FINAL DISTRIBUTION: Evolutie de 154% a vanzarilor de sisteme pluviale Imprimare
Hale & Structuri metalice Publicat de Elena Icleanu 09 Mar 2012 08:13
Dan Mircescu (varsta 37 de ani)
Functia/Firma: director general al Final Distribution
Experienta profesionala: actionar majoritar al Final Construct; din 2007 - pana in prezent - director general al Final Distribution.

Final Distribution (cu sediul in Baicoi - Prahova), importator si producator de sisteme pentru acoperisuri, a inregistrat, anul trecut, o cifra de afaceri de 18,6 milioane de lei, in crestere cu 28% fata de nivelul din 2010. Pentru anul in curs, conducerea societatii estimeaza o majorare de 16% a veniturilor, mizand pe o evolutie optima a vanzarilor de sisteme de colectare a apelor Novatik, a tiglelor metalice acoperite cu piatra naturala marca Gerard si a foliilor anticondens Delta. De asemenea, vor fi continuate investitiile in extinderea gamei de jgheaburi si burlane fabricate la Baicoi, prin introducerea in oferta a unor noi dimensiuni si culori.

- Mentionati evolutia afacerilor pentru principalele categorii de produse.
- Cresterea de 28% a afacerilor se datoreaza, preponderent, vanzarilor de sisteme de colectare a apelor pluviale (marca Novatik), acestea inregistrand o majorare de 154% fata de nivelul din 2010, cand distribuiam un alt sistem pluvial. Anul 2011 a fost optim pentru companie, in pofida faptului ca si in sectorul nostru de activitate am resimtit nesiguranta economica. De asemenea, am sarbatorit depasirea pragului de un milion de metri patrati de tigla Gerard vanduta in Romania si am devenit producatori de jgheaburi si burlane, investind in lansarea marcii proprii, Novatik.
- Care sunt obiectivele propuse pentru 2012?
- Unul dintre principalele noastre obiective este constituit de continuarea strategiei de inovare si de adaptarea permanenta a produselor si serviciilor la cele mai exigente solicitari. Consider ca, in aceasta perioada, lichiditatile sunt foarte importante si trebuie sa fim constienti de faptul ca populatia va aloca fonduri numai pentru lucruri utile sau care sa respecte standarde sporite de calitate. De aceea, ne propunem ca in acest an sa avem oferte competitive, sa fim vizibili pe piata si sa ne extindem reteaua de distribuitori.
- Precizati principalele tendinte in domeniul sistemelor de acoperisuri.
- Inceputul anului in curs a fost deosebit de dificil pentru piata pe care activam, fiind nevoiti sa ne reconsideram estimarile. Este, in continuare, foarte greu de anticipat evolutia sectorului specific in perioada urmatoare, iar companiile care vor sti sa inoveze si sa adauge valoare produselor vor castiga cote de piata. In acelasi timp, credem ca, dupa evenimentele meteorologice recente, populatia va fi mult mai atenta la achizitii, iar segmentul accesoriilor pentru acoperisuri va creste atat in dimensiune, cat si din punct de vedere valoric. De asemenea, ponderea lucrarilor de renovare in totalul vanzarilor va ramane semnificativa, iar mediul rural va reprezenta o zona cu dinamica interesanta. Deocamdata nu detinem o cifra exacta, insa credem ca valoarea pietei de acoperisuri s-a situat peste pragul de 100 milioane de euro. Din punct de vedere al cererii, inca de anul trecut am observat o crestere a numarului de proiecte din domeniul turistic, pentru care s-au accesat fonduri europene (hoteluri, pensiuni etc.).
- Ce produse noi veti lansa in acest an?
- Inca din luna ianuarie a acestui an am inclus in oferta o noua gama dimensionala pentru sistemul de jgheaburi si burlane Novatik, actualmente sortimentul Novatik Quadra fiind disponibil si in dimensiuni mai mari fata de cele standard. In prima jumatate din 2012 mai avem in vedere lansarea de alte produse, precum un tip de tigla metalica inovatoare in Romania atat din punct de vedere al aspectului, cat si al caracteristicilor.