INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
ALBENDIEGO SRL |
Adresa: Calea Someșeni nr. 8, ap. 71, Cluj Napoca, Judet Cluj |
Telefon: 0732-407.583 |
Fax: * |
E-mail: contact@albendiego.ro |
Web site: www.albendiego.ro |
Domenii: Antreprenori si firme de constructii | Arhitectura & design | Consultanta tehnica |
Descriere activitate
Servicii de arhitectură, proiectare, inginerie, consultanță tehnică și execuție de clădiri de birouri, rezidențiale, comerciale și industriale. |
Prezentare companie/institutie
ALBENDIEGO: Proiectele din 2021 merg mai departe, in pofida pandemiei
Iuliana Poka
Functia/Firma: director de dezvoltare, Albendiego;
Experienta profesionala: 15 ani in domeniul arhitecturii si constructiilor.
Pandemia de coronavirus a avut initial un impact negativ asupra industriei constructiilor, dar ulterior acesta s-a diminuat usor, pentru ca in prezent sa dispara aproape in intregime, sustine Iuliana Poka, directorul de dezvoltare al biroului de arhitectura Albendiego. "Chiar daca pandemia continua, cred ca deja ne-am obisnuit cu aceasta stare de fapt, in conditiile in care proiectele din 2021 merg mai departe intr-un trend ascendent", a declarat Iuliana Poka, in cadrul unui interviu acordat revistei Agenda Constructiilor. In opinia sa, impactul negativ al crizei sanitare a fost o pista de relansare pentru biroul de arhitectura, pentru ca a creat conditiile oportune pentru accesarea de fonduri de modernizare a infrastructurii prin masurile 1 si 2 ale programului guvernamental IMM Invest. Albendiego, companie cu o experienta de 15 ani in domeniu, are in momentul de fata in diverse faze de implementare mai multe proiecte rezidentiale in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Floresti sau Bistrita, care presupun constructia a sute de unitati locative.
- Ce proiecte aveti in lucru? In ce stadiu de implementare sunt acestea?
- Albendiego este un birou de arhitectura care si-a inceput activitatea in anul 2005. Pana in 2014, compania s-a axat pe executie, partea de proiectare fiind pe locul al doilea. Incepand cu anul 2015, am decis, in calitate de manager al societatii, o regandire a strategiei de dezvoltare prin promovarea si prioritizarea serviciilor de arhitectura si inginerie. Acest lucru a fost posibil prin integrarea in grupul de firme Campeador. Astfel, in ultimii ani, un procent considerabil din proiectele realizate de Albendiego sunt proiecte implementate de Grupul Campeador. In fapt, prin aceasta reorganizare, am acoperit intreg procesul de implementare a unei investitii din domeniul constructiilor (studierea oportunitatilor, achizitia terenului, proiectare si executie). Consider ca o strategie care are in vedere o abordare compacta in tot ceea ce presupune lantul de implementare a unui proiect este un pilon fundamental si puternic in procesul continuu de dezvoltare a unei companii. Dintre proiectele finalizate deja cu succes as mentiona: Optimus Nova Center - cladire de birouri in Floresti (10.000 mp), Campeador Torontalului - Timisoara si Campeador Samuel Micu. Un alt proiect reprezentativ pentru compania noastra este reconversia unei cladiri de birouri (P+4E), situata pe strada Dambovitei, nr. 77 din Cluj-Napoca. Prin conceptul aplicat acestui imobil vechi s-a schimbat functiunea intr-un hotel modern (Campeador INN). Pe de alta parte, biroul de proiectare Albendiego are in prezent in executie o serie de proiecte, cum ar fi: reconversia fabricii Kandia din Bucuresti intr-un complex rezidential de 12.000 mp cu 130 de apartamente (finalizare programata pentru 2022); ansamblul rezidential Campeador City situat in Timisoara (autorizat in proportie de 50%, termenul de finalizare a investitiei fiind anul 2023); complexul rezidential Luxor Residence din Floresti judetul Cluj, cu structura de rezistenta si proiectant general Arhimar (aproximativ 250.000 mp); ansamblul rezidential Campeador Bistrita, cu 100 de apartamente cu regim de inaltime S+P+6E (se afla in faza de autorizare); ansamblul de locuinte colective de mici dimensiuni din Chinteni cu 36 de case cuplate cu regim de inaltime P+1E (in faza de autorizare); hala industriala plus cladire administrativa in Cluj-Napoca, cu o suprafata desfasurata de 12.000 mp (in faza de autorizare); PUZ Baile Someseni din Cluj-Napoca pentru o suprafata de 3,5 ha (finalizare in 2022).
- Cum a evoluat activitatea biroului in 2020 si ce estimari aveti pentru 2021 si in perspectiva?
- In prima parte a anului 2020, respectiv perioada martie-iunie 2020, o mare parte din activitatea de birou s-a desfasurat de la distanta si multe proiecte au intrat in stand-by. Per total, activitatea de atunci s-a redus cu un procent de aproximativ 20%, insa din punct de vedere al incasarilor, reducerea a depasit 50%. Pana la finalul anului trecut, lucrurile s-au reglat astfel incat previziunile de dezvoltare pentru 2020 au fost realizate. Chiar daca pandemia continua, cred ca deja ne-am obisnuit cu aceasta stare de fapt, in conditiile in care proiectele din 2021 merg mai departe intr-un trend ascendent.
- Care a fost impactul pandemiei asupra activitatii dumneavoastra?
- In mod firesc, pandemia a avut initial un impact negativ, dar ulterior acesta s-a diminuat usor si chiar pot sa spun ca acum a disparut. Unii dintre clientii externi au inghetat initial unele proiecte pentru o perioada de cateva luni. Impactul negativ a fost o pista de relansare pentru biroul nostru, pentru ca ne-a creat conditiile oportune pentru accesarea de fonduri de modernizare a infrastructurii prin masurile 1 si 2 ale programului guvernamental IMM Invest.
- Care credeti ca vor fi tendintele in proiectare/arhitectura in anii urmatori?
- Asa cum se poate observa, in Romania au inceput sa apara in ultimii 4-5 ani proiecte de calitate din punct de vedere arhitectural si al implementarii acestora. Concursurile de solutii organizate au generat o calitate a spatiului public proiectat, iar aceasta masura poate ar fi bine sa fie aplicata si in domeniul privat pentru complexurile rezidentiale care urmeaza sa fie generatoare de zone publice. Calitatea proiectelor la nivel national este in crestere datorita investitorilor, care au inteles nevoia de a aloca bani pentru cladiri de calitate atat din punct de vedere al aspectului arhitectural, cat si din prisma materialelor folosite.
- Ati implementat modul de lucru BIM?
- In momentul de fata, programele software pe care le folosim sunt Arhicad si Allplan. In ceea ce priveste BIM, incercam sa implementam acest mod de lucru, insa pasii facuti in aceasta directie sunt uneori marunti. Speram ca intr-un timp relativ scurt sa reusim intr-adevar, prin parghiile despre care vorbeam la inceput (dezvoltarea compacta), sa implementam acest mod de lucru la un standard bun. Problema BIM-ului este pentru noi o provocare care se bucura de o pozitionare in capul listei de dezvoltare pentru urmatoarea perioada.
- Care sunt lectiile acestei crize sanitare, din punctul dumneavoastra de vedere?
- Criza medicala a generat, pe langa unele aspecte negative, si elemente pozitive pe termen mediu si lung. In sectorul nostru de activitate s-a pus accent pe corelari interdisciplinare, pe unele reduceri de actiuni birocratice in legatura cu entitatile statului. Sper ca lectia pandemiei sa reduca spre zero birocratia, prin eliminarea progresiva a milioanelor de teancuri de dosare fizice. Avem nevoie de digitalizarea procesului de avizare, implementare si urmarire a proiectelor.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Octombrie 2021)
|