INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
GHALLARD SYS |
Adresa: Splaiul Unirii nr. 247-251, et. 2, Bucuresti, S3 |
Telefon: 0374/007.307 |
Fax: 0374/092.228 |
E-mail: office@ghallard.ro |
Web site: www.ghallard.ro |
Domenii: Proiectare si inginerie | Gresie, faianta, marmura, granit si piatra naturala | Consultanta tehnica |
Descriere activitate
servicii specializate de consultanță și management în construcții |
Prezentare companie/institutie
GHALLARD SYS aduce procesele de supervizare si dirigentie in era digitala
George Cococi
Functia/Firma: director general, Ghallard SYS;
Experienta profesionala: 10 ani in domenii precum IT, financiar, proiectare si constructii.
Ghallard SYS, companie romaneasca specializata in supervizarea de proiecte si dirigentie de santier, si-a continuat dezvoltarea solida in 2023, cand numarul de proiecte din portofoliul firmei s-a triplat comparativ cu nivelul din 2022, progres sustinut de o echipa dedicata si pasionata. Pentru 2024 si 2025, George Cococi, directorul general al companiei, spune ca perspectiva ramane pozitiva, cu o cerere in continua crestere pentru serviciile companiei. "Suntem dedicati mentinerii calitatii si extinderii capacitatii noastre pentru a face fata acestei cereri in continua crestere", spune managerul.
In aceasta perioada, specialistii de la Ghallard SYS participa la o serie de proiecte de anvergura, precum consolidarea si restaurarea Palatului Universitatii din Bucuresti, reabilitarea si extinderea Spitalului Clinic de Urgenta Prof. Dr. Agrippa Ionescu din Balotesti, consolidarea si restaurarea Palatului Administrativ din Suceava si multe altele, care vor sustine dezvoltarea companiei si planurile de viitor ale acesteia. - Cum vedeti evolutia activitatii din domeniul de proiectare si constructii in 2023 si cum credeti ca se va dezvolta acesta pe termen scurt si mediu?
- In 2023, am observat o crestere semnificativa a activitatii in domeniul proiectarii si constructiilor, alimentata de investitii publice si private semnificative in infrastructura si dezvoltari imobiliare. Pe termen scurt si mediu, ne asteptam ca acest trend sa continue, data fiind necesitatea de a acoperi infrastructura invechita si de a dezvolta noi proiecte. In plus, pe masura ce legislatia din domeniul constructiilor va deveni mai clara si mai exigenta, toti beneficiarii vor intelege ca serviciile noastre de supervizare si dirigentie de santier sunt esentiale atat in perioada de executie a proiectelor, cat si in cea de utilizare a cladirilor, pentru a asigura conformitatea cu standardele si reglementarile in vigoare si pentru a garanta siguranta si durabilitatea constructiilor.
- Care sunt cele mai importante proiecte la care lucrati, in aceasta perioada?
- Avem mai multe proiecte aflate in desfasurare, iar acestea se afla in diverse stadii. Proiectele noastre sunt variate atat in ceea ce priveste complexitatea, cat si sursa de finantare, cuprinzand proiecte finantate din fonduri publice, dar si private. Printre cele mai importante dintre acestea se afla: consolidarea si restaurarea Palatului Universitatii din Bucuresti, construirea unui nou camin studentesc pentru Universitatea Politehnica din Bucuresti, reabilitarea si extinderea Spitalului Clinic de Urgenta Prof. Dr. Agrippa Ionescu, din Balotesti, judetul Ilfov, consolidarea si restaurarea Palatului Administrativ din Suceava, construirea de corpuri de cladire pentru Universitatea de Medicina si Farmacie "Victor Babes" din Timisoara, construirea unui bazin de inot in cazarma 2798 Constanta, restaurarea fatadei Cercului Militar National din Bucuresti, construirea unei hale industriale de productie detergenti si a spatiilor administrative pentru un investitor privat etc. Mentinerea termenelor estimate de livrare in grafic este adesea o provocare conditionata de o serie de factori, inclusiv aprovizionarea in santiere, cresterile de preturi din industrie si criza de personal calificat. Cu toate acestea, ne asiguram ca fiecare proiect este gestionat cu atentie si ne straduim sa respectam termenele pentru a satisface cerintele si asteptarile clientilor nostri.
- Cum se resimt, in cadrul companiei, efectele cresterilor preturilor din domeniul constructiilor, dar nu numai?
- Efectele cresterilor preturilor in domeniul constructiilor se resimt nu numai in cadrul companiei noastre, ci si in intreaga industrie. Observam presiunea pe care o au firmele de executie, deoarece cresterile de preturi le afecteaza atat termenele de predare a proiectelor, cat si calitatea lucrarilor efectuate. Aceasta presiune adauga o provocare suplimentara intr-un mediu deja competitiv.
Mai mult, discutiile continue si inconsistente privind modificarile fiscale din domeniul constructiilor cresc incertitudinea in industrie. Acest lucru poate afecta planificarea si bugetarea proiectelor, ceea ce face necesara o adaptare constanta la schimbarile legislative si fiscale. In pofida acestor aspecte mai putin placute, nu am observat o reducere semnificativa a cererii de proiecte in piata, deoarece dezvoltarea infrastructurii (rutiere, medicale, feroviare etc.) continua sa fie prioritara. Noi suntem hotarati sa gestionam aceste provocari si sa colaboram strans cu partenerii nostri, pentru a gasi solutii eficiente si pentru a mentine standardele ridicate de calitate in proiectele noastre. - Care sunt principalele dificultati si provocari pe care le intampinati in activitate?
- Pentru domeniul supervizarii si al dirigentiei in constructii, principalele provocari cu care ne confruntam includ lipsa personalului calificat, legislatia lacunara sau prea generos interpretabila, conditiile contractuale neadaptate la realitatea serviciilor pe care le furnizam. Consideram ca este nevoie de cursuri aplicate, care sa explice normativele in vigoare intr-un mod coerent si, in acest sens, ne straduim sa oferim colegilor nostri acces la solutii externe de formare, precum si sa dezvoltam programe de instruire interne. Specialistii seniori, cu experienta validata in domeniu, sunt mentori pentru colegii mai tineri care sunt la inceput de cariera.
De asemenea, suntem activi in mediul academic, colaborand cu universitatile si institutiile de invatamant tehnic pentru a atrage studenti catre aceasta profesie. Facem eforturi constante pentru a prezenta tinerilor toate oportunitatile oferite de meseria de inginer in constructii si pentru a promova dezvoltarea unei forte de munca calificate si bine pregatite pentru a aborda provocarile din industrie. - Ce planuri si obiective de dezvoltare aveti, la nivel de companie, pe termen scurt, mediu si lung?
- Planurile si obiectivele noastre de dezvoltare pe termen scurt includ digitalizarea proceselor interne in proportie de 80%. Ne concentram pe optimizarea fluxului de generare si procesare a documentelor, precum si pe imbunatatirea comunicarii cu echipele din teren prin utilizarea tehnologiei. In acelasi timp, in cadrul mediului nostru de lucru, suntem hotarati sa aducem procesele de supervizare si dirigentie in era digitala, pentru a eficientiza activitatile si a reduce posibilele erori umane. Pe termen mediu, ne propunem sa abordam proiecte din domenii variate, precum infrastructura rutiera si sanitara, pentru a ne diversifica portofoliul si a satisface cerintele tot mai complexe ale pietei. Vrem sa devenim un partener de incredere in gestionarea proiectelor de infrastructura din Romania si din regiune. Pe termen lung, ne dorim sa contribuim activ la validarea activitatii de supervizare si dirigentie, atat in mediul academic, cat si in practica industriei. Ne propunem sa colaboram strans cu institutii academice si profesionale pentru a promova cele mai bune practici si pentru a forma viitoarele generatii de specialisti in domeniul supervizarii si dirigentiei in constructii.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Octombrie 2023) |