INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
KONE ASCENSORUL SA |
Adresa: Str. Fabrica de Chibrituri nr. 9-11, Bucuresti, S5 |
Telefon: 021-311.46.01 , 021-311.46.02 |
Fax: 021-311.46.03 |
Web site: www.kone.com.ro |
Domenii: Ascensoare si scari rulante |
Descriere activitate
Solutii la cheie de ascensoare, scari si trotuare rulante, control acces si turnicheti. Servicii complete de intretinere, reparatii si modernizari. |
Prezentare companie/institutie
KONE: Cresterea operatiunilor de service si mentinerea ritmului livrarilor
Catalina Dragomir
Functia/Firma: Director General, KONE ASCENSORUL;
Experienta profesionala: 20 de ani in domeniul vanzarilor pe plan local si regional, in sectoare industriale/automatizari/energie pentru companii internationale, 10 ani experienta in pozitii de management superior.
Kone a fost infiintata in anul 1910 si este lider global in industria de ascensoare si scari rulante, cu misiunea de a imbunatati circulatia vietii urbane. In 2019 corporatia finlandeza a inregistrat incasari de 9,98 miliarde euro, in crestere cu 10% fata de anul precedent, respectiv comenzi de 8,39 miliarde euro (+ 7,7%). In prezent, Kone are peste 60.000 de angajati, activeaza in mai mult de 60 de state la nivel mondial, ocupandu-se de intretinerea a 1,3 milioane de lifturi, ce asigura un trafic zilnic de peste un miliard de persoane. Pentru a-si transpune in practica obiectivele de dezvoltare, concernul a implementat o strategie ce vizeaza inovatia colaborativa si acumularea de noi competente, dezvoltarea de produse si servicii, care pun clientul in centrul atentiei, executia rapida si inteligenta a activitatilor ce prezinta valoare adaugata pentru client, respectiv furnizarea celor mai bune servicii asociate. Succesul clientilor este tinta finala si in acest sens angajatii grupului lucreaza pentru si cu acestia in identificarea si furnizarea solutiilor ce depasesc asteptarile. Personalul Kone este alaturi de clienti pe intreaga durata de exploatare a produselor si serviciilor, garantand siguranta utilizatorilor si a angajatilor. Scopul Kone este de a castiga loialitatea clientilor, de a asigura un mediu atractiv de munca pentru angajati, de a creste mai repede decat piata, de a avea cea mai buna evolutie financiara si de a deveni lider in domeniul sustenabilitatii. Cu o prezenta solida inclusiv pe piata din Romania, Kone a echipat in ultimii 10 ani o serie de obiective reprezentative pe plan national, daca ar fi sa amintim doar Hermes Bussiness Campus, Stefan cel Mare Business Center, Orhideea Business Center, Mainstream Office, magazinele H&M, Lidl, Kaufland, Centrul Logistic Mega Image, magazine Winmarkt, Open Ville Iulius Timisoara, hotelurile Continental, clinici particulare etc. In continuare, Catalina Dragomir, director general al KONE ASCENSORUL, se refera la aspecte importante pentru piata de lifturi si scari rulante din tara noastra, punctand elemente legate de perspectivele de dezvoltare, in noul context economic marcat de pandemie.
- Care au fost incasarile realizate de compania dvs. pe segmentul de echipamente noi in 2019 si in prima jumatate a lui 2020?
- Prima jumatate a anului 2020 a evidentiat o scadere sub 20% a incasarilor fata de perioada similara a anului 2019, scadere cauzata, in primul rand, de decalarea unor termene de executie a proiectelor. Situatia a fost determinata si de limitarile impuse anumitor santiere, in special in trimestrul al doilea al acestui an. Inclusiv pe perioada starii de urgenta, am avut santiere complet deschise, in care programul de activitate a suferit ajustari generate doar de masurile de prevenire si protectie a imbolnavirii cu COVID-19, insa am reusit sa mentinem ritmul livrarilor si al instalarilor de echipamente, in pofida dificultatilor logistice intampinate. Santierele in care activitatea fost complet sistata au reprezentat o exceptie. Operatiunile de service au inregistrat, in schimb, o crestere cu peste 20%, pe fondul sporirii volumului de reparatii capitale/majore efectuate asupra echipamentelor detinute de clientii comerciali. In ceea ce priveste modernizarile, aceste activitati au prezentat usoare decalaje, in special in intervalul aprilie-mai 2020, din cauza activarii starii de urgenta, ulterior intarzierile fiind recuperate, iar clientii fiind interesati de finalizarea cat mai rapida a lucrarilor de modernizare. Perspectivele pentru intregul exercitiu financiar se incadreaza in estimarile bugetare, realizate la inceputul anului in curs.
- Ce impact a exercitat criza actuala asupra operatiunilor KONE ASCENSORUL si care au fost masurile luate pentru a preveni derapajele majore?
- Efectul resimtit a fost moderat, iar actiunile s-au axat pe implementarea masurilor de prevenire si protectie impotriva Covid-19, respectiv pe asigurarea, pentru angajati si colaboratori, a echipamentelor si solutiilor conform procedurilor Kone, precum si ale reglementarilor in vigoare in acest sens. Eficacitatea tuturor acestora s-a regasit in faptul ca nu am avut nici o suspiciune si/sau nici o imbolnavire cu maladia produsa de noul coronavirus printre angajati ori colaboratori sau pe santierele unde ne-am desfasurat activitatea.
- Nominalizati proiectele majore la care ati livrat ascensoare sau scari rulante in ultima perioada.
- Astfel de informatii sunt protejate de conditiile de confidentialitate existente in contractele incheiate cu clientii nostri, doar acestia pot divulga astfel de date. Putem insa confirma livrarea, instalarea, punerea in functiune si autorizarea in proiecte pe tot teritoriul Romaniei, in toate segmentele - rezidential, comercial, de birouri sau cele cu utilizare mixta. Totodata suntem prezenti in proiecte publice de modernizare si/sau constructie inclusiv in segmentul infrastructurii de transport.
- Ce noutati ati introdus recent in portofoliul de produse/servicii?
- La sfarsitul anului 2019, Kone a lansat la nivel mondial gama de echipamente KONE DX - Digital Experience, ce redefinesc experienta clientului, prin promovarea solutiilor digitale si a tehnologiilor inovatoare in constructia si designul acestor echipamente, precum si in ceea ce priveste si materiale utilizate pentru realizarea lor. De asemenea, in prezent oferim noi servicii, cum ar fi, de exemplu, cel de mentenanta predictiva permanenta (24/7), KONE Info, KONE Residential Flow, KONE Elevator Call, KONE Music, etc. La acestea se adauga servicii de consultanta si analiza detaliata a traficului in interiorul cladirilor in scopul identificarii solutiilor de optimizare. In plus, noi aplicatii dezvoltate de clienti sau de parteneri ai acestora pot fi cu usurinta integrate in interfetele de programare a aplicatiilor integrate in echipamentele dezvoltate de grupul nostru.
- Au avut loc evolutii semnificative in ultimul an cu privire la securitatea transportului prin intermediul ascensoarelor si scarilor rulante?
- Fiecare generatie incorporeaza cele mai recente dezvoltari tehnologice din domeniu si implementeaza noile cerinte legislative aparute la nivel european si local. In acest sens, echipamentele sunt dotate cu sisteme de siguranta redundante si accesorizate cu toti senzorii necesari pentru transmiterea in Cloud a informatiilor online privind functionarea acestora. Gratie parteneriatului incheiat de Kone cu IBM Watson, putem procesa in tip real toate aceste informatii si transmite mesaje de atentionare ori de cate ori se sesizeaza o functionare atipica, asigurand, astfel, o reactie imediata a factorului uman responsabil de echipamentul respectiv.
- Cum considerati ca va evolua cererea de ascensoare si scari rulante in Romania, pe termen scurt si mediu, luand in calcul provocarile actuale generate de pandemie?
- Piata de profil se gaseste inca in etapa de cautare a solutiilor care sa faca fata noilor provocari si, cu siguranta, vom fi martorii unor schimbari in acest sens. Pe termen scurt, nu am identificat o incetinire a dezvoltarii, cel putin pentru proiectele aflate in stadiu avansat de realizare. Cat despre predictiile pe termen mediu, cred ca avem inca nevoie de o perioada in care informatiile din piata sa se sedimenteze si sa poata fi creionate noile tendinte ale lumii de maine. Kone este pregatit sa faca fata provocarilor viitorului si suntem increzatori ca vom reusi sa venim in intampinarea nevoilor clientilor oferind solutii competitive, inovatoare, generatoare de valoare adaugata, care sa raspunda in mod optim cerintelor.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Septembrie 2020)
|