Agenda Constructiilor
Luni, 02 Iunie 2025
ABONARE REVISTE
PAGINA PERSONALIZATA


Compania Nationala de Investitii SA (CNI)

Compania Nationala de Investitii SA (CNI)

Adresa: Str. Povernei 1-3, Bucuresti, S1
Telefon: 021-9022
E-mail: office@cni.ro
Web site: www.cni.ro
Domenii: Institutii publice
Descriere activitate
Compania Nationala de Investitii S.A. functioneaza in baza Ordonantei nr 25/2001 privind infiintarea Companiei Nationale de Investitii CNI S.A cu modificarile si completarile ulterioare.
Prezentare companie/institutie
CNI: Planul de reorganizare al MDLPA nu afecteaza activitatea de investitii
 
 
 
 
Manuela Irina Patrascoiu
Functia/Institutia: director general, Compania Nationala de Investitii;
Experienta profesionala: 23 de ani in domeniul constructiilor si lucrarilor publice.
 
Proiectul de act normativ pentru reorganizare, demarat la nivelul Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei (MDLPA), nu vizeaza activitatea investitionala a Companiei Nationale de Investitii, astfel ca modul in care institutia implementeaza programele de investitii nu a fost afectat. CNI isi desfasoara, in continuare, activitatea conform atributiilor legale si angajamentelor asumate fata de beneficiarii obiectivelor de investitii. "Ritmul de lucru este mentinut, iar proiectele continua sa fie coordonate si derulate cu aceeasi responsabilitate si implicare. Ne concentram in permanenta pe eficienta, transparenta si respectarea termenelor, astfel incat investitiile publice sa produca un impact real in comunitati, indiferent de procesele administrative care se desfasoara in structurile de coordonare", a declarat Manuela Irina Patrascoiu, directorul general al CNI. Printre programele Companiei se numara construirea de sali de sport, complexuri sportive, bazine de inot, patinoare artificiale, sali de cinema, consolidarea si reabilitarea salilor de sport construite inainte de anul 2000, a drumurilor de interes local si judetean si a asezamintelor culturale. In continuare, Manuela Irina Patrascoiu detaliaza programele derulate la momentul actual si puncteaza dificultatile in desfasurarea operatiunilor curente.
 
- Care sunt criteriile dupa care vor fi prioritizate proiectele in 2025 si ce se intampla cu obiectivele care nu se incadreaza in aceste criterii?
- In ceea ce priveste criteriile de prioritizare - atat incheierea de noi contracte de executie lucrari, cat si decontarea lucrarilor si utilizarea creditelor bugetare alocate in anul 2025, acestea sunt clar exprimate in cele doua hotarari de guvern adoptate in acest an, respectiv HG nr. 43 din 13 februarie 2025 privind stabilirea criteriilor de prioritizare pentru proiectele de investitii finantate prin Programul national de constructii de interes public sau social, derulate in anul 2025, si HG nr. 268 din 20 martie 2025 privind stabilirea criteriilor de prioritizare pentru incheierea in anul 2025 de catre CNI a angajamentelor legale aferente procedurilor de achizitie publica derulate pana la sfarsitul anului 2024 si pentru care nu s-au incheiat angajamente legale, precum si aferente procedurilor de achizitie publica care se finalizeaza in anul 2025 si care au ca obiect proiecte de investitii finantate prin Programul national de constructii de interes public sau social.
Astfel, pe domenii de investitii, prioritizarea se face in functie de importanta obiectivelor, conform procentelor stabilite astfel: 25% pentru domeniul de Investitii Semnificative, 15% pentru domeniul Educatie, care cuprinde proiecte din Subprogramul "Unitati si institutii de invatamant de stat", 15% pentru domeniul Infrastructura edilitara, care cuprinde proiecte de investitii din Subprogramele "Lucrari in prima urgenta", "Drumuri de interes local si drumuri de interes judetean" si "Fose septice, microstatii de epurare, sisteme de alimentare cu apa si sisteme de canalizare", 15% pentru domeniul Sanatate, care cuprinde proiecte de investitii din Subprogramul "Unitati sanitare", 10% pentru domeniul Sport, care cuprinde proiecte de investitii din Subprogramele "Sali de sport", "Bazine de inot", "Complexuri sportive" si "Patinoare artificiale", 5% pentru domeniul Cultura, care cuprinde proiecte de investitii din Subprogramele "Asezaminte culturale" si "Sali de cinema", respectiv 15% pentru domeniul Alte obiective de interes public sau social.
Conform gradului de implementare al obiectivelor, repartizarea fondurilor se va face astfel: 50% pentru proiectele de investitii cu stadiul fizic de implementare de peste 80%; 30% pentru proiectele de investitii cu stadiul fizic de implementare cuprins intre 40% si 80%; 20% pentru proiectele de investitii cu stadiul fizic de implementare cuprins intre 0% si 40%.
Precizam ca, in cazul epuizarii sumelor alocate unei categorii, sumele disponibile pot fi realocate lunar pentru alte categorii, asigurand astfel echilibrul bugetar, iar platile se vor efectua in perioada 15-17 a lunii, in limita creditelor bugetare aprobate.
- Care sunt obiectivele prioritare de investitii pe care va veti concentra activitatea in acest an, conform noului plan de prioritati?
- Potrivit dispozitiilor art. 38 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, obiectivele/proiectele de investitii semnificative sunt incluse cu prioritate in programele de investitii publice. Astfel, investitiile semnificative derulate prin Programul national de constructii de interes public sau social sunt primele avute in vedere pentru utilizarea creditelor de angajament aprobate prin Legea bugetului de stat pe anul 2025 nr. 9/2025. Mentionam ca proiectele de investitii semnificative sunt stabilite potrivit memorandumului prevazut la art.43 alin.(3) din OUG nr. 88/2013 privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr. 25/2014, cu modificarile si completarile ulterioare. Astfel, obiectivele de investitii prioritizate in acest an sunt mentionate cu titlu de exemplu in notele de fundamentare ale celor doua hotarari de guvern adoptate de Guvernul Romaniei in 2025, amintite anterior. Printre acestea se numara lucrari precum: modernizarea si reabilitarea unor spitale judetene si municipale, construirea de sali de sport scolare si liceale, centre culturale si camine culturale, precum si proiecte de interes local cu un grad ridicat de executie sau cu o importanta sociala deosebita. Aceste exemple reflecta nevoia de a asigura continuitate pentru anumite lucrari aflate intr-un stadiu avansat sau cu impact major pentru comunitati. Totusi, pentru CNI, toate obiectivele aflate in diverse stadii de derulare sunt importante. Ne concentram in egala masura pe implementarea fiecarui proiect si urmarim finalizarea cat mai multor lucrari in termenele asumate, cu respectarea prevederilor legale si a standardelor de calitate. Criteriile stabilite prin actele normative mentionate vin in sprijinul unei prioritizari transparente, dar nu afecteaza angajamentul nostru fata de intreaga paleta de investitii pe care le gestionam.
- Care sunt principalele dificultati si provocari pe care le intampinati in activitatea curenta?
- Principalele dificultati intalnite in implementarea obiectivelor de investitii sunt reprezentate de: intarzieri in obtinerea avizelor, acordurilor sau a autorizatiei de construire necesare executiei lucrarilor, documente care nu sunt eliberate de CNI; descoperirea unor vestigii arheologice sau similar, care in mod rezonabil, nu au putut fi prevazute la data avizarii obiectivului de investitii; modificari legislative dupa data de intocmire a documentatiei de atribuire care implica modificari ale documentatiei tehnice; utilitati subterane, precum si alte obstacole fizice sau factori poluanti, care, in mod rezonabil, nu ar fi putut fi prevazute la data avizarii obiectivului de investitii; culpa antreprenorilor cu care CNI are relatie contractuala, respectiv un ritm nesatisfacator al proiectarii si/sau al executiei lucrarilor in conformitate cu prevederile contractuale; asigurarea bugetului necesar implementarii contractelor aferente obiectivelor de investitii aflate in diverse stadii de executie.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Mai 2025 )

Produse & tehnologii

Stiri & Comunicate

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMTotalEnergiesBIMhilti
ROCKWOOL 196
Editia
MAI 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 190 (Mai 2025)
 

Autentificare

Editia
MARTIE-APRILIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 189 (Martie-Aprilie 2025)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
AED
CONCEPT STRUCTURE
Arduro
CDS
SIGM
GEWISS
EURO BUILD
KADRA
theda mar
MAKITA
noark
Eco Garden Construct
leviatan
quadratum
ERBASU CONSTRUCT
BogArt
EDIT-Structural
strabag nivel 1
Acvatot 2019
concelex
ELECTROGRUP
MCA
Daikin
SSAB
TECNIC
Ubitech

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
 

Pereti cortina Tamplarie Aluminiu.ro Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<