INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
ACCIONA Ingenieria (INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL SA - IEOCI) |
Adresa: Str. Stirbei Voda nr. 36, Et. 5, Birou B, Bucuresti, S1 |
Telefon: 021/211.08.08 |
Fax: 021/211.08.15 |
Web site: www.acciona.com |
Domenii: Proiectare si inginerie |
Descriere activitate
Proiectare, management de proiect, supervizarea de lucrari si consultanta in inginerie, intr-o varietate de specialitati: infrastructura de transport rutier (autostrazi, drumuri de mare viteza, drumuri nationale), infrastructura de transport feroviar, inclusiv cai ferate de mare viteza, lucrari de arta aferente infrastructurilor de transport rutier si feroviar (poduri, viaducte, pasaje), infrastructura de metrou, infrastructura aeroportuara, porturi si lucrari maritime, infrastructura de apa si canalizare, geotehnica, mecanica solului si lucrari subterane, lucrari hidrotehnice, energetice si lucrari industriale, lucrari de mediu, energie regenerabila si dezvoltare durabila, cladiri si urbanism. |
Prezentare companie/institutie
ACCIONA: Planuri de extindere in Romania, pe piata de energie regenerabila
Carlos Gálvez León (59 de ani)
Functia/Firma: Country Manager Romania, ACCIONA Ingenieria;
Experienta profesionala: 34 de ani in domeniul constructiilor, din care 19 ani in Romania.
ACCIONA, una dintre cele mai importante companii spaniole, listate la Bursa din Madrid si cu o istorie de peste un secol, activeaza in principal pe pietele energie regenerabila, infrastructura, apa si servicii. Strategia sa se bazeaza pe sustenabilitatea si bunastarea sociala ca pietre de temelie ale cresterii economice, dar si pe echilibrul de mediu si progresul social. In cadrul grupului, compania Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial SA (denumita anterior ACCIONA Ingenieria si care a fost fondata in urma fuziunii dintre Iberinsa si Aepo) este parte integranta a Diviziei de Consultanta in Inginerie si Mediu, care opereaza independent fata de alte divizii, mentinand totodata standardele si angajamentele ACCIONA. Compania are peste 70 de ani de experienta in domeniul proiectarii, managementului proiectelor, supervizarii de lucrari si consultantei in inginerie, atat in Spania, cat si pe plan international, intr-o varietate de specialitati: infrastructura de transport rutier, feroviar, de metrou, infrastructura aeroportuara, porturi si lucrari maritime, infrastructura de apa si canalizare, geotehnica, mecanica solului si lucrari subterane, cladiri si urbanism etc. La nivel national, ACCIONA este prezenta din anul 2004, prin compania Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial SA Madrid sucursala Bucuresti (Romania), specializandu-se in ultima perioada in servicii de proiectare pentru infrastructura de transport rutier, feroviar si portuar.
- La ce proiecte lucrati in aceasta perioada? In ce stadiu sunt acestea si ce termene de executie au prevazute?
- Pe partea de infrastructura de transport rutier, am finalizat anul trecut completarea studiului de fezabilitate pentru Autostrada A8 Targu Mures - Targu Neamt si anul acesta studiul de fezabilitate pentru drumul expres Focsani - Braila. Avem in derulare elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic de executie pentru drumurile expres Braila - Tulcea si Buzau - Braila, cu termene estimate de finalizare pentru lunile mai - iunie 2025. Asiguram asistenta tehnica din partea proiectantului pe parcursul executiei lucrarilor de constructie pentru Autostrada A7 Bacau - Pascani, pentru care am finalizat elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic de executie la inceputul anului 2023. Am inceput recent serviciile de proiectare pentru Drumul de Legatura Autostrada A1 Arad - Timisoara - DN 69, fiind estimata finalizarea in aproximativ doua luni. Asteptam si solutionarea contestatiei pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru drumul expres Caransebes - Lugoj, cu termen de implementare 21 luni, recent castigat si contestat, pentru a putea sa semnam contractul de servicii aferent si sa incepem lucrul si pentru acesta. Un alt proiect important in care suntem implicati este Platforma Multimodala Galati, vizand infrastructura rutiera si feroviara de acces in port.
- Cum vedeti evolutia investitiilor in infrastructura in 2024 si cum credeti ca se va dezvolta aceasta, in anii urmatori?
- Pe partea de infrastructura de transport rutier, am finalizat anul trecut completarea studiului de fezabilitate pentru Autostrada A8 Targu Mures - Targu Neamt si anul acesta studiul de fezabilitate pentru drumul expres Focsani - Braila. Avem in derulare elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic de executie pentru drumurile expres Braila - Tulcea si Buzau - Braila, cu termene estimate de finalizare pentru lunile mai - iunie 2025. Asiguram asistenta tehnica din partea proiectantului pe parcursul executiei lucrarilor de constructie pentru Autostrada A7 Bacau - Pascani, pentru care am finalizat elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic de executie la inceputul anului 2023. Am inceput recent serviciile de proiectare pentru Drumul de Legatura Autostrada A1 Arad - Timisoara - DN 69, fiind estimata finalizarea in aproximativ doua luni. Asteptam si solutionarea contestatiei pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru drumul expres Caransebes - Lugoj, cu termen de implementare 21 luni, recent castigat si contestat, pentru a putea sa semnam contractul de servicii aferent si sa incepem lucrul si pentru acesta. Un alt proiect important in care suntem implicati este Platforma Multimodala Galati, vizand infrastructura rutiera si feroviara de acces in port.
- Cum a evoluat activitatea companiei in 2023 si ce estimari aveti pentru 2024 si in perspectiva?
- La nivelul diviziei de inginerie si mediu, ACCIONA a inregistrat, in total, o cifra de afaceri de aproximativ 33 milioane de euro in 2023, din care aproximativ 10%-15% reprezinta activitatea din Romania. Obiectivul este sa avem la nivel national o crestere organica, sustenabila si constanta de aproximativ 5%-10% a cifrei de afaceri in fiecare an.
- Cum credeti ca se va dezvolta infrastructura Romaniei, pe termen scurt si mediu?
- Perspectivele de finantare, desi variate, se bazeaza pe o contributie din partea Uniunii Europene intr-un procentaj considerabil mai redus fata de cel practicat pana acum, majorandu-se, astfel, contributia la nivel de buget de stat, eventual buget local. Avand in vedere fondurile limitate disponibile atat la nivel national, cat si local, se vor reduce, cel mai probabil, investitiile in acest sector, prin limitarea proiectelor catre care vor fi alocate fondurile. Acest lucru va duce la un numar mai redus de proiecte care ar avea perspective de finalizare mai sigure, in timp ce o eventuala promovare a unui numar mai mare de proiecte pentru care nu se pot aloca fondurile necesare finalizarii acestora va conduce la blocarea majoritatii acestora.
Avem o experienta chiar recenta, unde un beneficiar al serviciilor de proiectare pentru unul din proiectele derulate la nivel local in baza unui protocol de colaborare cu CNAIR nu a onorat plata facturilor timp de aproximativ 6 luni, din cauza lipsei fondurilor alocate proiectului, sursa de finantare fiind bugetul de stat. - Ce investitii si planuri de dezvoltare aveti stabilite pe termen scurt, mediu si lung, la nivel de companie?
- Romania constituie una dintre tarile-cheie pentru divizia de inginerie/proiectare a ACCIONA la nivel european si global. In momentul de fata, suntem concentrati pe infrastructura de transport, domeniu in care suntem una dintre cele mai importante companii. Am observat recent cererea de livrare de proiecte de infrastructura pe baza de BIM, vom aborda cu siguranta si aceasta directie, avand in vedere experienta in BIM a ACCIONA la nivel global, dar si a echipei de proiectare din Romania, care a participat in astfel de proiecte la nivel international. Pe viitor, intentionam sa exploram si alte domenii, cum ar fi energia regenerabila si dezvoltarea sustenabila, domenii pe care ACCIONA se concentreaza la nivel global de aproximativ 20 de ani.
- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in prezent?
- Termenele contractuale pentru realizarea de studii de fezabilitate nu sunt corelate cu realitatea administrativa din Romania din acest moment, unde se poate astepta emiterea unui aviz pana la 6 luni si unde strategiile la nivel local nu sunt aliniate cu cele de la nivel national, generandu-se astfel necesitatea de revizii constante. La acestea, se mai adauga si nivelul de detaliu solicitat prin documentatiile de atribuire pentru aceasta etapa de proiectare, in special pe partea de investigatii de teren, care nu iau in considerare constrangerile de timp impuse de termenele contractuale. In plus, contractele de servicii si caietele de sarcini contin prevederi care nu sunt tocmai echilibrate, proiectantul fiind obligat sa isi asume anumite riscuri al caror management nu poate fi obiectiv realizat de acesta, fiind de multe ori tras la raspundere pentru evenimente a caror cauze sunt in afara controlului sau.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia August 2024) |