RUUKKI isi mentine estimarile de crestere cu 10% a afacerilor Imprimare
Hale & Structuri metalice Publicat de Elena Icleanu 01 Oct 2012 12:30
 
Conducerea companiei Ruukki Romania, unul dintre principalii furnizori locali de profile metalice, sisteme pentru hale si panouri termoizolante, isi mentine estimarile de crestere cu peste 10% a afacerilor aferente anului in curs pentru fiecare dintre segmentele pe care activeaza, dupa ce in 2011 vanzarile firmei au avansat intr-un ritm record. Veniturile Ruukki au depasit, anul trecut, cu 52% nivelul din 2010, livrarile de profile metalice avand un aport important la aceste rezultate. Totodata, mai mult de 10% din cifra de afaceri inregistrata In 2011 a fost generata de vanzarile de panouri termoizolante. "Rezultatele optime obtinute pe segmentul de panouri au fost consemnate in contextul unei maturizari a pietei in ultimii ani, toti producatorii specializati investind in mod constant in dezvoltarea propriilor linii de fabricatie. Evolutii semnificative au avut loc in sectoarele de spatii logistice si de retail, chiar daca nu mai sunt inregistrate ritmurile de crestere din anii de maxima dezvoltare a segmentului", a declarat Alexandru Olteanu, director comercial pe segmentul de componente industriale din cadrul Ruukki Romania. In ceea ce priveste piata locala de panouri termoizolante, pentru 2012 se estimeaza o stabilizare la nivelul de 5,5 milioane de metri patrati de sisteme (reprezentand nivelul maxim comercializat anul trecut, cand furnizorii locali au initiat si activitatile de export, situate la 1,5 milioane mp). "Ruukki este una dintre companiile care au castigat foarte multe contracte de export in cazul panourilor termoizolante, unul din avantajele competitive ale produselor noastre fiind reprezentat de faptul ca au marcajul CE, care permite livrarea fara restrictii in oricare dintre tarile europene", a precizat Alexandru Olteanu. Perspectivele pe termen scurt si mediu sunt pozitive, avand in vedere anunturile referitoare la intentiile de expansiune ale marilor retele de retail, proiecte ce vor genera in mod evident cerere pentru piata de profile, in timp ce pe segmentul industrial nu sunt preconizate investitii de o asemenea amploare incat sa influenteze substantial piata de profile si panouri metalice. "Credem ca va exista, in continuare, cerere pentru produse cat mai specializate si ca se va inregistra o usoara crestere a pietei de profile metalice, avand in vedere faptul ca exista o nevoie reala de solutii metalice. Va spori, de asemenea, gradul de specializare a producatorilor, multe comenzi vizand produse inovatoare care sa poata raspunde cererilor tot mai diverse ale clientilor", a adaugat managerul Ruukki. In 2012, la nivelul companiei au fost dezvoltate sisteme strict specializate, cum ar fi panourile frigorifice, livrate atat pe plan intern, cat si in Bulgaria, Ungaria si Cehia. Ruukki detine pe plan local cea mai mare unitate de productie de tip «greenfield» realizata de grupul finlandez Rautaruukki in Europa, inaugurata in 2008 in urma unei investitii de 35 milioane de euro. Pentru informatii suplimentare, www.ruukki.ro