Agenda Constructiilor
Marti, 05 Martie 2024
Frontale
Home
VALORIA: Managerii trebuie sa integreze tehnologia in toate ariile de business Imprimare Email
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 12 Iul 2023 12:59
Rolul directorilor generali a suferit transformari semnificative in ultimii ani, datorita provocarilor complexe si diverse prezente in mediul de afaceri.
Odata cu inteligenta artificiala, care revolutioneaza modul in care functioneaza companiile, directorii generali sunt obligati sa-si adapteze din nou strategiile si sa imbratiseze puterea tehnologiei in toate ariile de business - de la cresterea eficientei vanzarilor, la managementul echipei si dezvoltare durabila.
Modalitatile traditionale de actiune ale CEO-ului trebuie sa fie completate acum de capacitatea de a extrage informatii utile din datele analitice furnizate de inteligenta artificiala. Aceasta abordare confera rolului un avantaj competitiv puternic.
Exista mai multe moduri in care rolurile directorului general se schimba acum, in era Inteligentei Artificiale (AI). Integrarea tehnologiei bazate pe inteligenta artificiala le permite acestora sa creeze procese de vanzare agile care sa raspunda nevoilor clientilor, sa reduca costurile si sa accelereze cresterea sustenabila.
 
1. Alinierea strategica: Orchestrarea fuziunii dintre expertiza umana si tehnologiile AI
De la unic decident la strateg sustinut de puterea AI
In era pre-AI, directorii generali si-au asumat responsabilitatea luarii deciziilor pe baza expertizei si a cunostintelor lor. In era AI, directorii generali trebuie sa integreze tehnologiile bazate pe inteligenta artificiala in strategiile lor de vanzari, de dezvoltare a afacerilor, etc.
Impreuna cu ceilalti directori din echipa de conducere, acestia trebuie sa identifice domeniile in care AI poate imbunatati procesul decizional, automatiza sarcinile de rutina si poate oferi informatii valoroase bazate pe date. Prin alinierea obiectivelor strategice cu capacitatile AI, directorii generali pot accesa intregul potential al echipei lor, pot imbunatati eficienta operationala si pot genera cresterea veniturilor.
Exemplu relevant: Multi CEO din industria de retail se concentreaza pe integrarea platformelor de analiza a datelor bazate pe inteligenta artificiala pentru a obtine informatii utile din datele clientilor. Rezultatele sunt utilizate pentru a face campanii de marketing personalizate si pentru a imbunatati experienta clientilor. Se estimeaza ca aceasta abordare duce la o crestere cu 25% a vanzarilor si la o reducere cu 15% a pierderii clientilor.
 
2. Intelegerea puterii AI: dotarea echipelor cu instrumente inteligente
De la gestionarea traditionala a vanzarilor la cresterea vanzarilor cu AI
Din punct de vedere istoric, directorii executivi s-au concentrat pe gestionarea echipelor folosind metodologii de management traditionale. Cu toate acestea, acum directorii executivi trebuie sa foloseasca tehnologiile bazate pe AI pentru a duce la urmatorul nivel activitatea echipelor de vanzari, financiare, de productie, de operatiuni, etc.
Instrumentele bazate pe inteligenta artificiala, cum ar fi analiza predictiva, chatbotii si asistentii virtuali, pot oferi reprezentantilor de vanzari cu informatii valoroase despre clienti, le pot sugera recomandari personalizate si contribuie la automatizarea fluxului de lucru.
Desigur directorii executivi joaca un rol crucial in promovarea adoptarii acestor tehnologii, incurajand o cultura a invatarii continue si asigurand utilizarea eficienta a instrumentelor AI.
Exemplu relevant: Un CEO dintr-o companie de servicii profesionale a decis sa implementeze asistenti virtuali bazati pe inteligenta artificiala pentru reprezentantii de vanzari, permitandu-le sa gestioneze rapid intrebarile clientilor si sa adune date valoroase despre clienti. Acest lucru va duce la o reducere cu 30% a timpului de raspuns, la o crestere a ratei de conversie a clientilor potentiali cu 20% si la imbunatatirea satisfactiei clientilor.
 
3. Amplificarea centrarii pe client: valorificarea inteligentei artificiale in personalizare
De la gestionarea traditionala a relatiilor cu clientii la personalizarea bazata pe inteligenta artificiala
In era AI, directorii generali trebuie sa valorifice capacitatile AI pentru a oferi clientilor experiente hiper-personalizate. Cu ajutorul tehnologiei, echipele pot analiza cantitati mari de date despre clienti, pot identifica modelele comportamentale si decizionale ale clientilor si isi pot adapta ofertele la preferintele acestora. Acest lucru le permite reprezentantilor companiei sa construiasca relatii mai puternice cu clientii, sa stimuleze loialitatea clientilor si sa obtina un avantaj competitiv pe piata.
Exemplu relevant: O companie din industria comertului electronic foloseste algoritmi bazati pe inteligenta artificiala pentru a analiza istoricul de navigare si de achizitii al clientilor, facand apoi recomandari personalizate de produse. Acest lucru are ca rezultat o crestere cu 40% a valorii medii a comenzii si o imbunatatire cu 25% a retentiei clientilor.
 
4. Decizii bazate pe date: valorificarea AI pentru analize si prognoze
De la decizii bazate pe instincte la luarea deciziilor bazate pe date
S-au dus vremurile in care directorii generali se bazau numai pe intuitia lor pentru luarea deciziilor. In era AI, directorii executivi adopta decizii rezultate din analiza datelor. Instrumentele bazate pe inteligenta artificiala pot procesa cantitati mari de date in timp real, oferind CEO-ului informatii utile, previzionand tendintele pietei si identificand oportunitatile de crestere.
Directorii generali care valorifica eficient capacitatea de analiza a AI pot lua decizii informate care sa optimizeze performanta afacerii si sa conduca la cresterea veniturilor.
Exemplu relevant: O companie de productie foloseste analize predictive bazate pe inteligenta artificiala pentru a prognoza evolutia cererii si pentru a optimiza gestionarea stocurilor. Acest lucru duce la o reducere cu 15% a stocurilor suplimentare, la o scadere cu 20% a situatiilor de epuizare de stoc si la imbunatatirea fluxului de numerar.
 
5. Utilizarea etica si responsabila a AI: mentinerea increderii si asigurarea echitatii
De la supraveghere la guvernanta etica in implementarea AI
Odata cu avansul AI, directorii generali trebuie sa gestioneze aspectele etice legate de utilizarea AI. Directorii generali si echipele de conducere sunt responsabili pentru a se asigura ca sistemele bazate pe AI sunt proiectate si implementate in mod etic, ca asigura confidentialitatea datelor clientilor, fara partinire sau discriminare. Directorii executivi ar trebui sa sustina elaborarea si implementarea elementelor de guvernanta corporativa relevante pentru AI, promovand transparenta si practicile responsabile.
Exemplu relevant: In industria serviciilor financiare, de exemplu, prioritizarea transparentei si echitatii cu ajutorul modelelor de credit scoring bazate pe inteligenta artificiala asigura decizii impartiale si construirea increderii cu clientii. Acest lucru poate duce la o crestere cu 35% a satisfactiei clientilor.
 
In concluzie
Inteligenta artificiala schimba modul in care functioneaza mediul de afaceri, iar directorii generali trebuie sa accepte faptul ca rolul lor se transforma. Prin alinierea strategica cu potentialul adus de tehnologiile bazate pe inteligenta artificiala, introducand luarea deciziilor bazate pe date si mecanisme cu guvernanta corporativa etica, directorii generali pot valorifica puterea AI pentru cresterea afacerii. Pe masura ce companiile din Romania cresc adoptarea AI, directorii generali au oportunitatea de a valorifica aceste tehnologii pentru a fi creste pe o piata competitiva.
 
Un material de Elena Badea, Valoria Romania
 
RAWLPLUGALLBIMhiltiABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
CDS
theda mar
quadratum
strabag nivel 1
viarom
FRONTALE
rigips
leviatan
concelex
MAKITA
noark
CONCEPT STRUCTURE
Acvatot 2019
Ubitech
ERBASU CONSTRUCT

Parteneri

HABITAT
AHK 2022
top 500
FPSC_2019
top 500
ef-de-n
AICPS_30
econet
ROGBC 2016
top 500

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander