INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
GOLDBACH GROUP |
Adresa: Calea Floreasca 165, Bucuresti, S1 |
Telefon: * |
Domenii: Arhitectura & design | Consultanta si servicii imobiliare |
Descriere activitate |
Prezentare companie/institutie
Dezvoltarea parcurilor de retail K2, prioritara pentru Goldbach Group in 2025
Florentin Avadanei (47 de ani)
Functia/Firma: fondator si co-CEO, Goldbach Group;
Experienta profesionala: 24 de ani in management de proiect si organizational in companii din domeniile IT, consultanta, real estate, constructii.
Goldbach Group, holding care reuneste companii din domenii precum dezvoltarea parcurilor de retail, real estate, constructii, arhitectura, energie regenerabila si consultanta in domeniul fondurilor europene, estimeaza ca va incheia 2024 cu o cifra de afaceri de 16 milioane euro, +70% fata de 2023. Sursele principale de crestere vin din sectorul constructiilor civile si industriale, al planificarii urbane si designului arhitectural, potrivit lui Florentin Avadanei, fondator si co-CEO al grupului. In continuare, focusul Goldbach va fi pe consolidarea activitatii pe aceste segmente de business si pe extinderea in doua directii: dezvoltarea parcurilor de retail la nivel national sub brandul K2, avand deja peste 20 de proiecte in derulare, si segmentul energetic, prin constructia de parcuri fotovoltaice. Fondat in urma cu 13 ani, grupul Goldbach cuprinde, in prezent, 8 entitati cu activitate in dezvoltarea de parcuri de retail (prin K2 Retail Properties), property management (K2 Assets), constructii civile si industriale (Goldbach Construct), dezvoltare imobiliara (Goldbach Development), arhitectura si urbanism (Goldbach Design & Build), design interior (K2 Design Lab), energie regenerabila (Goldbach Energy) si consultanta pentru proiecte finantate din fonduri europene (Goldbach Consulting).
- Cum a evoluat activitatea grupului in 2024 si ce estimari aveti pentru anul care urmeaza?
- Vedem in Romania un potential imens de crestere, iar noi, la Goldbach Group, ne propunem sa fim parte a acestui proces de dezvoltare locala, intrucat credem in eficienta unei abordari de jos in sus, dinspre nevoile locale, cele ale comunitatilor. Pentru a raspunde acestor nevoi, la nivelul holdingului ne-am concentrat anul acesta pe consolidarea directiilor de dezvoltare si am cooptat in echipa Goldbach noi parteneri si lideri in domeniile lor de activitate: pe Elena Oancea, antreprenor cu o experienta recunoscuta in piata de design interior, care a preluat pozitia de co-CEO al grupului, si pe Cristina Nuta, profesionist in sectorul financiar, care ni s-a alaturat in pozitia de CFO. In cei 13 ani de activitate, am avut o dezvoltare organica pe fiecare dintre segmentele de business acoperite. In prezent, activitatea companiilor din grup este concentrata pe mai multe arii interdisciplinare, in special in domeniul real estate, prin dezvoltarea de parcuri de retail, constructii civile si industriale, arhitectura si urbanism, design interior si property management. Acestora li se alatura componenta de consultanta si cea dedicata energiei regenerabile. In acest an, proiectele si, implicit, companiile din grup au avut o evolutie buna, conform estimarilor pe care le-am stabilit la debutul 2024, si ne asteptam ca acest ritm de crestere se va mentine si in 2025.
- In ce directie considerati ca se indreapta piata de constructii, din punct de vedere al evolutiei, preturilor si fortei de munca?
- Credem ca investitiile publice in proiectele de infrastructura, in special rutiera si sociala (crese, gradinite, scoli sau spitale), precum si investitiile private in anumite sectoare imobiliare vor mentine piata de constructii pe un trend ascendent, peste nivelul atins in 2023 si 2024. Ritmul de accesare a fondurilor europene poate avea un impact semnificativ in dinamica proiectelor de infrastructura la nivel national, dar aici depindem foarte mult de implementarea masurilor de reforma asumate la nivel national. In ceea ce priveste preturile, ne asteptam la o crestere in 2025, pe de o parte din cauza intentiei de eliminare a facilitatilor fiscale aferente impozitarii fortei de munca, pe de alta parte pe fondul contextului geopolitic in care ne aflam. De asemenea, cresterea constanta a cererii pentru forta de munca calificata a dus la majorarea costurilor cu salariile si ne asteptam ca acest trend sa se mentina in urmatorii ani.
- Care sunt principalele proiecte la care lucrati in aceasta perioada?
- In 2024, Goldbach Group, prin K2 Retail Properties, a dat startul dezvoltarii unui numar de peste 20 de proiecte de parcuri de retail in tara si a inaugurat galeria comerciala din Rasnov, inchiriata 100% unor retaileri internationali. Alaturi de acestea, K2 Retail Properties are, la nivel national, un portofoliu de alte 8 galerii de retail food si non-food, in Titu, Valenii de Munte, Husi, Zarnesti, Motru, Moreni, Orastie si Oravita, inchiriate in totalitate. Compania a dezvoltat de asemenea, in ultimii ani, peste 15 centre comerciale sau magazine pentru retaileri precum Kaufland, Lidl si Penny. Un alt segment de business unde vedem un potential mare de crestere este cel al energiei regenerabile, respectiv ne concentram, prin Goldbach Energy, pe dezvoltarea de parcuri fotovoltaice eficiente si durabile, folosind tehnologie avansata. In ultimii doi ani, Goldbach Energy a finalizat doua proiecte, cu un total putere instalata de 12 MW, in judetul Mehedinti. Alte doua parcuri fotovoltaice sunt in derulare, cu o capacitate totala instalata de 13 MW si 6 MW de stocare, in judetele Mehedinti si Gorj. De asemenea, Goldbach Design & Build, care activeaza in domeniul designului arhitectural si cel al planificarii urbane pentru constructii civile si industriale, a furnizat anul acesta servicii de urbanizare pentru o suprafata de 3,5 milioane mp si servicii de proiectare pentru peste 50.000 mp, marcand o crestere semnificativa fata de 2023.
- Care sunt directiile de actiune viitoare, in vederea dezvoltarii companiilor din grup?
- Strategia de dezvoltare pentru perioada urmatoare presupune consolidarea pozitiei in piata pentru fiecare companie parte a grupului si cresterea businessului. Ne propunem sa facem acest lucru avand fundamente solide si prin mentinerea ritmului sustenabil de dezvoltare. Bineinteles, suntem deschisi catre noi oportunitati de business, dar momentan avem un plan de crestere bine conturat, de care intreaga echipa Goldbach Group se ocupa, si ne concentram pe implementarea acestuia. Suntem constienti de provocarile tehnologice la care suntem supusi, precum si de nevoia de adaptare la mediul de business specific perioadei in care ne aflam. Pentru a tine pasul cu dezvoltarile tehnologice, am lansat un proiect intern de analiza, remodelare si integrare a proceselor la nivelul tuturor companiilor din cadrul grupului. Prin instalarea de infrastructura hardware si de comunicatii actualizata si implementarea de aplicatii noi, cu focus pe automatizarea proceselor folosind inteligenta artificiala, ne propunem ca pana la sfarsitul anului 2025 sa reducem cu 30% costurile legate de operare. O parte din finantarea acestui proiect intern este asigurata printr-un grant obtinut in cadrul apelului de proiecte "Digitalizarea IMM-urilor - Grant de pana la 100.000 euro pe intreprindere care sa sprijine IMM-urile in adoptarea tehnologiilor digitale", restul fiind asigurata din surse proprii.
- Care credeti ca vor fi provocarile anului 2025?
- Contextul economic si cel politic vor genera constant factori externi care pot influenta activitatea si, implicit, profitabilitatea unei companii. Noi, la Goldbach Group, ne concentram pe realizarea strategiei pe care ne-am propus-o pentru urmatorii 5 ani, pe fiecare segment de business pe care il acoperim, si ne adaptam la conditiile din piata, la evolutia cererii si la tendintele macro-economice.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Noiembrie/Decembrie 2024) |