INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
DRUM ASFALT (SELINA GRUP) |
Adresa: Sos. Borsului nr. 14/A, Oradea, Judet Bihor |
Telefon: 0040 259 411 802 |
Fax: 0040 259 442 300 |
E-mail: secretariat@selina.ro |
Web site: www.selina.ro |
Domenii: Antreprenori si firme de constructii |
Descriere activitate
Drum Asfalt este parte a grupului de firme Selina, care are un portofoliu de proiecte ce cuprinde lucrari de constructii drumuri si autostrazi, civile si industriale, infrastructura feroviara si aeroportuara, restaurari monumente, lucrari de retele edilitare si electrice, hidrotehnice etc. |
Prezentare companie/institutie
DRUM ASFALT si-a propus afaceri de peste 400 milioane de lei, in 2024
Marius Dejescu (53 de ani)
Functia/Firma: director general, Selina Grup;
Experienta profesionala: 30 de ani in domeniul constructiilor.
Drum Asfalt face parte din grupul de firme Selina, care a incheiat anul 2023 cu o cifra de afaceri de aproximativ 990 de milioane de lei, avand un portofoliu de proiecte ce cuprinde lucrari de constructii de drumuri si autostrazi, civile si industriale, infrastructura feroviara si aeroportuara, restaurari monumente, lucrari de retele edilitare si electrice, hidrotehnice etc. Drum Asfalt a realizat venituri totale de 404 milioane de lei anul trecut, valoare pe care ing. Marius Dejescu, directorul general al companiei, estimeaza ca o va inregistra si in 2024. In continuare, societatea participa la foarte multe licitatii, si vizeaza contractarea de noi proiecte, care sa-i asigure dezvoltarea si in viitor. In prezent, in portofoliul grupului Selina, sunt in diferite stadii de executie proiecte ce totalizeaza o valoare de peste 2,5 miliarde lei. Pentru viitor, compania analizeaza si doreste sa investeasca intr-o facilitate de productie a materialelor de constructii, pentru utilizarea in proiectele proprii, dar si destinate vanzarii catre piata nationala.
- La ce proiecte lucrati in aceasta perioada si ce tipuri de servicii asigurati?
- In domeniul infrastructurii rutiere, Drum Asfalt lucreaza, in prezent, la implementarea mai multor proiecte, care se afla in stadii diferite de executie, din care dorim sa mentionam realizarea a doua variante ocolitoare, cea a municipiului Beius, respectiv a orasului Alesd, care vor fi finalizate la inceputul acestei toamne. In afara infrastructurii de transport, compania deruleaza lucrari de modernizare a caii ferate, de tip "Quick Wins", pe tronsoane care apartin de Regionalele Cluj si Brasov, proiecte care vor duce la ridicarea restrictiilor de viteza, cu impact direct si imediat asupra duratei de calatorie si a cresterii sigurantei si confortului calatorilor. In ceea ce priveste lucrarile civile, mentionam restaurarea unei importante cladiri de patrimoniu care va gazdui viitorul sediu al Consiliului Judetean Bihor, construirea unei parcari pe cinci niveluri in proximitatea Spitalului Judetean de Urgenta Oradea si cresterea eficientei energetice a Spitalului Municipal Oradea.
- Cum vedeti evolutia investitiilor in infrastructura in 2024 si cum credeti ca se va dezvolta aceasta, in anii urmatori?
- Investitiile in domeniul constructiilor in Romania depind de evolutia economica in plan international, dar si de evolutia conflictelor externe aflate atat langa granitele noastre, cat si in Orientul Mijlociu, iar pe plan intern, vor fi influentate de rezultatele finale ale alegerilor electorale. In acelasi timp credem ca investitiile in Romania trebuie sa continue pentru a juca un rol determinant in dezvoltarea tarii. Fondurile europene alocate astazi ne dau speranta ca vom reusi sa ajungem la nivelul tarilor din vestul Europei. Romania are potential si inca sunt multe obiective majore de construit in tara noastra, tocmai de aceea statul roman trebuie sa gaseasca solutii pentru a obtine finantari atat pentru proiectele aflate in lucru, cat si pentru cele viitoare. Pe termen mediu, speram ca nu vor exista obstacole majore, iar statul roman va avea capacitatea de a asigura cofinantarea care-i revine, astfel incat sa putem atrage toti banii europeni alocati Romaniei, iar proiectele sa fie implementate cu succes. Data fiind pozitia geopolitica a tarii noastre, dar si pentru ca Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) functioneaza, consideram ca ritmul investitiilor in Romania trebuie cel putin mentinut la nivelul actual. Este de asteptat ca alocarile din PNRR sa continue sa fie o sursa majora de finantare pentru proiectele de infrastructura, luand in considerare faptul ca extinderea retelei de drumuri nationale si autostrazi constituie o prioritate pentru conectarea regiunilor, la fel ca si modernizarea cailor ferate care va duce la o crestere a calitatii si eficientei transportului feroviar. Tocmai din aceste considerente, suntem optimisti ca vor fi finantari si proiecte si in anii urmatori.
- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in prezent, in industria constructiilor?
- Prima provocare si cea mai importanta, cu care ne confruntam este lipsa fortei de munca, atat calificata, cat si necalificata. In acest sens, consideram ca ar trebui luate masuri prin care romanii din afara granitelor sa poata fi atrasi de a reveni in tara, iar pe termen lung, ar trebui sa creasca investitiile in invatamantul dual sau scolile de meserii, astfel incat sa pregateasca personal calificat pentru toate domeniile din constructii. Compania noastra este implicata in astfel de proiecte si credem ca este singura solutie pentru a putea spera la calitate pe piata fortei de munca in viitor. O alta problema majora cu care ne confruntam este reprezentata de limitarile capacitatilor de productie a materialelor de constructie din Romania, motiv pentru care suntem obligati sa achizitionam o mare parte a acestora din tarile vecine. Acest aspect duce la cresterea preturilor si la dublarea termenelor de livrare, ceea ce are o influenta negativa in executarea proiectelor. In acest sens, credem ca statul roman trebuie sa sprijine productia materialelor de constructii si sa gaseasca solutii legislative pentru incurajarea si stimularea companiilor romanesti care doresc sa investeasca in facilitati de productie pentru piata locala. In plus, desi s-au facut demersuri in privinta acoperirii cresterilor de preturi la materiale prin diverse formule de ajustare pe contracte, acestea nu reusesc sa acopere toate cheltuielile suportate de antreprenor in derularea proiectelor, rezultand o scadere a profitabilitatii si, implicit, o ingreunare a productivitatii operationale a companiei.
- Care sunt directiile de actiune viitoare, in vederea dezvoltarii companiei?
- Consideram ca cea mai importanta resursa este cea umana, compania acordand o atentie deosebita dezvoltarii profesionale a intregului personal prin asigurarea de cursuri de perfectionare, de programe si echipamente ce ii ajuta in optimizarea si gestionarea proiectelor, precum si un portofoliu variat si complex de proiecte, astfel incat sa poata invata si sa poata acumula experienta, toate acestea ducand la dezvoltarea profesionala pe care colegii nostri si-o doresc. Totodata, o parte importanta a strategiei noastre este innoirea si completarea parcului auto si de utilaje, necesar in executarea proiectelor, precum si a tehnologiilor inovatoare, astfel incat sa putem atinge standardele de calitate cerute de beneficiarii nostri. Digitalizarea constituie, de asemenea, o prioritate, fiind foarte bine cunoscute beneficiile pe care aceasta le aduce proceselor de organizare si operationalizare a proiectelor, pentru a putea sa le finalizam la timp, la standardele cerute si la costurile pe care ni le-am asumat. Pentru viitor, compania analizeaza si doreste sa investeasca intr-o facilitate de productie a materialelor de constructie atat de necesare proiectelor proprii, dar si destinate vanzarii catre piata nationala. Pana atunci, insa, e foarte important sa crestem si sa ne consolidam pozitia de furnizor de servicii complete de constructii pe segmentele dedicate infrastructurii rutiere si feroviare, dat fiind interesul la nivel european de a dezvolta retelele de drumuri si autostrazi, precum si cele de cale ferata, pentru o mai buna conectivitate.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia August 2024) |