Agenda Constructiilor
Miercuri, 05 Noiembrie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - Digitalizarea in constructii & Industrie - REVEAL: Revolutia AI va fi o realitate in urmatorii 5-10 ani si va schimba lumea
REVEAL: Revolutia AI va fi o realitate in urmatorii 5-10 ani si va schimba lumea
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de AG&F 05 Nov 2025 10:26
Conform studiului „AI in Business, Comunicare si Research" realizat de Rogalski Damaschin impreuna cu Reveal Marketing Research in perioada august-septembrie 2025, majoritatea companiilor din Romania se afla inca intr-o etapa incipienta de utilizare a inteligentei artificiale.
Rezultatele cercetarii arata ca 41% dintre companii nu au integrat deloc solutiile AI in activitatea lor, 37% le utilizeaza in cateva procese, iar 14% le folosesc doar pentru proiecte punctuale. Atitudinea leadership-ului fata de folosirea acestor instrumente este, in general, una de precautie (34%) sau de rezistenta (14%). 13% dintre liderii romani sunt entuziasmati de posibilitatea integrarii AI in business. 
"Revolutia AI va fi o realitate in urmatorii 5-10 ani si va schimba lumea, asa cum s-a intamplat si in cazul altor mari revolutii tehnologice. Datele pe care le-am obtinut arata insa, ca noi, ca organizatii si profesionisti, nu suntem inca pregatiti pentru aceasta schimbare. Adoptia AI va necesita dezvoltarea de competente noi si echipe specializate, ceea ce, in acest moment, poate fi o oportunitate pentru branduri de a invata, de a experimenta si de a seta standardele pentru integrarea si utilizarea responsabila si creativa a AI in Romania", a declarat Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.

Solutiile AI, utilizate in special pentru eficientizarea sarcinilor punctuale 
In prezent, utilizarea AI este limitata la sarcini punctuale pentru cresterea productivitatii, automatizari interne sau suport pentru clienti. Perceptia dominanta ramane ca AI este, in primul rand, un instrument de eficienta, solutiile bazate pe inteligenta artificiala fiind folosite mai ales pentru traduceri (49%), explorarea de idei noi (31%), analiza de date (22%), personalizarea continutului (22%) sau generarea de texte (21%). Totodata, 1 din 10 angajati utilizeaza AI ca asistent pentru scrierea de cod sau solutii software. 

Guvernanta AI, inca neclara in jumatate dintre companii 
Companiile mari, in special cele din industrii cu maturitate digitala ridicata, au inceput sa aloce bugete si sa dezvolte strategii formale de AI. IMM-urile se limiteaza la experimente ad-hoc, cu resurse reduse si fara planuri clare de extindere. In industriile traditionale si reglementate (energie, constructii, pharma), abordarea ramane prudenta, iar principiile de guvernanta AI sunt inca in curs de definire.
Cercetarea arata ca 24% dintre respondenti au declarat ca in companiile lor nu exista un responsabil pentru guvernanta AI, iar 26% nu stiu daca aceasta functie a fost desemnata.

 
Oportunitate pentru branduri. Rolul comunicarii devine mai important
"Rezultatele studiului confirma ca Romania se afla intr-o etapa de inceput, in care companiile experimenteaza si testeaza AI. In aceasta faza, comunicarea are un rol esential, pentru ca dincolo de tehnologie, adevarata provocare este pregatirea umana. AI nu poate inlocui cunostintele tacite acumulate in timp, intuitiile sau capacitatea oamenilor de a construi relatii de incredere. De aceea, brandurile care vor sti sa imbine inteligenta artificiala cu inteligenta umana vor fi cele care vor castiga pe termen lung, prin transparenta, relevanta si printr-o comunicare autentica in ecosistemele digitale in care traim deja." a declarat Alina Damaschin, Managing Partner Rogalski Damaschin. 
In acest context, Rogalski Damaschin pregateste lansarea unor produse dedicate PR-ului si creativitatii in noua era AI. Initiativa isi propune sa conecteze creativitatea cu datele si sa transforme modul in care brandurile comunica, inoveaza si isi masoara rezultatele. Detaliile despre hub si produsele sale vor fi anuntate in perioada urmatoare. 
Cercetarea a fost derulata de Reveal Marketing Research si a inclus 25 de interviuri in profunzime cu lideri de business din industrii-cheie si 1007 chestionare online cu angajati si antreprenori.
 
Despre Rogalski Damaschin
Cu peste 18 ani de activitate, Rogalski Damaschin este una dintre cele mai respectate, mai mari si mai performante agentii de comunicare independente din Romania, cu un portofoliu de clienti care activeaza in industriile de energie, tehnologie, banking, pharma si produse de larg consum. 
Agentia este membra a PROI Worldwide si a fost clasata in anul 2020 pe locul 3 in topul celor mai creative agentii din EMEA, iar in 2025 a fost inclusa de PRovoke Media in Top 50 cele mai bune agentii din Europa Continentala.

Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 17 ani companii din Romania si alte tari din Europa.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
BIMhiltiALLBIMTotalEnergies
ROCKWOOL 196
Editia
SEPTEMBRIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 193 (September 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
quadratum
EURO BUILD
ELECTROGRUP
theda mar
strabag nivel 1
Eco Garden Construct
TECNIC
MAKITA
DRS
Acvatot 2019
AED
ERBASU CONSTRUCT
Daikin
EDIT-Structural
CDS
Ubitech
SIGM
BogArt
MCA
Daikin
KADRA
leviatan
Arduro
concelex
GEWISS
CONCEPT STRUCTURE
noark

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
ahkawards
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor