SearchAds: Interesul pentru AI a crescut semnificativ in ultimele 6 luni |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 12 Mai 2023 15:09 |
Intr-o analiza a perioadei ianuarie 2020 - martie 2023, SearchAds, agentie de marketing online, a monitorizat evolutia interesului pentru Inteligenta Artificiala in Romania si a identificat o crestere exponentiala a explorarii si utilizarii acestui domeniu. Cuvinte cheie precum "chat GPT" sau "Open AI", care nu inregistrasera nicio cautare la inceputul perioadei analizate, au explodat in popularitate in decembrie 2022, ajungand la un volum de cautari de 500.000.
„Aparitia Inteligentei Artificiale a dus la o revolutie in marketingul online, atat pentru companiile mari, cat si pentru cele mici. Prin intermediul acestei tehnologii, acestea pot sa anticipeze si sa raspunda nevoilor si preferintelor utilizatorilor intr-un mod mai precis si mai eficient ca oricand. Credem ca intr-un viitor apropiat Inteligenta Artificiala va schimba radical comportamentul utilizatorilor de internet, iar bugetele de publicitate vor fi directionate tot mai mult catre aceasta zona in ascensiune”, a declarat Paul Smarandache, managing partner Search Ads.
La inceputul perioadei analizate, in ianuarie 2020, numarul lunar de cautari pe Google pentru termeni precum AI, Artificial Intelligence si Inteligenta Artificiala erau in jur de 9000, iar termenii chat GPT si OpenAI nu atrageau nicio cautare. Pana in noiembrie 2022, volumul de cautari a ramas relativ constant, cu cresteri minore lunare. Cu toate acestea, in decembrie acelasi an, au inceput sa apara cautari si pentru termenii chat GPT si OpenAI, iar volumul acestora a explodat, ajungand la 500.000 de cautari.
In prezent, observam o crestere continua, cu aproximativ 1,5 milioane de cautari lunare pentru aceste cuvinte cheie, iar tendinta este in continua ascensiune. Termenul cel mai cautat este chat GPT, cu aproximativ 1,3 milioane de cautari in luna martie. In acelasi interval, chatbotul Google bazat pe AI, cunoscut sub numele de Bard, a inregistrat doar 8.300 de cautari, ce reprezinta doar 0.6% din numarul total de cautari inregistrate pentru chat GPT. Un alt instrument de Inteligenta Artificiala cautat de utilizatorii romani este Midjourney, cu 33.000 de cautari in luna precedenta, o solutie care genereaza imagini pe baza datelor introduse de utilizator.
In domeniul marketingului online, atat Google, cat si Meta (fosta Facebook) utilizeaza deja AI pentru a anticipa preferintele si intentiile utilizatorilor, identificand momentul potrivit pentru a achizitiona un produs si determinand mesajele care ar putea stimula o reactie pozitiva si o achizitie. In plus, botii conversationali sunt din ce in ce mai utilizati in agentii pentru a crea mesaje optimizate orientate spre vanzare, pentru a analiza informatiile din campanii si a lua decizii, instrument folosit si in cadrul SearchAds.
Potrivit reprezentantilor companiei, explozia Inteligentei Artificiale in Romania a generat o schimbare semnificativa in comportamentul utilizatorilor de internet si in strategiile de marketing online, iar companiile inteleg importanta adaptarii la aceasta tendinta si investesc in tehnologii AI pentru a-si imbunatati performanta si a obtine avantaje competitive.
|