Agenda Constructiilor
Miercuri, 18 Septembrie 2019
 
PAGINA PERSONALIZATA

AUSTROTHERM

AUSTROTHERM
Adresa: B-dul Iuliu Maniu nr. 598, Bucuresti, S6
Telefon: 021/317.12.27
Fax: 021/317.12.31
E-mail: office@austrotherm.ro
Web site: www.austrotherm.ro
Domenii: Materiale pentru constructii | Materiale pentru izolatii
Descriere activitate
Materiale din polistiren expandat (EPS) si extrudat (XPS) destinate termoizolatiilor, elemente de profile pentru fatade.
 
Prezentare companie/institutie
AUSTROTHERM la borna care marcheaza 20 de ani de activitate in Romania
 
 
 
 
 
 
Roxana Ghioca (40 de ani)
Functia/Firma: director general, Austrotherm Romania;
Experienta profesionala: 14 ani in domeniul termosistemelor.
 
Austrotherm este unul dintre cei mai importanti competitori activi in domeniul sistemelor de termoizolare de inalta performanta, vreme de doua decenii remarcandu-se prin calitatea solutiilor promovate si perseverenta cu care a mers pe calea produselor superioare din punct de vedere tehnic, pe o piata unde criteriul principal de achizitie este constituit in continuare de pretul scazut. La 20 de ani de la lansarea in Romania, compania ocupa pozitia de lider in domeniul sau de specializare, continuand sa lanseze inovatii, in vederea adaptarii dinamice la noile exigente legislative, impuse la nivelul Uniunii Europene.
 
- Ce rezultate financiare ati realizat in ultima perioada?
- In 2018, cifra de afaceri a depasit 23,5 milioane de euro, desi anul respectiv a fost destul de complicat in privinta profitabilitatii, dat fiind raportul complex dintre costuri si pretul de livrare. Suntem tributari unei analize saptamanale, uneori chiar zilnice, a raportului respectiv, pentru ca activam intr-un sector unde presiunea pretului este foarte mare. Aceste tensiuni sunt create inutil, fiind de multe dezavantajoase chiar si pentru initiatori. La nivelul primului semestru din anul curent, rezultatele sunt in acord cu ceea ce ne-am propus. Pentru primele patru luni din 2019, cifra de afaceri a fost cu 6,5% mai mare fata de perioada corespunzatoare a exercitiului financiar anterior. Este de asteptat ca scaderea cererii pe segmentul imobiliar, preconizata a se situa in jurul valorii de 20%, sa genereze o noua presiune pe preturi si pe volumele de vanzari in intervalul urmator. Exista insa proiecte industriale si centre logistice, unde produsele noastre sunt adecvate, iar pe segmentele respective declinul preconizat este mult mai mic. In aceste conditii, ne pregatim pentru eficientizarea si optimizarea proceselor, fiind convinsi ca vom identifica nisa unei activitati de succes.
- Care este bilantul dupa doua decenii de prezenta pe piata locala?
- Romania se afla pe harta Austrotherm International inca din 1999 si este unul din polii de interes pentru grup atat pe segmentul EPS, cat si XPS.
In domeniul EPS, piata este afectata de concurenta neloiala, rezultatele fiind influentate inclusiv de frecventele modificari de cost, ca urmare a faptului ca materiile prime sunt produse de import, iar preturile variaza in functie de fluctuatiile cursului de schimb valutar. Chiar si aceste conditii, detinand trei linii de productie, Austrotherm are o cota de piata de peste 12%. In ceea ce priveste solutiile XPS, deservite la nivel national de o singura linie de productie, cota este de peste 24%. Am marcat deja anul aniversar prin lansarea a trei agremente foarte importante - si anume: sistemul ETICS EPS 80 Austrotherm, agrementul pentru termoizolarea teraselor cu Austrotherm polistiren de mare densitate, respectiv cel pentru sistemul integrat de termoizolare a soclurilor cu polistiren extrudat TOP P si TOP 30.
- Cum se adapteaza Austrotherm noilor exigente incluse in varianta actualizata a EPBD?
- Termoizolatia este o investitie care, pe termen lung, aduce economii serioase la bugetul pentru incalzire si are un efect benefic asupra mediului, prin scaderea, la nivel national, a consumului de combustibili fosili. De altfel, Romania se aliniaza, in mod constant, la directivele legislative europene in vigoare, pentru a imbunatati acest nivel. In ceea ce ne priveste, suntem certificati ISO 14001 si implementam un sistem de management de mediu recertificat in 2015, 2018 si auditat anual, ce atesta ca avem un comportament responsabil in raport cu mediul. Produsul EPS are in compozitie fluoruri sau cloruri si este inert din punct de vedere chimic. Ciclul de exploatare a produsului este atent studiat, informandu-ne clientii asupra tuturor aspectelor de mediu, inclusiv cele legate de reciclare si eliminarea post-utilizare. De altfel, scopul principal al folosirii acestor materiale este constituit de economia de energie si reducerea consumului de combustibili fosili, care genereaza un efect de sera ca urmare a emisiilor de dioxid de carbon. Conform datelor furnizate de INS, 20% din totalul costurilor unei gospodarii sunt legate de functionarea locuintei (apa, electricitate, gaze si alti combustibili), in timp ce sub 1% din fondurile disponibile sunt alocate pentru educatie si mai putin de 5% pentru sanatate. Procentele respective sunt ingrijoratoare si primul pas pentru redresare este reprezentat de realizarea unei izolatii care sa fie eficienta atat in sezonul rece, cat si in cel estival. Conform normativelor actuale, in anul 2020 toate constructiile rezidentiale noi vor necesita un consum energetic aproape nul (NZEB). Noi oferim un produs competitiv, cu beneficii reale pentru utilizatori, cu garantii in situ de peste 25 de ani, un sistem care, utilizat corect, asigura confort si economii. Printre masurile corective ce trebuie luate in viitor se numara inclusiv cresterea grosimii stratului de termoizolatie, iar acesta este un alt motiv care ne determina sa fim optimisti si sa credem intr-o evolutie pozitiva, pe termen lung, a pietei de polistiren. De altfel, folosim toate canalele noastre de comunicare pentru a transmite informatii despre necesitatea sporirii eficientei energetice a cladirilor atat clientilor nostri, cat si beneficiarilor finali.
- Care sunt dificultatile cu care va confruntati pe piata locala si ce solutii implementati pentru a le depasi?
- Piata de profil, in sine, presupune gestionarea permanenta a dificultatilor de diverse tipuri, insa fara aceasta piata, Austrotherm nu ar fi Austrotherm. Au fost necesare competitia, existenta unor nevoi pe care sa le satisfacem, beneficiarii multumiti si criticile constructive ale celor mai putin multumiti pentru ca, in prezent, produsele noastre sa fie preferate de proiectanti, arhitecti si constructori. Personal, incurajez opinia si ideile, promovez un management bazat pe incredere si deschidere. Lucrez alaturi de echipa mea, in mod activ, iar ceea ce imi propun este sa simplific lucrurile, sa le confer dinamica si functionalitate. Colegilor din echipa mea le spun adesea ca suntem oameni care lucram pentru oameni. De multe ori, nu stim ce nevoi au clientii nostri, de aceea personalul din vanzari, inainte de toate, trebuie sa aiba abilitati clare de comunicare, de relationare, de respect si intelegere pentru cei cu care intra in contact. Putem personaliza ofertele in oricare directie solicitata de partenerul nostru, putem acorda suport tehnic si logistic, putem sustine promovarea afacerilor locale si putem genera solutii pentru fiecare proiect care implica instalarea de termoizolatii. Suntem in pozitia in care brandul nostru este lider de piata, iar aceasta ne obliga la inovatie si flexibilitate, adaptare continua in functie de cerere. Cred ca acestea sunt cele mai importante criterii care fac diferenta intre un lider si ceilalti competitori.
- Cum considerati ca va evolua piata in perioada urmatoare?
- Dupa 19 ani de activitate, din care 14 ani constituie experienta in domeniul termoizolatiilor - perioada in care am ocupat, pe rand, pozitii de coordonare logistica, de aprovizionare, de vanzari, parcurgand etape care mi-au adus un exercitiu fantastic in domeniul strategiei comerciale pe termen lung - am ajuns la concluzia ca principalele provocari de management constau in masurarea lucrurilor pe care le faci, in analiza corecta a resurselor de care dispui si in gestiunea serioasa a riscurilor cu care te confrunti. Aplicand principiul bine cunoscut conform caruia “singura certitudine in afaceri este ca nimic nu este constant”, incercam sa fim flexibili si sa ne adaptam la cerintele pietei. Pe termen lung, educam piata pentru a face alegeri corecte, la nivel intern fiind permanent preocupati sa eficientizam procesele, concomitent cu optimizarea utilizarii resurselor umane si a celor financiare.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia August 2019)

Lucrari de referinta

ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
Licente bimACAD

Autentificare

Revista Agenda Constructiilor editia nr. 145 (Septembrie 2019)
ROCKWOOL 196
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
EURO-Constructii 2020
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023
Carpatcement 196
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere