INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
CORTIZO ROMANIA SRL |
Adresa: Calea Buziasului nr.11, Timisoara, Judet Timis |
Telefon: 0356/111.053 |
Fax: 0356/111.054 |
E-mail: admin.timisoara@cortizo.com |
Web site: www.cortizo.com |
Domenii: Profile, feronerie & accesorii |
Descriere activitate
Aluminios Cortizo - profile din aluminiu. |
Prezentare companie/institutie
CORTIZO: Este tintita pozitia de lider al pietei sistemelor din aluminiu
Concernul iberic Cortizo a reusit ca, in cele peste patru decenii de activitate pe piata europeana si internationala a sistemelor arhitecturale din aluminiu, sa-si consolideze puternic pozitia competitionala, fiind, in prezent, una dintre cele mai dinamice societati de pe acest segment de activitate. In sprijinul afirmatiei respective sta inclusiv evolutia financiara a grupului, care a raportat, pentru 2013, o cifra de afaceri de 292,34 milioane de euro, corespunzatoare unei productii de 45.287 tone. Rezultate pozitive au fost obtinute pe toate pietele europene unde compania activeaza, aceasta situatie fiind valabila inclusiv in ceea ce priveste Romania, unde ritmul de dezvoltare a cererii a fost similar celui mediu, raportat la nivel de grup. In opinia conducerii Cortizo, dezvoltarea armonioasa din prezent constituie o premisa deosebit de favorabila pentru continuarea procesului de expansiune, pe termen mediu si lung fiind vizata plasarea pe una dintre pozitiile fruntase ale clasamentului furnizorilor mondiali de profil.
Dan Tudor, reprezentant al Cortizo in Romania:
„Cortizo are meritul de a fi proiectat si implementat o structura de integrare verticala. Aceasta se traduce printr-un tip de organizare ce permite realizarea interna, in conditii optime, a ciclului integral de procesare a aluminiului: turnare, extrudare, vopsire, anodizare, slefuire chimica si prelucrare. Toate procesele respective au loc in cadrul centrelor proprii de productie. De asemenea, ne implicam in fabricarea feroneriei, a sistemelor pe baza de poliamida din care se realizeaza elementele de intrerupere a puntilor termice, precum si a panelului compozit. Intregul flux de fabricatie este supus unor controale stricte in ceea ce priveste calitatea, toate produsele noastre detinand certificarile internationale care atesta respectarea prevederilor normelor stipulate in cadrul standardelor armonizate”.
Depozit in Bucuresti, inaugurat pana la finele anului in curs
Dupa cum se mentiona anterior, subsidiara din Romania a reusit, in ultimii ani, sa castige cote importante de piata, acest proces avand loc in pofida scaderii continue a cererii de sisteme pentru fatade cortina. Referitor la acest subiect, Dan Tudor, reprezentantul Cortizo pe piata nationala, a subliniat ca „in general, asteptarile noastre de la partenerii locali au fost permanent foarte mari. Gratie strategiei care a presupus livrarea solutiilor constructive printr-un sistem de distributie directa, am reusit sa obtinem o cota importanta de piata. In prezent, detinem trei centre logistice, amplasate in Bacau, Cluj-Napoca si Timisoara, iar prin imbinarea dintre serviciile rapide de livrare si un excelent raport calitate-pret ne-am consolidat prezenta in Romania de-a lungul celor patru ani de cand activam in regiune. Evident, eforturile in directia respectiva continua, avand in proiect deschiderea, la finele lui 2014, a unui nou depozit in Bucuresti, pe un teren cu o suprafata de 40.000 mp care deja a fost achizitionat deja. Astfel, intentionam sa imbunatatim si mai mult serviciile de distributie si sa le extindem la nivel national, in asa fel incat sa reusim sa raspundem imediat solicitarilor partenerilor nostri si, implicit, sa consolidam afacerile derulate pe teritoriul tarii noastre”.
Produsele Cortizo au performante tehnice excelente Chiar daca intervalul in care Cortizo a activat pe piata nationala coincide cu o perioada de recesiune, acest fapt nu s-a repercutat negativ asupra rezultatelor societatii. „Putem afirma ca nu intampinam mari probleme in desfasurarea activitatii noastre, mai ales in ceea ce priveste productia. De la nivelul Cortizo, percepem chiar o tendinta de crestere a nivelului de utilizare a sistemelor din aluminiu, ca material de fabricatie pentru ferestre, usi si fatade. Acest fapt se datoreaza caracteristicilor optime de adaptabilitate, durabilitate, rezistenta mecanica, protectie termica si acustica, precum si multiplelor posibilitati de finisaj pe care aliajul respectiv le asigura. Practic, expertii nostri constata tot mai des ca ansamblurile de tamplarie termoizolanta din aluminiu incep sa domine rapid pietele care, pana recent, erau caracterizate de o cerere predominanta pentru sistemele din PVC. Pur si simplu, pentru a profita de aceasta tendinta, trebuie sa ne mentinem strategia implementata deja la fiecare dintre proiectele noastre, aceasta presupunand dezvoltarea unor centre de distributie amplasate in proximitatea clientilor, garantandu-se, astfel, scurtarea la maximum a timpului de onorare a comenzilor. Desigur, la acest aspect se adauga performantele tehnice excelente ale produselor Cortizo, care ne diferentiaza de alte companii din sector si care au avut - si au in continuare - o contributie decisiva la asigurarea stabilitatii companiei”, a adaugat oficialul societatii.
Triplare a cifrei de afaceri din Romania, ca urmare a strategiilor implementate Din punct de vedere financiar, reprezentanta din Romania a inregistrat, in anul precedent, performante deosebite, infirmand previziunile rezervate ale analistilor ce preconizau cel mult o stagnare a activitatii. Astfel, daca la nivel de grup vanzarile au consemnat o majorare de 12% in raport cu nivelul comunicat in 2012, filiala locala a reusit sa obtina rezultate cu mult peste asteptari, anuntand, practic, o triplare a vanzarilor fata de anul fiscal precedent. „Incercam sa obtinem si pe plan autohton o pozitie similara celei pe care deja Cortizo o are pe multe piete europene, unde conduce in clasamentul furnizorilor ca lider detasat. Acest demers nu este simplu de realizat, insa poate fi indeplinit in conditiile in care respectam planul strategic implementat la nivel de grup. Faptul ca am reusit o asemenea performanta intr-un context economic nefavorabil ne determina sa fim foarte increzatori in faptul ca obiectivul propus va fi atins, pe termen mediu. Infrastructura pe care o detinem la momentul actual ne permite sa fim extrem de competitivi, mai ales in domeniul serviciilor. In depozitele noastre exista stocuri de profile nevopsite sau cu diverse tipuri de finisaje (vopsite, anodizate etc.), precum si accesorii, paneluri compozite etc. La nivelul fiecarui centru logistic activeaza un departament de arhitectura si inginerie, format dintr-o echipa de profesionisti care ofera asistenta tehnica clientilor, in oricare faza a proiectului”, a mai mentionat reprezentantul companiei.
Serii performante de fatade cortina, adaptate tuturor tipurilor de proiecte In prezent, portofoliul de solutii Cortizo se afla in plin proces de extindere cu noi game sortimentale. La nivelul centrului tehnologic ce functioneaza in cadrul grupului sunt proiectate produse caracterizate prin proprietati optime de eficienta energetica si izolare acustica, acestea fiind capabile sa atinga cele mai bune clasificari la testele de etanseitate la aer, impermeabilitate la apa si rezistenta la tensiuni din vant, asigurand, astfel, solutii perfect adaptate la fiecare dintre proiectele arhitecturale in care se integreaza. Dintre noutatile lansate in ultima perioada se diferentiaza cele sase sisteme de fatade usoare, din seriile TP-52, SG-52, TPH-52, TPV-52, ST-52 si SST-52. Acestea sunt formate dintr-un sistem de baza incluzand o gama completa de montanti si traverse, acoperind in mod complet diferitele solicitari estetice si constructive. Marea varietate de profile si posibilitatile multiple de imbinare a acestora permit executia tuturor tipurilor de fatade (verticale, inclinate, poligonale etc.). Totodata, fiecare dintre seriile mentionate se adapteaza la prevederile normei europene EN 13830. Din punct de vedere constructiv, reperele de baza prezinta adancimi cuprinse intre 65 mm si 230 mm in cazul montantilor si de 40,5 - 180,5 mm in ceea ce priveste traversele. Accesoriile complementare sunt comune pentru cele sase sisteme, permitand un control strict al stocurilor. Un avantaj major generat de diversitatea imbinarilor mecanice ale montantului cu traversa este acela ca se permite folosirea panourilor vitrate de dimensiuni si greutati mari. De asemenea, aceasta caracteristica faciliteaza executia structurilor poligonale sau a celor cu diverse unghiuri. Camerele profilelor au fost proiectate pentru a permite incorporarea unor insertii standard de termoizolare si ranforsare, care sa faciliteze realizarea unor ansambluri de mare complexitate. In ceea ce priveste solutiile prevazute cu bariera termica, acestea prezinta coeficienti de transfer termic foarte scazuti, ce permit utilizarea sistemelor la constructii pentru care se solicita respectarea unor conditii stricte de eficienta energetica. Un element ce trebuie sa fie subliniat este acela ca montantii si traversele proiectate pentru primele trei niveluri asigura drenajul in cascada al apei pluviale, garantand o inalta etanseitate, precum si evacuarea completa a lichidului spre exterior. Proprietatea respectiva este imbunatatita inclusiv de existenta unui sistem special de garnituri sectionabile, instalate la jonctiunile dintre componente. Alternativa este reprezentata de implementarea noii solutii a Cortizo promovate sub titulatura „coltar vulcanizat complet”, ce poate garanta eliminarea completa a probabilitatii de patrundere a apei.
Cresterea va fi asigurata printr-o dezvoltare sustenabila a serviciilor Perspectivele de dezvoltare pe termen scurt in ceea ce priveste rezultatele obtinute in Romania sunt destul de optimiste. In acest sens, Dan Tudor a subliniat ca „deja am reusit sa ne consolidam reteaua proprie prin inaugurarea unui modern centru de distributie in Bacau, dar impactul major, din acest punct de vedere, va fi exercitat de deschiderea unitatii de depozitare din Bucuresti. Suntem in faza finala in ceea ce priveste implementarea proiectului respectiv, in noul complex urmand sa fie instalata inclusiv o unitate de vopsire in camp electrostatic. Acest centru va deservi toti clientii din Romania si suntem increzatori in legatura cu faptul ca impactul asupra vanzarilor din perioada urmatoare va fi hotarator, apropiindu-ne si mai mult de obiectivul de cucerire a pozitiei de lider al pietei de profil. Intr-un sector caracterizat printr-o reducere generala a cererii, ca urmare a pretului si termenelor mari de livrare, grupul nostru continua sa se dezvolte in mod sustenabil si sa-si consolideze prezenta pe toate pietele unde activeaza”.
***
Fondata in anul 1972 in localitatea Padrón A Coruña - Spania, compania Cortizo este, in prezent, lider pe segmentul de productie si distributie a sistemelor de aluminiu pentru constructii pe piata iberica, avand o productie anuala ce depaseste 45.000 de tone. Prezenta in 29 de state de pe intregul mapamond si implicata, in momentul de fata, intr-un proces ambitios de internationalizare, societatea inregistreaza o cifra medie de afaceri de aproximativ 300 milioane de euro. Cortizo se distinge prin internalizarea completa a fluxurilor de productie, asigurand rigurozitatea fiecarei proceduri, precum si calitatea metodelor/materialelor utilizate. In cadrul celor sase fabrici detinute (din care patru amplasate in Spania si cate una in Slovacia si Polonia) sunt derulate toate procesele necesare pentru executia unor solutii tehnice de top, care sa raspunda in mod optim celor mai exigente solicitari ale arhitectilor si beneficiarilor. Procesele de cercetare-dezvoltare, care au ca finalitate lansarea pe piata de profil a unor aplicatii tehnologice de maxima performanta, se afla permanent in atentia echipei manageriale a grupului, care aloca fonduri substantiale in aceasta directie, avand in vedere faptul ca acestea constituie elemente esentiale ale strategiei actuale de expansiune. Conform celor mai recente informatii, corporatia aloca anual peste 15.000 de ore pentru activitatile de inovare si dezvoltare, rezultatul politicii respective fiind constituit de proiectarea, pana in prezent, a peste 50 de serii exclusive destinate executiei de usi, ferestre, fatade, precum si panouri compozite si sisteme de protectie solara.
CORTIZO: Leadership on architectural aluminum systems - the main target
The Spanish group Cortizo managed, in over four decades of work on the European and international architectural aluminum systems, to consolidate a strong competitive position and is currently one of the most dynamic companies in this sector. In order to support that assertion it could be mentioned the financial performance of the group, which reported for 2013 a turnover of 292.34 million EUR, corresponding to a production of 45.287 tonnes. These results were obtained on all European markets where the company operates, including the Romanian market. In this region, the pace of development of the application was similar to the one reported at the group level. In the opinion of the company’s management, the harmonious development today is a very favorable prerequisite for further expansion in the medium and long term. The main goal of the company is to reach one of the leading positions in the ranking of aluminum profiles worldwide suppliers. As noted previously, the subsidiary in Romania succeeded in recent years to gain significant market share, this process taking place despite continuous decline in demand for curtain walls systems. The local market representatives of Cortizo pointed out that, in general, expectations of the local partners have always been very large. Due to the strategy which involved delivering constructive solutions through a direct distribution system, the company was able to achieve a significant market share. In present, Cortizo has three logistics centers located in Bacau, Cluj-Napoca and Timisoara and the combination of fast delivery service and excellent value for money strengthened the company’s presence in Romania over the four years since it operates in the region. These efforts will continue with the project of opening of a new warehouse in Bucharest at the end of the current year, on a land area of 40,000 square meters which has already been purchased. The intention is to improve the delivery services and to expand the distribution at a national level in order to respond immediately to the requests of the partners and, thus, to strengthen the business in Romania.
(articol aparut in TOP-Fereastra, editia Mai 2014 )
|