INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
FISCHER FIXINGS ROMANIA SRL |
Adresa: Str. Oradiei Nr. 1-3-5-7, Cluj Napoca, Judet Cluj |
Telefon: 0264/455.166 |
E-mail: office@fischer.com.ro |
Web site: www.fischer.com.ro |
Domenii: Accesorii si sisteme de fixare |
Descriere activitate
produse, sisteme și servicii în domeniul fixărilor. |
Prezentare companie/institutie
FISCHER Fixings Romania se orienteaza proactiv catre viitor
Emilia Voicu , A.PLAN , Specialist Marketing - Fischer Fixings Romania;
Experienta profesionala: 10 ani de marketing, editare foto-video si creator de continut.
Remus Druta , Sales Manager - Fischer Fixings Romania;
Experienta profesionala: 20 de ani de vanzari si 5 ani in cadrul Fischer Fixings.
Grupul Fischer, din Germania, este unul dintre cei mai importanti competitori activi pe piata mondiala a sistemelor de fixare. Fondata in urma cu peste 40 de ani de prof. Klaus Fischer, compania s-a dezvoltat de la nivelul unei firme medii la cel al unui grup international, care este la momentul actual lider al pietei europene de tehnologii de ancorare, ce detine in portofoliul propriu o gama extinsa de articole. Inovatia, responsabilitatea si respectabilitatea constituie principiile pe care managementul firmei le-a impus ca valori de baza pentru toti angajatii, asigurand un comportament eficient din punct de vedere al sustenabilitatii, ce a dus in timp pe minimizarea pierderilor din procesele de productie. Grupul a raportat pentru 2022 o cifra de afaceri de peste 1,14 miliarde euro si are in prezent mai mult de 5.600 de angajati pe plan global, coordonand 51 de subsidiare amplasate in 39 de state de pe intregul mapamond. Demn de mentionat este faptul ca firma germana detine peste 1.500 de drepturi de proprietate intelectuala, ceea ce reprezinta de 20 de ori mai mult decat media pe angajat aferenta spatiului federal.
- Cum a evoluat in ultimul an piata pe care activati?
- 2023, a fost un an plin de provocari. Intr-o perioada foarte scurta, am trecut de la pandemie la un razboi de durata, inflatie accentuata si fluctuatii de curs valutar. Competitia este tot mai acerba, ceea ce are un impact negativ asupra profitabilitatii. Exista multi furnizori pe piata care promoveaza produse necertificate, neagrementate, dar exista si companii cu o vechime mare pe piata, avand in portofoliu produse de inalta calitate. Pozitia noastra este consolidata si in crestere, avand o prezenta activa in toate canalele de distributie, prin produse premium, fabricate in Europa. Atuurile noastre sunt constituite de solutiile calitative si complete de fixare, personalul calificat, proiectare si asistenta tehnica, consultanta pe produse si livrare rapida. Tehnologia este tot mai prezenta la noi, digitalizarea fiind un proces strategic important. Avem un management proactiv, care urmareste indeaproape evolutia pietei, dezvoltand strategii flexibile si adaptate la piata. In 2023 s-au rezolvat problemele logistice/ materii prime si energii. S-a accentuat, in schimb, presiunea lipsei personalului specializat. Piata constructiilor rezidentiale a scazut considerabil, cea a constructiilor industriale/ logistice (infrastructura, dezvoltari comerciale si industriale) s-a mentinut, dar cu estimari de scadere pentru anul urmator.
- Care a fost cifra de afaceri din 2022 si prima jumatate a anului in curs? Ce prognoze aveti pentru intregul exercitiu financiar in curs?
- Analizand prima jumatate a anului 2023 fata de perioada corespunzatoare din 2022, am putea spune ca cifrele au fost similare, compania noastra avand o crestere mica. Incepand cu trimestrul al treilea, am inregistrat insa o scadere considerabila a cifrei de afaceri. Estimam ca in ultimele trei luni ale anului va avea loc o revenire, astfel vom incheia exercitiul financiar in curs cu o crestere mica fata de anul trecut, situata sub obiectivele stabilite initial.
In 2023, Fischer Romania a alocat aproximativ 100.000 de euro pentru modernizarea infrastructurii digitale si dezvoltarea competentelor angajatilor. Aceasta investitie va consolida eficienta noastra operationala si securitatea datelor. In paralel, derulam actiuni de extindere a prezentei noastre online, prin investitii majore atat in marketing-ul online, pe canale specifice social media, cat si in implementarea unei interfete noi a website-ului propriu fischer.com.ro, care va oferi utilizatorilor o experienta mai placuta de navigare. - Care este stadiul actual al procesului de digitalizare a companiei?
- Inca din 2018 am pus bazele digitalizarii, iar in prezent ne bucuram de un proces bine consolidat. Avem un sistem eficient de structurare si gestionare a depozitului, asigurand o rapiditate impresionanta in identificarea produselor. Monitorizarea flotei noastre este, de asemenea, un punct forte, furnizand rapoarte precise pentru optimizarea fluxului de lucru si siguranta angajatilor. Procesarea datelor este simplificata, securizata si adaptata nevoilor noastre, usurand gestionarea, ofertarea si facturarea. Fiind o companie care ofera si servicii de proiectare in domeniul sistemelor de fixare, departamentul tehnic utilizeaza programe special concepute, care ne ajuta la livrarea proiectelor. Acestea sunt cateva dintre cele mai importante sisteme digitale pe care le folosim si care ne simplifica munca de zi cu zi.
- Realizati o scurta trecere in revista a celor mai recente produse pe care le-ati introdus in portofoliu.
- In portofoliul nostru, am adus recent cateva inovatii remarcabile. Este vorba despre SX Plus, un diblu care, atunci cand este introdus in gaura, asigura plierea aripilor de fixare spre interior si realizeaza o prindere initiala in stratul suport. Astfel utilizatorul are ambele maini libere, ceea ce este deosebit de util in special pentru instalarea pe tavan. FAZ II Plus este un bulon de ancorare de inalta performanta, care indeplineste cele mai exigente cerinte, oferind clientilor o fixare foarte puternica in beton si, in acelasi timp, o remarcabila flexibilitate. Noua gama de produse fischer Solar systems a fost conceputa special pentru fixarea usoara si rezistenta a sistemelor fotovoltaice, care se poate utiliza pentru cele mai uzuale suprafete de suport.
- Ce perspective de dezvoltare are piata de profil, prin prisma reglementarilor de performanta impuse pe plan european, mai ales in ceea ce priveste sustenabilitatea?
- Piata constructiilor are un potential urias, in special in Europa de Est, unde se reabiliteaza infrastructura, institutiile publice (scoli, spitale etc.) si exista o cerere rezidentiala uriasa. Cresterea cerintelor pentru constructii sustenabile a dus la aparitia unor reglementari de performanta, certificari ecologice si standarde de certificare, precum LEED, BREEAM, European Technical Assessment (ETA), care promoveaza aspecte precum eficienta energetica, gestionarea durabila a apei si a deseurilor, minimizarea consumului de resurse prin reciclare si reutilizare a materialelor si, nu in ultimul rand, asigura sporirea increderii in performanta produselor, pe o piata transparenta. Putem spune ca reglementarile respective ne avantajeaza si ne consolideaza pozitia pe piata. Astfel, comercializand produse certificate intr-un mediu reglementat, utilizand materiale inovatoare si tehnologii de varf, ne ajuta sa ne pastram pozitia de lideri pe piata in domeniul nostru.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Octombrie 2023) |