INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
CARBOPLAK SRL |
Adresa: Bd.Theodor Pallady nr 57, Bucuresti, S3 |
Telefon: 021/569.05.00, 021/569.05.02 |
Fax: 021/569.05.08 |
E-mail: office@carboplak.ro |
Web site: www.polycarbonat.ro |
Domenii: Placi policarbonat, trape de fum & luminatoare |
Descriere activitate
Productia de placi de policarbonat celular
|
Prezentare companie/institutie
CARBOPLAK concureaza cu succes grupuri internationale pe segmentul placilor de policarbonat
Fondata in anul 2007, compania Carboplak, din Bucuresti, a fost realizata pe infrastructura societatii Anticorosiv - unul dintre cei mai mari producatori nationali de materiale si solutii speciale de protectie destinate aplicatiilor din domeniul constructiilor - si nu numai. Necesitatea reorganizarii activitatii a dus la decizia orientarii pe o nisa de piata mai putin exploatata in Romania - si anume aceea a productiei de placi din policarbonat. Pe acest segment, pana la infiintarea unitatii de productie Carboplak, activau mai multi de furnizori consacrati pe plan mondial, oferind la nivel local o gama diversa de produse, dar a caror disponibilitate era limitata de distanta mare fata de unitatile de fabricatie. Aceasta realitate a fost constatata de specialistii autohtoni, care au sesizat oportunitatea dezvoltarii activitatii respective in Romania. In cele ce urmeaza, pentru a evalua perspectivele pietei de profil, este prezentata opinia directorului general al societatii, Doru Ohota.
Doru Ohota (54 de ani)
Functia/Firma: director general, Carboplak;
Experienta profesionala: 30 de ani in domeniul materialelor de constructii.
- Cum caracterizati inceputurile activitatii in Romania?
- Toata actiunea a demarat in urma cu 4 ani, cand am luat decizia - importanta pentru noi - de a investi fonduri in valoare de 4,5 milioane de euro pentru punerea bazelor primei fabrici de placi de policarbonat din aceasta regiune a Europei. Suma a fost folosita, in principal, pentru achizitia unei linii moderne de fabricatie, cu o capacitate de 1.600 tone/an, care a necesitat un efort financiar de 2,4 milioane de euro. Productia a demarat la sfarsitul lui 2007, anul urmator fiind primul in care am avut o activitate constanta. Totodata, in aceeasi perioada s-au luat deciziile separarii de compania-mama si infiintarii firmei Carboplak.
- In aceste conditii, care au fost rezultatele financiare aferente lui 2009? - In primul an de activitate, aveam deja o cota de piata de 20%, peste 80% din totalul livrarilor fiind destinate aplicatiilor din domeniul constructiilor. Asa cum subliniam anterior, 2008 poate fi considerat de compania noastra un reper la care ne putem raporta pentru a evalua situatia curenta. Astfel, anul trecut am consemnat o scadere de circa 7% fata de intervalul de referinta mentionat. Noi speram ca exercitiul financiar actual sa aduca o compensare a acestor diminuari si sa se finalizeze cu o majorare de 15%-20% a vanzarilor. Obiectivul mentionat poate fi atins printr-o concentrare mai puternica asupra exportului. Daca in 2009 ponderea in cifra de afaceri a livrarilor pe pietele externe - cum ar fi, de exemplu, Serbia, Macedonia, Bulgaria etc. - a fost de 15%, urmarim ca pe parcursul lui 2010 acest nivel sa se majoreze la 25% - 30%.
- Oferiti mai multe detalii despre caracteristicile produselor promovate. - Placile celulare din policarbonat se realizeaza prin coextrudarea unui amestec de granule virgine si coloranti cu granule aditivate, in vederea asigurarii protectiei la actiunea radiatiilor ultraviolete. Caracteristicile sale principale sunt: transparenta, rezistenta la socuri mecanice mult mai buna in comparatie cu sticla, greutatea scazuta (de circa 10 ori mai mica decat a sticlei si a polimetilmetacrilatului - plexiglas) si flexibilitatea ridicata. Aceste proprietati recomanda materialul pentru executia de fatade cortina, ca o alternativa viabila la solutiile tehnice traditionale, intrucat implica proiectarea unor retele din aluminiu de montanti/traverse mult mai usoare pentru sustinerea ansamblului. De asemenea, in comparatie cu sticla, se pot realiza ansambluri si suprafete curbate, fapt care constituie un avantaj cert din punct de vedere arhitectural.
- Ce aplicatii posibile identificati in domeniul tamplariei termoizolante? - Segmentele principale vizate pe piata din Romania sunt: piata constructiilor rezidentiale, comerciale si industriale, infrastructura (panouri fonoizolante pentru protectia spatiilor adiacente autostrazilor), sectorul de sere si solarii etc. Fabrica din Romania realizeaza, in prezent, varianta de placi celulare, dar in viitorul apropiat, in functie de cererea pietei, preconizam o noua investitie pentru productia de placi compacte (solid sheet) din policarbonat, polimetilmetacrilat etc. In functie de caracteristicile solicitate de beneficiar, la peretii cortina se poate opta pentru una dintre cele doua variante: daca primeaza nevoia de transparenta si maximizare a vizibilitatii, este recomandata utilizarea placilor compacte, iar in cazul in care este necesara doar patrunderea radiatiei luminoase, atunci solutia optima este aceea a placilor celulare. Aceasta din urma ofera cateva avantaje majore, dintre care se disting: coeficientul scazut de transmisie termica si greutatea specifica redusa.
- Cum se realizeaza distributia in acest moment? - Desi produsele din aceasta categorie sunt disponibile pe piata interna de peste 10 ani, cererea este inca scazuta, situandu-se la aproximativ 10% - 12% din cea manifestata pe pietele statelor puternic industrializate. De aceea, in prezent, distributia este efectuata prin intermediul firmelor specializate in comercializarea materialelor de constructii ce au acoperire nationala. Unii dintre acesti distribuitori comercializeaza exclusiv produsele Carboplak, in vreme ce altii promoveaza si produse concurente (Bayer, General Electric - Sabic, Dow Chemicals etc.). Depozitul propriu are o suprafata de 4.000 mp si o capacitate de 400 tone de placi din policarbonat, unde mentinem un stoc-tampon destinat alimentarii in timp util a cererii imediate.
- Ce avantaje competitive aveti pe piata de profil? - Strategia noastra a fost, inca de la inceput, aceea de a oferi produse de inalta calitate, similara celei de pe pietele europene, la preturi competitive. Pentru a atinge prima tinta utilizam exclusiv materii prime de calitate superioara, ale caror costuri au o pondere cuprinsa intre 72% si 75% din pretul produsului finit. Acest aspect, la care se adauga faptul ca utilizam o tehnologie de ultima generatie, complet automatizata (care permite realizarea produselor la cele mai inalte standarde), face ca obiectivul de pret sa fie dificil de atins in aceasta perioada de criza. Beneficiile majore pe care le putem asigura partenerilor nostri sunt cele din spectrul logistic si nu numai: livrare in maximum 5 zile lucratoare din momentul lansarii comenzii (fata de 5 saptamani pentru produsele livrate din strainatate); productia elemente cu dimensiuni nestandardizate, necesare unor proiecte atipice, prin care se reduce nivelul pierderilor la beneficiar (deoarece se livreaza modele exact la dimensiunile impuse prin proiect); executia unor debitari in forme speciale; disponibilitatea in stoc a unor sortimente standard, in nuante de bronz, opal, verde, albastru si in varianta transparenta.
- Care sunt principalele probleme intampinate in desfasurarea activitatii? - Trebuie mentionat faptul ca, pe fondul lipsei de informare a beneficiarilor, precum si - partial - din cauza relativei noutati pe piata de profil a acestor materiale, coeficientul de utilizare este scazut, fiind cu mult inferior celui inregistrat in statele vest-europene, in Asia sau SUA. De asemenea, ne mai confruntam si cu un trend ciudat, de utilizare nespecifica a produsului, existand in acest moment o tendinta de folosire intensa a placilor de policarbonat pentru placarea gardurilor la imobilele rezidentiale - si nu numai. Aceasta practica afecteaza negativ imaginea materialului, putand sugera celor neavizati incompatibilitatea cu aplicatiile din domeniul constructiilor, care au fost precizate anterior. (articol aparut in Fereastra, editia martie/aprilie 2010 )
|