INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
BK TECHNIK SRL |
Adresa: Calea Floreasca nr. 169, Cladirea IPA, et. 2, cam. 2, Bucuresti, Judet Sector 1 |
Telefon: 021/315.56.22 , 0773-326.674 |
E-mail: office@bktechnik.ro |
Web site: www.bktechnik.ro |
Domenii: Instalatii electrice si automatizari |
Descriere activitate
companie specializata in executia de instalatii electrice, precum si in oferirea de solutii pentru mentenanta tehnica a cladirilor. |
Prezentare companie/institutie
BK Technik mizeaza pe crestere in 2022 si isi extinde aria de expertiza
Vlad Niculescu (38 de ani)
Functia/Firma: Managing Partner, BK Technik;
Experienta de 18 ani pe piata de constructii, s-a alaturat echipei BK Technik in 2008.
Cristian Gherghinoiu (43 de ani)
Functia/Firma: Managing Partner, BK Technik;
Experienta de 15 ani pe piata de constructii, s-a alaturat echipei BK Technik in 2007.
BK Technik SRL, companie activa de 20 de ani pe piata locala de constructii, a incheiat anul 2021 cu o cifra de afaceri de 52,3 milioane de lei (circa 10,6 milioane de euro). Pentru anul 2022, conducerea firmei si-a propus o crestere procentuala cu o singura cifra, bazata in mare masura pe dezvoltarea activitatii de mentenanta tehnica. Parte a grupului BK Group, din Slovacia, BK Technik si-a inceput activitatea in Romania ca si contractor de instalatii electrice si, in prezent, asigura lucrari de instalatii pentru constructii (in special instalatii electrice, curenti tari si curenti slabi), dar si servicii de mentenanta tehnica. Inca de la debutul activitatii, politica grupului a fost de a se focaliza pe dezvoltatorii reprezentativi din piata, in cele doua decenii de activitate realizand proiecte pentru companii precum One United Properties, NEPI Rockcastle, CFE, Vinci (prin divizia locala de investitii - Soconac), Immofinanz, Forte Partners, Prime Kapital, Euromall, WDP. In momentul de fata, BK Technik participa la executia unor proiecte majore din Romania, precum cladirile One Cotroceni Park - fazele 1 si 2, One Peninsula si WDP Timisoara, lucrari cu o valoare cumulata de circa 8 milioane de euro si cu termene de finalizare stabilite in 2022-2023. Vlad Niculescu si Cristian Gherghinoiu fac echipa impreuna la BK Technik din anul 2008.
- Cum a evoluat activitatea de constructii in 2021 si cum credeti ca se va dezvolta aceasta in 2022 si in perspectiva?
- Dupa un an 2020 in care majoritatea dezvoltatorilor au avut o abordare prudenta, anul 2021 a marcat o reluare a proiectelor inghetate in anul anterior. Exceptia de la aceasta tendinta au fost marii investitori, care au decis sa nu intrerupa sau sa amane proiectele in anul 2020. Totusi, observam o polarizare a investitiilor catre doua segmente: rezidential si logistic. Din cauza pandemiei, majoritatea investitiilor in retail au fost sistate, iar pe segmentul de office, cei care au continuat au fost strict marii dezvoltatori, traditionali, care nu dezvolta oportunistic si speculativ. Din cate observam la inceput de an, aceasta tendinta se va mentine si in 2022.
In privinta viitorului, este evident ca Romania genereaza, in continuare, randamente investitionale mult mai mari decat Europa Centrala si de Vest, drept urmare, nu vedem o scadere a pietei de constructii in urmatorii ani. Privind directiile de investitii, acestea vor fi clar influentate de evolutia pandemiei, prin necesitatile si/sau limitarile consumatorului final. - Cum se resimt, in cadrul companiei, efectele pandemiei legate de cresterea preturilor si dificultatile din lanturile de aprovizionare?
- Anul 2021 a fost unul complet atipic. In primul rand, majoritatea proiectelor in care suntem implicati au durate de executie de 6-18 luni si au fost incheiate cu preturi ferme, contracte pentru care stabilitatea si predictibilitatea preturilor este extrem de importanta. Pentru prima data in istoria recenta a trebuit sa facem anumite achizitii in baza disponibilitatii, mai putin a pretului. Mai mult, am avut cateva cazuri in care avem intarzieri in livrare de peste 6 luni pentru produse relativ comune. Oarecum, ne intoarcem in timp cu 30 de ani…
Referitor la evolutia preturilor, avem categorii de produse pentru care am primit 5-6 majorari de preturi din partea producatorilor pe parcursul unui an, in conditiile in care, uzual, actualizarile erau anuale. Majorarile din 2021 au fost cauzate de cresterea preturilor pentru materiile prime si ale costurilor de transport, in special pentru marfurile provenite din Asia. In 2022 ne asteapta alte majorari cauzate de cresterea costurilor de productie, in special pentru produsele pentru care pretul energiei reprezinta o componenta majora a costului de productie. Mai mult, avand in vedere ca pentru producatori cererea depaseste cu mult capacitatile curente de fabricatie, nu intrevedem scaderi ale preturilor prea curand. - Ati inregistrat schimbari in ceea ce priveste cererea de constructii cu eficienta energetica ridicata, la un an de la intrarea in vigoare a standardelor nZEB?
- Momentan, standardul nZEB aduce multe necunoscute. Modalitatea si normele de implementare au nevoie de clarificari. Este universal cunoscut ca "trebuie", dar mai putin cunoscut "cum". Impactul imediat este ca echipamentele si solutiile cu eficienta energetica scazuta dispar din specificatiile de proiect. Pe termen mediu, implementarea acestui standard va genera investitii in energii alternative, care nu au impact negativ asupra mediului. Este foarte posibil ca, anumiti dezvoltatori, pentru a-si putea produce singuri energia "verde", sa fie interesati sa investeasca direct in proiecte majore de parcuri eoliene sau fotovoltaice.
- Care sunt directiile de actiune viitoare, in vederea dezvoltarii companiei? Vizati extinderea in alte tari?
- BK Technik a pornit in Romania ca parte a unui grup international, unde au fost analizate permanent optiunile de a activa in alte tari. Momentan, nu intentionam sa extindem activitatea in strainatate dar, daca oportunitatile vor justifica o astfel de decizie, fara indoiala vom analiza foarte serios acest lucru.
In privinta investitiilor, in aceasta perioada cea mai importanta resursa este cea umana. Deja acoperim un spectru foarte larg prin autorizarile si personalul existent. Anul acesta ne dorim sa obtinem si autorizarea care ne va permite sa efectuam lucrari si revizii pe medie tensiune, astfel incat sa reducem si mai mult activitatile pe care suntem nevoiti sa le externalizam. In special pentru activitatea de mentenanta tehnica, ne dorim sa acoperim cu resurse proprii aproape toate operatiunile, pentru a oferi clientilor un serviciu "la prima mana". - Care sunt dificultatile si provocarile pe care le intampinati in lucru?
- Dupa cum mentionam anterior, impredictibilitatea curenta privind achizitia si livrarea materialelor si echipamentelor, din punct de vedere atat financiar, cat mai ales al termenelor de livrare, prezinta un factor major de risc pentru activitatea oricarei companii implicate in proiecte de constructii. Incercam sa limitam aceste riscuri prin majorarea stocurilor si o planificare cat mai exacta a livrarilor, de multe ori anticipand pe cat posibil comenzile. Totusi, avand in vedere ca plaja de materiale necesare este extrem de vasta, dar si produsele "custom made" de care avem nevoie (ex.: tablourile electrice), vulnerabilitatea va ramane, atata vreme cat fluxurile de aprovizionare la nivel mondial nu vor ajunge la normalitate si la un echilibru raportat la cererea curenta.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Ianuarie/Februarie 2022)
|