digitale de incredere pentru digitalizarea companiilor din sectorul privat si a organizatiilor din administratia publica. Certificatele de semnatura electronica calificata eliberate astfel au valabilitate de un an de zile de la data emiterii si pot fi folosite pentru semnarea oricarui document generat prin intermediul aplicatiei Regista, acolo unde este necesara aceasta forma de validare a identitatii.
Ulterior obtinerii certificatului, cetatenii pot semna prin intermediul platformei Regista orice document pentru care este solicitata semnatura electronica calificata de la institutiile cu care interactioneaza, fapt ce permite conform legilor europene depunerea online a oricarei solicitari catre o institutie de stat, eliminand complet nevoia deplasarii pana la sediul institutiei, lucru deosebit de util mai ales pentru cetatenii ce nu locuiesc in apropierea institutiei sau chiar au rezidenta in alta tara. De asemenea, cu ajutorul aceluiasi certificat, cetateanul poate semna orice alte documente personale.
Din platforma de registratura electronica Regista, institutiile pot configura diferite nivele de securitate pentru a evalua si accepta documentele sau formularele transmise electronic de catre cetateni prin portalul e-Guvernare. Semnarea electronica calificata cu ajutorul Regista aduce cel mai inalt nivel de securitate pentru documentele transmise online, asigurand o implementare rapida si un cost avantajos fata de alte solutii de pe piata. Printre cele mai frecvente tipuri de documentele pentru care institutiile publice solicita semnatura electronica regasim: acorduri, contracte, documente fiscale sau de natura juridica, cereri oficiale etc.
"Implementarea certificatului de semnatura electronica calificata constituie un avans semnificativ in cadrul procesului de digitalizare. Ne onoreaza faptul ca putem oferi acest beneficiu fiecarui cetatean utilizator al platformei de e-Guvernare Regista, iar gestionarea complet digitala a interactiunilor cu autoritatile devine in sfarsit o realitate.”, afirma Edward Cretescu, Director General Regista. “In plus, in contextul indexului DESI pentru masurarea competentelor digitale, utilizarea certificatelor de semnatura electronica calificata poate contribui pozitiv la scorul tarii noastre, la indicatorii de securitate cibernetica, e-guvernare si nivelul de incredere in serviciile digitale.” completeaza directorul Regista.
Obtinerea certificatului calificat pentru semnatura electronica se realizeaza online de catre orice cetatean interesat, prin intermediul portalului e-Guvernare, dupa parcurgerea cu succes a pasilor de securitate integrati. Astfel, direct din contul contribuabilului, se solicita achizitia unui certificat de semnatura electronica calificata in valoare de 149 RON (TVA inclus), cu valabilitatea un an. Dupa efectuarea cu succes a platii, se va demara procesul de verificare a identitatii care include atat filtre digitale, cat si umane.
Certificatele de semnatura electronica furnizate de Regista sunt emise de Namirial, companie autorizata la nivel european si sunt conforme cu normele Uniunii Europene de tip eIDAS, oferind siguranta de cel mai inalt nivel. In plus, Namirial este autorizat si la nivelul national, in cadrul Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei, pentru identificarea online. Aceste certificate garanteaza un standard ridicat de securitate pentru datele gestionate de institutii si reduce riscul de frauda.
|