INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
GLOBEXTERRA |
Adresa: Str. Muzeul Zambaccian nr. 1, Bucuresti, S1 |
Telefon: + 04 725 937 272 |
E-mail: office@globexterra.ro |
Web site: www.globexterra.ro |
Domenii: Proiectare si inginerie | Arhitectura & design | Management de proiect | Consultanta tehnica |
Descriere activitate
Servicii integrate de proiectare tehnica si consultanta pentru lucrari de constructii civile, industriale, agricole si de infrastructura. |
Prezentare companie/institutie
GLOBEXTERRA: Crestere de 45% a cifrei de afaceri, prognozata pentru 2024
Marius Baitelu (36 de ani)
Functia/Firma: administrator, Globexterra;
Experienta profesionala: peste 10 ani in domeniul proiectarii in constructii.
Fondata in 2011, compania Globexterra s-a remarcat prin excelenta in domeniile proiectarii, indiferent daca este vorba despre arhitectura, rezistenta sau inginerie, oferind totodata consultanta pentru managementul de proiecte civile, industriale, agricole si de infrastructura. Combinand experienta tehnica castigata prin derularea a peste 350 de proiecte, cu inovatia si tehnologiile de ultima generatie, compania a devenit un partener de incredere pentru investitii publice si private, ce promoveaza solutii personalizate si sustenabile. Globexterra pune la dispozitia clientilor sai serviciile unei echipe alcatuite din profesionisti - arhitecti, auditori energetici, experti tehnici, topometristi, economisti si manageri de proiect - care asigura abordarea cu succes a celor mai complexe proiecte in domeniul constructiilor. Investitiile continue in echipamente de ultima generatie si software de specialitate sustin capacitatea de a livra rezultate de exceptie beneficiarilor. La toate acestea se refera in continuare Marius Baitelu, administratorul firmei.
- La ce proiecte lucrati in prezent si ce ne puteti spune despre acestea?
- Globexterra a livrat in primele noua luni din anul 2024 un numar de 60 de proiecte, majoritatea fiind de crestere a eficientei energetice a cladirilor publice sau a celor rezidentiale multifamiliale. Unele dintre ele au avut un grad de complexitate mai ridicat, implicand inclusiv consolidari sau refunctionalizari. De asemenea, printre proiectele predate, exista si o serie de monumente istorice, aceasta fiind o nisa pe care compania noastra doreste sa o acceseze cat mai mult in viitor. In ceea ce priveste obiectivele aflate in implementare, un proiect nu foarte complex, dar de anvergura, este cel de crestere a eficientei energetice a blocurilor de locuinte din comuna Mihail Kogalniceanu - Constanta. Beneficiarul a obtinut, accesand serviciile oferite de compania noastra, finantare prin PNRR pentru toate cele 30 de unitati multifamiliale din localitate. De asemenea, este de mentionat ca in prezent sunt 12 proiecte in executie in diverse regiuni din tara, urmand ca lucrarile la alte 6 sa inceapa pana la finalul anului 2024. Cel mai complex dintre ele este cel de reabilitare si modernizare a cladirilor situate pe str. Corneliu Coposu nr. 107, din municipiul Craiova, ce are ca scop cresterea rezistentei si stabilitatii cladirilor si scaderea emisiilor de CO2, beneficiar fiind Consiliul Judetean Dolj.
- Cum a evoluat activitatea companiei in primele 9 luni din 2024 si ce estimari aveti pentru ultimele luni ale acestui an, dar si in perspectiva anilor 2025-2030?
- La finalul trimestrului al treilea din acest an am reusit sa depasim cifra de afaceri din anul 2023, de 9,3 milioane de lei, si estimam ca vom finaliza exercitiul financiar cu vanzari de 13,5 milioane de lei, reprezentand o crestere de 45%. 2024 a fost pentru noi un an al consolidarii. Ne-am propus ca pana la finalul sau sa realizam toate etapele de proiectare cu proprii angajati si sa oprim, astfel, subcontractarea unor componente din cadrul contractelor. Suntem foarte aproape de obiectivul stabilit la inceputul anului, avand in prezent o echipa formata din 50 de specialisti, cu rol direct sau indirect in procesul de proiectare. In ceea ce priveste intervalul urmator, strategia noastra este de a mixa proiectele publice cu cele private, astfel incat o eventuala contractie a finantarilor publice, despre care se vorbeste frecvent in ultima perioada, sa nu afecteze activitatea companiei.
- Cum vedeti evolutia activitatii curente din domeniul de proiectare si constructii si cum credeti ca se va dezvolta acesta pe termen scurt si mediu?
- Activitatea din domeniul de proiectare si constructii este, in opinia mea, influentata in mare masura de lucrarile publice si, bineinteles, de finantarea acestora. Romania a recuperat foarte mult in ultimii 5 ani in acest sector, avem companii foarte solide, bine structurate, schimbari pozitive in ceea ce priveste forta de munca din domeniu, dar si mai multa experienta in atragerea finantarilor externe si un apetit mult mai crescut al autoritatilor locale pentru accesarea acestor finantari. Guvernul Romaniei are instrumentele necesare pentru a finanta in continuare lucrari publice si interesul sa faca asta, avand in vedere ponderea pe care sectorul il are in PIB-ul Romaniei, nevoia uriasa de infrastructura pe care o are tara noastra si dezvoltarea care va veni o data cu implementarea proiectelor, dar si fondul mare de constructii care necesita interventii pentru cresterea eficientei energetice si consolidarea seismica.
- Cum considerati ca sunt preturile de proiectare in raport cu realitatea pietei, inflatia si volumul de lucru? Cum estimati ca vor evolua preturile de proiectare in perioada urmatoare?
- Piata serviciilor de proiectare este marcata de pragul de acces, care este foarte scazut. Acest prag este dat de legislatia in vigoare, precum si de superficialitatea manifestata de unele autoritati publice in procesul de elaborare a caietelor de sarcini si, ulterior, in cel de evaluare a ofertelor. Astfel, in piata apar anomalii de genul firmelor de proiectare care au 1-2 angajati si cifre de afaceri de 1 - 2 milioane de euro din contracte publice. De cele mai multe ori, aceste companii acceseaza licitatiile publice cu oferte sub 50% fata de valoarea estimata. O astfel de concurenta ne obliga sa reducem preturile, sa avem permanent un volum mare de proiecte si sa fim totodata eficienti, pentru a nu afecta profitabilitatea. Un rol important in acest proces il are digitalizarea, pe care si noi punem foarte mare accent, la fel ca toate marile firme din industrie.
- Ce tendinte remarcati in arhitectura si design in aceasta perioada?
- Se identifica o crestere din ce in ce mai accelerata a rolului arhitectilor in cadrul proiectelor, care vine din dorinta societatii de a beneficia de o arhitectura de calitate atat pentru cladirile noi, cat si in cazul interventiilor asupra fondului construit existent. Numarul celor care acceseaza serviciile unui arhitect pentru un proiect de design este tot mai mare si consider ca acest aspect este legat, in primul rand, de cresterea nivelului de trai.
- Ce planuri si obiective de dezvoltare aveti, la nivel de companie, pe termen scurt, mediu si lung?
- Am infiintat, in urma cu 4 ani, agentia imobiliara RE/MAX Klass, cu scopul de a oferi servicii complete catre investitorii din sectorul industrial sau rezidential. Suntem foarte aproape de momentul in care Globexterra, impreuna cu RE/MAX Klass, vor ajuta investitorii sa gaseasca cele mai bune terenuri, sa le autorizeze si, in etapa post executie, sa le vanda sau inchirieze, dupa caz. De asemenea, o alta companie, care va avea ca profil executia de lucrari de constructii, este in curs de infiintare si estimam ca in primele luni din anul 2025 vom fi prezenti pe primul santier.
- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in aceasta perioada?
- Principalele provocari sunt legate de relationarea din interiorul echipei de proiectare, avand doua departamente noi in companie: cel de proiectare a structurilor de rezistenta si cel de proiectare instalatii. In procesul de proiectare, comunicarea intre departamente este esentiala pentru a avea proiecte corelate si usor de gestionat in etapa de executie. O alta provocare este cea de a gestiona fluxul de numerar al companiei in contextul economic actual, marcat de deficit si inflatie. In cei peste 10 ani de activitate, societatea noastra si-a oferit serviciile atat pentru comune si orase, cat si pentru municipii si consilii judetene. Din pacate, cei mici par sa aiba probleme financiare serioase in trimestrul al doilea al anului, aspect care se resimte si in fluxul nostru de numerar. Estimam, insa, ca experienta acumulata in toti acesti ani ne va ajuta sa depasim cu succes orice provocare, fara sa renuntam sa sprijinim UAT-urile mici din Romania in procesul de accesare a finantarilor externe sau interne nerambursabile.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Octombrie 2024) |