INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
ASOCIATIA INDUSTRIEI VOPSELELOR DIN ROMANIA (AIVR) |
Adresa: Intr. Patinoarului nr. 36, ap. 2, Bucuresti, S3 |
Telefon: 021/326.73. 86 |
Fax: 021/326.73. 86 |
E-mail: office@aivr.ro |
Web site: www.aivr.ro |
Domenii: Patronate si asociatii profesionale |
Descriere activitate
Asociatia Industriei Vopselelor din Romania (AIVR), ce reuneste principalele 19 companii, care realizează circa 80% din producţia naţională de lacuri şi vopsele. |
Prezentare companie/institutie
AIVR: Preturile la rasini epoxidice si solventi au crescut substantial
Crestere de 6% a veniturilor anuale ale producatorilor
In evidentele AIVR, in 2020 au figurat 86 de societati comerciale avand drept obiect principal de activitate (cod CAEN 2030) fabricarea de lacuri si vopsele. Acestea au realizat, anul trecut, o cifra de afaceri estimata la 394 milioane de euro, in crestere cu circa 6% fata de nivelul din 2019. Totodata, comparativ cu 2019, a scazut cu aproximativ 10% numarul firmelor cu cod CAEN 2030 fie ca urmare a radierii, fie prin schimbarea obiectului principal de activitate. In acelasi timp, numarul de angajati din industrie a ajuns la 3.936 de persoane la finalul anului 2020, dupa ce a scazut cu circa 2,5% fata de 2019, mai arata datele AIVR. Cifrele de afaceri sunt preluate de la Ministerul Finantelor Publice si reflecta toate veniturile companiilor si nu numai pe cele provenite din comercializarea productiei de lacuri si vopsele, precizeaza reprezentantii AIVR.
In 2020, conform datelor Institutului National de Statistica, importurile de lacuri si vopsele au fost de 74.000 de tone, in valoare de 200 milioane euro, din care cele pe baza de apa au reprezentat 36.600 tone, in valoare de 70 milioane euro, iar cele pe baza de solvent 37.400 tone, in valoare de 130 milioane euro. Impactul Green Deal asupra industriei vopselelor devine mai clar
Potrivit AIVR, la un an de cand Comisia Europeana a publicat noul plan de actiune pentru economia circulara, impactul asupra industriei vopselelor devine din ce in ce mai clar. "Comisia Europeana are in pregatire 85 de initiative. In acest context, in perioada 2021 si 2022, activitatile AIVR se vor concentra asupra diferitelor initiative declansate de Comisia Europeana in cadrul strategiei pentru promovarea sustenabilitatii in domeniul substantelor chimice. Comisia Europeana propune modificari pentru regulamentul CLP pana la sfarsitul anului 2021 si pentru REACH pana la finalul lui 2022", precizeaza reprezentantii AIVR.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia August 2021)
AIVR: Scadere de pana la 10% in domeniul lacurilor si vopselelor
Asociatia Industriei Vopselelor din Romania (AIVR) functioneaza din anul 2000, fiind infiintata la initiativa unui grup de firme implicate in mod direct pe piata de lacuri si vopsele din Romania, pentru a asigura un context favorabil dezvoltarii companiilor afiliate si a reprezenta interesele acestora in fata autoritatilor. Obiectivele asociatiei vizeaza imbunatatirea permanenta a sigurantei produselor chimice, prin promovarea si utilizarea de materii prime in concordanta cu noua legislatie europeana. In prezent, organizatia are 19 membri care realizeaza circa 75% din productia nationala de materiale pentru protectie/finisare si au o cifra de afaceri insumata de 180 milioane de euro.
Jakab Zoltan (56 de ani)
Functia/Institutia: presedinte al Asociatiei Industriei Vopselelor din Romania (AIVR);
Experienta profesionala: 20 de ani in domeniu.
- Care vor fi principalele tendinte in industria vopselelor in 2012?
- Este posibil ca piata constructiilor sa inregistreze o usoara crestere in anul viitor, insa revenirea ar putea fi amanata de foarte multi factori externi si, nu in ultimul rand, de strategia Guvernului privind investitiile in infrastructura. Industria de vopsele din Romania s-a schimbat mult in ultimii 10 ani, cercetarea si dezvoltarea de produse noi devenind un imperativ pentru asigurarea dezvoltarii sustenabile. Astfel, in perioada urmatoare, in categoria vopselelor arhitecturale vor fi prezente pe piata atat produse «verzi» (avand continut redus de compusi organici volatili sau inscriptionata eticheta ecologica europeana), cat si produse care care folosesc nanomateriale, in timp ce segmentul industrial va fi caracterizat de dezvoltarea acoperirilor de protectie, preponderent a vopselelor termospumante.
- Ce valoare estimati ca va inregistra piata de lacuri si vopsele in acest an? - Piata romaneasca de vopsele a scazut de la peste 330 milioane de euro in 2008 la mai putin de 250 milioane de euro in 2010. Pentru anul in curs, estimam o diminuare cuprinsa intre 5% si 10% fata de nivelul din anul anterior. Principala problema a industriei de lacuri si vopsele o constituie riscul de intrare in faliment a firmelor din bransa. In 2011 am inregistrat al treilea an de reducere dramatica a consumului specific (-15% in 2009, -10% in 2010 si probabil -10% in acest an), concomitent cu o sporire a costului materiilor prime de 15% in 2010 si de peste 20% in prima jumatate a lui 2011. Doua materiale esentiale (uleiul de soia si dioxidul de titan) inregistreaza, in acest moment, preturi record. Astfel, toti producatorii se confrunta cu reduceri substantiale ale marjelor brute si, in consecinta, cu o erodare puternica a nivelului de profitabilitate. In cei trei ani de recesiune am epuizat masurile de reducere a costurilor. A sosit timpul ca Guvernul sa reduca povara fiscalitatii, iar bancile sa relanseze creditarea.
- Cum va evolua pretul vopselelor in perioada urmatoare? - Costurile cu materiile prime depasesc 50% din preturile finale practicate de producatorii de lacuri si vopsele. De asemenea, acestia nu pot inlocui materiile prime care lipsesc sau pe cele care au inregistrat cresteri semnificative de pret cu substante de calitate slaba, din respect fata de clienti si marci, insa, in acelasi timp, nici nu pot absorbi in totalitate asemenea majorari. Pretul vopselelor s-a majorat cu 5%-7% in acest an si estimez ca va mai creste si in primavara lui 2012. Raportul dintre gradul de absorbtie a scumpirilor de catre producatori si cel resimtit de consumatori este de 50%. Astfel, daca pana acum populatia cheltuia aproximativ 600 lei/an pentru achizitia produselor necesare redecorarii/renovarii unui apartament cu trei camere, de acum inainte vor achita cu 5%-10% mai mult pentru acest tip de interventii.
(articol aparut in Agenda Constructiilor, editia noiembrie/decembrie 2011 )
|