INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
EPC CONSULTANȚĂ DE MEDIU |
Adresa: Calea Floreasca nr. 60, et. 7, Bucuresti, S1 |
Telefon: 021/33.55.195 |
Fax: 021/33.55.195 |
E-mail: office@epcmediu.ro |
Web site: www.epcmediu.ro |
Domenii: Consultanta tehnica |
Descriere activitate
Biodiversitate; Natura 2000; schimbari climatice; due diligence; evaluare adecvata; evaluarea impactului; monitorizare; SEICA; SEA; modelare dispersie poluanti |
Prezentare companie/institutie
EPC: Exigentele de mediu impuse companiilor au crescut semnificativ
Marius Costin Nistorescu (47 de ani)
Functia/Firma: director general, EPC Consultanta de Mediu;
Experienta profesionala: 23 de ani in domeniul consultantei de mediu.
Preocuparea pentru protectia mediului a crescut semnificativ in ultimii ani, la toate nivelurile, ceea ce a dus la o intensificare a activitatii din domeniul de avizare/autorizare de mediu si la o crestere a cerintelor impuse companiilor din diverse sectoare. Marius Costin Nistorescu, ecolog si directorul general al EPC Consultanta de Mediu (EPC), spune ca in ultimii ani a constatat o imbunatatire a capacitatii institutionale in randul autoritatilor publice in ceea ce priveste derularea procedurilor de mediu. EPC traverseaza, in acest context, o perioada favorabila de dezvoltare, estimata a se mentine cel putin pana in anul 2024. Compania asigura servicii integrate de consultanta de mediu pentru o gama variata de proiecte socio-economice din domenii precum energie regenerabila, petrol si gaze naturale, transporturi, minerit, agricultura, managementul deseurilor si amenajarea teritoriului, avand o experienta de 23 de ani in domeniu. EPC se bazeaza pe o echipa multidisciplinara de biologi, ecologi, geografi si ingineri. La nivel national EPC are cea mai mare echipa de consultanti dedicati integral activitatilor de evaluare a impactului si reducerea amprentei ecologice.EPC vizeaza, in continuare, dezvoltarea de parteneriate pentru implementarea unor proiecte de biodiversitate corporativa. Printre domeniile vizate este si cel al constructiilor, indeosebi al dezvoltarilor rezidentiale.
- Cum a evoluat activitatea companiei in 2022 si ce estimari aveti pentru 2023 si 2024?
- 2022 a fost cel mai bun an al firmei din punct de vedere al tuturor obiectivelor si indicatorilor de performanta stabiliti. Rata de succes a proiectelor s-a mentinut ridicata, fapt care a generat castigarea de noi proiecte, mentinerea reputatiei si atragerea de noi clienti. Cresterea cifrei de afaceri a adus dupa sine nevoia de a ne imbunatati capacitatea de solutionare a proiectelor mari sau mai complexe, fiind astfel necesara marirea echipei de experti, precum si imbunatatirea capacitatilor profesionale a membrilor vechi ai echipei EPC.
In 2022, EPC a inregistrat o cifra de afaceri de 5,6 milioane de lei si suntem increzatori ca in 2023 rulajul va depasi 6 milioane de lei. In 2023 si 2024 ne asteptam sa crestem cifra de afaceri si sa diversificam atat portofoliul de clienti, cat si gama de servicii, bazandu-ne in principal pe tendinta de revigorare a pietei energiilor regenerabile, precum si pe volumul in crestere de proiecte din domeniul infrastructurii mari (infrastructura de transport, de apa-canal, managementul deseurilor etc.). - Cum caracterizati, pe scurt, activitatea din domeniu de avizare/autorizare de mediu si relatia cu institutiile publice, in aceasta perioada?
- Preocuparea pentru protectia mediului a crescut semnificativ, ceea ce a dus la o intensificare a activitatii din domeniul de avizare/autorizare de mediu si la o crestere a cerintelor impuse companiilor din diverse sectoare. Constatam, in ultimii ani, o imbunatatire a capacitatii institutionale in randul autoritatilor publice in ceea ce priveste derularea procedurilor de mediu. Pandemia nu a adus schimbari majore in derularea procedurilor de mediu, dar a aratat nevoia unui proces de digitalizare la nivelul autoritatilor de mediu atat in privinta gestionarii datelor, cat si a derularii procedurilor si a interactiunii cu factorii interesati. Totodata, digitalizarea ar putea reprezenta un impuls pentru reducerea birocratiei si imbunatatirea comunicarii intre institutiile publice si companii.
In acest moment, nu consideram ca exista dificultati mari in activitatea de avizare, iar acestea pot varia in functie de natura proiectelor si de factorii implicati. Din perspectiva clientilor nostri, principala dificultate este durata procedurilor. Noi incercam, printr-o mai buna planificare si o crestere continua a competentelor profesionale, sa reducem duratele de elaborare a studiilor si documentatiilor. - Cum se resimt, in cadrul companiei, cresterile de preturi din domeniul constructiilor si de pe piata de energie?
- Cresterile de preturi din domeniul constructiilor si de pe piata de energie ne afecteaza intr-o masura foarte mica. Ca dificultate intampinata in activitate noastra, insa, subliniem imposibilitatea accesarii fondurilor europene din cauza cerintelor de eligibilitate restrictive pentru sectorul nostru de activitate si, mai ales, pentru regiunea Bucuresti-Ilfov.
- La ce proiecte majore ati lucrat, in ultima perioada?
- In ultimii doi ani si jumatate, EPC a lucrat in proiectul SaveGREEN, impreuna cu mai multi parteneri din Europa Centrala si de Est, sub leadership-ul WWF Central and Eastern Europe. In acest timp, am fost implicati in elaborarea mai multor livrabile, printre care un set de instrumente pentru evaluarea impactului asupra mediului si evaluarea strategica de mediu, precum si un handbook cu exemple de bune practici in planificarea si implementarea masurilor de reducere a impacturilor, in contextul conectivitatii la nivel de peisaj. In acest timp, am aplicat cunostintele obtinute prin schimbul de experienta dobandit in proiectul SaveGREEN si in proiectul autostrazii A8 Targu Mures - Targu Neamt, unde rezultatele evaluarii impacturilor la nivel de peisaj au condus la propunerea mai multor solutii de defragmentare a infrastructurii rutiere si feroviare, prin realizarea unor ecoducte ce traverseaza drumurile nationale, drumurile judetene si caile ferate existente. Importanta acestor masuri este una cruciala, atat in mentinerea conectivitatii ecologice pentru speciile salbatice din zona, cat si in asigurarea sigurantei traficului pe noua autostrada, prin evitarea patrunderii animalelor salbatice pe carosabil si provocarea unor accidente.
De asemenea, in 2022 am inceput derularea unui proiect de "Corporate biodiversity" pentru noua fabrica Arctic, din localitatea Ulmi, si in prezent, acesta se afla in stadiu de implementare a unora dintre actiunile propuse in studiu, urmand ca dupa implementarea acestora sa inceapa monitorizarea biodiversitatii. - Ce investitii si planuri de dezvoltare aveti stabilite pe termen scurt, mediu si lung, la nivel de companie?
- Avem in plan dezvoltarea de parteneriate pentru implementarea unor proiecte de biodiversitate corporativa. Printre domeniile vizate este si cel al constructiilor, indeosebi al dezvoltarii de cartiere rezidentiale. Ne asteptam ca, in urmatorii ani, sa creasca cererea pentru locuinte construite in cartiere rezidentiale sustenabile, ce tin cont inclusiv de amprenta de biodiversitate. Ne referim aici la cartiere care, atat prin modul de constructie a caselor, cat si de amenajare a curtilor si spatiilor verzi, pot asigura conditiile pentru mentinerea speciilor salbatice.
Pe termen lung, vizam cresterea numarului de proiecte derulate la nivel regional, cu precadere in Europa de Est. (articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Martie/Aprilie 2023) |