Agenda Constructiilor
Miercuri, 18 Septembrie 2019
 
Home - INDEX COMPANII - MARCOM RMC '94 SRL
PAGINA PERSONALIZATA

MARCOM RMC '94 SRL

MARCOM RMC '94 SRL
Adresa: Str. Drumul Odaii nr. 14 A, Otopeni, Judet Ilfov
Telefon: 021/352.21.64
Fax: 021/352.21.67
E-mail: office@marcom.ro
Web site: www.marcom.ro
Domenii: Utilaje de constructii, autocamioane & autoutilitare
Descriere activitate
Echipamente industriale si pentru constructii.
Prezentare companie/institutie
MARCOM: Potential de 2.000 de utilaje vandute anual, la nivel local
 
 
 
 
 
 
Constantin Marcu (60 de ani)
Functia/Firma: director general, Marcom RMC'94;
Experienta profesionala: 23 de ani in domeniul utilajelor pentru constructii.
 
Marcom RMC '94, distribuitor al utilajelor de constructii Komatsu, Grove, Potain, Dieci, Hidromek, McCloskey si Mantsinen si unul dintre liderii industriei locale de profil, estimeaza o crestere de 10%-15% a pietei in acest an, volumul vanzarilor de utilaje urmand a depasi 1.300 de unitati. Revenirea timida a activitatii din sectorul constructiilor si achizitiile de utilaje realizate atat de antreprenorii generali, cat si de autoritatile publice locale au sprijinit afacerile Marcom in 2015, pentru intregul an conducerea companiei estimand o crestere a vanzarilor firmei in conformitate cu evolutia pietei de echipamente. In 2014, cifra de afaceri a firmei s-a plasat la 117,2 milioane de lei (circa 26,5 milioane de euro). Compania Marcom a fost infiintata in anul 1992 si are ca obiect de activitate comercializarea de echipamente industriale si de constructii, utilaje produse de firme cu renume si traditie in domeniu.
 
- Care este potentialul pietei locale de utilaje pentru constructii?
- Cererea de pe piata de utilaje terasiere din Romania a cunoscut o ascensiune deosebita in perioada 2004-2008, ajungand la un prag de circa 3.000 de unitati vandute intr-un an. In 2009, primul an de criza, cererea din domeniu a scazut de sase ori, ajungand la nivelul lui 2004, respectiv la 462 de unitati comercializate. Este evident faptul ca piata nu va atinge curand pragul-record din 2008. Avand in vedere faptul ca in primele noua luni din 2015 s-au vandut, in total, circa 1.000 de utilaje, pana la finele anului livrarile s-ar putea depasi pragul de 1.300 de utilaje terasiere vandute, cu o pondere de 73%-74% a gamei echipamentelor pentru utilitati. Potentialul existent din domeniu in acest moment este de circa 2.000 - 2.200 de utilaje anual, cu un raport de 70% pentru cele utilitare si 30% pentru echipamentele de constructii si minerit. Spre comparatie, in Europa ponderea utilajelor utilitare nu depaseste 65% din totalul pietei.
- Cum caracterizati cererea de utilaje din Romania, avand in vedere noul context?
- In continuare, buldoexcavatoarele sunt utilajele cele mai solicitate, cu o pondere ce a ajuns la 54% din total, in 2015, urmate de mini-incarcatoarele functionale (10%), excavatoarele pe senile (10%) si de incarcatoarele frontale (10%). Potrivit datelor Comitetului European al Producatorilor de Utilaje (CECE), in Europa produsele «vedeta» sunt mult mai specializate, cererea fiind dominata de mini si midi excavatoare (48% din total), urmate de incarcatoarele frontale compacte (12%), excavatoarele pe senile (16%) si de incarcatoarele frontale (9%). La nivel european, vanzarile de buldoexcavatoare au avut, in 2014, o cota de 5,9% din totalul utilajelor comercializate. Spre deosebire de situatia din Romania, unde sunt preferate in mod clar buldoexcavatoarele, adica utilaje relativ ieftine, multifunctionale si avand abilitatea de a se deplasa pe drumurile publice, pe pietele din marile tari europene se pune accent tot mai mare pe specificul utilajelor, pe eficienta si pe cresterea productivitatii, in pofida costurilor mai mari de operare si logistica. In prezent, pe piata din Romania sunt operabile circa 10.000 de buldoexcavatoare, din care 8.000 au fost vandute de noi si 2.000 au intrat in tara ca produse second-hand. Este o cifra uriasa pentru dimensiunea pietei locale. Comparativ, in Polonia o piata similara celei autohtone, dar de aproape trei ori mai mare, vanzarile de buldoexcavatoare au scazut treptat in ultimii ani, ceea ce estimam ca se va intampla si in Romania, odata cu cresterea gradului de specializare a pietei.
- Cum estimati ca vor evolua afacerile Marcom, in perioada urmatoare?
- Potential pe piata locala exista, avand in vedere necesitatea de a se investi atat in infrastructura, cat si in constructia si reabilitarea de cladiri. Deocamdata, insa, investitiile sunt modeste comparativ cu nevoile, context in care o crestere de 10%-15% in 2015 pe piata de utilaje, dar si la nivelul vanzarilor Marcom reprezinta obiective tangibile. Pentru 2016 estimam evolutii de 10% in domeniu, cu o piata similara celei din 2015, dar cu o posibila crestere a numarului si importantei licitatiilor autoritatilor din tara pentru achizitia de buldoexcavatoare, ca urmare a viitoarelor alegeri locale si parlamentare.
- Ce noutati aveti in oferta comerciala si ce pregatiti pentru anii urmatori?
- Dupa ce in 2014 am inclus in oferta comerciala manipu­la­toarele telescopice Dieci (Italia), precum si diverse echipamente marcile McCloskey, Mantsinen si Cummins (generatoare electrice), in acest an am devenit distribuitor al buldoexcavatoarelor Hidromek (Turcia). Deocamdata ne vom concentra pe consolidarea ofertei cu toate aceste marci. Komatsu este renumit nu numai pentru calitatea deosebita a utilajelor pe care le produce, ci si pentru solutiile inovatoare pe care le prezinta cu o cadenta uimitoare:
  • Komtrax - sistemul de monitorizare prin satelit a utilajelor Komatsu a fost introdus in Japonia, SUA si China in anul 2000 si in Romania in 2006. In prezent, la nivel mondial exista 350.000 de unitati active. Sistemul este in dotarea standard a utilajelor, fiind gratuit pentru intreaga perioada de utilizare a acestora. In Romania sunt echipate deja cu acest sistem aproximativ 1.500 de utilaje Komatsu;
  • Tehnologia Hibrid - Komatsu a introdus a treia generatie de excavatoare Hibrid odata cu lansarea modelului HB215LC-2, excavator pe senile din clasa cea mai populara in lume, clasa cu o greutate operationala de 22 de tone. Avantajul major al acestui excavator Hibrid este consumul de carburant, care poate fi redus cu 25%-50%, in functie de modul de utilizare;
  • Utilajele IMC (Intelligent Machine Control) - sunt buldozere sau excavatoare pe senile, care au incorporate tehnologia laser Topcon, fiind recomandate lucrarilor speciale ce trebuie efectuate, operatiuni "de finete" executate intr-un timp cat mai scurt;
  • Tehnologia Autonomus - basculante de cariera care sunt operate prin GPS, neavand operatori. Lucreaza in minele de suprafata foarte mari, detinute de companii ce exploateaza minereu, ca Rio Tinto, Codelco sau Bhp Biliton;
  • Tehnologia Smart Construction - este cea mai noua tehnologie Komatsu. Prin intermediul unei drone si a unui software de scanare a solului, se poate analiza cantitatea de material ce trebuie mutata pentru a ajunge la cotele proiectului dorit. Totodata, prin intermediul acestei tehnologii se poate afla necesarul de utilaje, planul de lucrari, numarul de muncitori necesari, consumul de combustibil si planul complet al lucrarii, pe etape.

MARCOM: Potential of 2,000 earthmoving machines sold annually in Romania
Marcom RMC '94, distributor of the construction machinery Komatsu, Grove, Potain, Dieci, Hidromek, McCloskey and Mantsinen, and one of the leaders in the Romanian construction machines sector, expects a growth of 10%-15% of the specific market in 2015, and the sales volume of machines will exceed 1,300 units. The timid resume of the activity in the construction and the purchases made by the local authorities and by the general contractors have supported the business of Marcom in 2015, and thus, the company management estimates an increase of sales in line with the developments of the construction equipment market. In 2014, the turnover of the company stood at 117.2 million RON (26.5 million euro). According to Marcom data, the demand for earthmoving equipments in Romania experienced a great rise in 2004-2008, reaching a threshold of 3,000 units sold in a year. In 2009, the first year of the crisis, the demand in the sector decreased six times, reaching the level of 2004, respectively about 462 units sold. It is obvious that the market will not reach soon the records in 2008. Given that in the first nine months of 2015 were sold, in total, about 1,000 machines, by the end of the year the sales of earthmoving machines will exceed the threshold of 1,300 units sold, accounting for 73%-74% market share of the utility equipments. The existing potential of the sector, at the moment, is about 2,000-2,200 equipment sold in one year, with a ratio of 70% for commercial and 30% for construction and mining equipment. For comparison, in Europe the share of utility machines doesn not exceed 65% of the total market. Furthermore, backhoe loaders are the machines most requested in Romania, with a market share that reached 54% in 2015, followed by weel loaders (10%), tracked excavators (10%) and front loaders (10%). According to the Committee for European Construction Equipment (CECE), in Europe, the «star» machines are more specialized, as the demand is dominated by mini and midi excavators (48%), followed by compact front loaders (12%), tracked excavators (16%) and wheel loaders (9%).
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Noiembrie-Decembrie 2015)

Produse & tehnologii

Lucrari de referinta

ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
Licente bimACAD

Autentificare

Revista Agenda Constructiilor editia nr. 145 (Septembrie 2019)
ROCKWOOL 196
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
EURO-Constructii 2020
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023
Carpatcement 196
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere