Agenda Constructiilor
Joi, 18 Aprilie 2024
hilti
PAGINA PERSONALIZATA


P3 Logistic Parks Romania Management SRL

P3 Logistic Parks Romania Management SRL

Adresa: Charles de Gaulle Plaza nr. 15, etaj 16, Bucuresti, S1
Telefon: +40 372 705 655
Fax: +40 372 870 676
E-mail: romania@p3parks.com
Web site: www.p3parks.com
Domenii: Investitori & dezvoltatori de proiecte
Descriere activitate
Prezentare companie/institutie
P3: Depozitul viitorului - automatizat, robotizat si independent energetic
 
 
 
 
 
Cristina Pop (38 de ani)
Functia/Firma: Head of Asset Management, P3 Logistic Parks Romania;
Experienta profesionala: 15 ani pe piata de dezvoltare imobiliara si administrare de proprietati.
 
In viitor, avand in vedere digitalizarea si tendintele de orientare catre sustenabilitate, depozitul ideal ar fi unul cu integrare si dezvoltare pe partea de automatizare si robotizare a operatiunilor, spune Cristina Pop, Head of Asset Management, P3 Logistic Parks Romania, dezvoltatorul si administratorul P3 Bucharest A1, unul dintre cele mai complexe parcuri logistice din Romania. Compania detine know-how si capacitatea de a implementa noile solutii in depozitele pe care le dezvolta si administreaza, activitatea acesteia axandu-se in permanenta pe eficientizarea costurilor aferente intretinerii parcului P3 Bucharest A1, precum si pe diversitatea facilitatilor pe care le ofera clientilor. "Ne concentram pe investitii care sa fie aliniate cu nevoile chiriasilor nostri, deoarece ne raportam holistic la tot ceea ce inseamna reducerea amprentei de carbon, atat prin instalarea de panouri fotovoltaice, cat si prin alte masuri de eficienta energetica pe care deja le-am implementat sau urmeaza sa le implementam in parc", a precizat reprezentanta P3 Romania.
P3 este un investitor pe termen lung, manager si dezvoltator de proprietati imobiliare logistice europene, cu peste 7,9 milioane mp de active in administrare si o banca de terenuri de 1,9 milioane mp pentru dezvoltare ulterioara. Activ de doua decenii, grupul, cu sediul in Praga (Cehia) este prezent in 12 tari si are peste 250 de angajati in 11 birouri din marile orase europene.
 
- Ce tendinte remarcati pe piata dezvoltarilor industriale si logistice, in 2023?
- Prima parte a anului 2023 a fost marcata de concretizarea mai multor tranzactii pentru spatiile logistice, comparativ cu aceeasi perioada din 2022, in cadrul P3 Bucharest A1. In pofida contextului caracterizat de inflatie, cresteri de preturi in domeniul constructiilor si dobanzi ridicate, cererea pentru spatii industriale si logistice a pastrat o stabilitate notabila chiar de la inceputul acestui an si se mentine, in continuare. Totodata, vedem si alte industrii interesate de zonele din apropierea Bucurestiului, respectiv, productie usoara, noi avand incepand cu primavara acestui an primul chirias pe acest segment. In acelasi timp, imbunatatirea eficientei energetice ramane un criteriu pe care chiriasii il cauta in vederea economiei de costuri pe termen lung, iar implementarea acestor masuri in depozite reprezinta un avantaj competitiv pentru dezvoltatori. Romania ramane o piata atragatoare si relevanta ca dezvoltari logistice, atat din punctul de vedere al costurilor, cat si al calitatii.
- Ce provocari si oportunitati prevedeti pe piata dezvoltarilor industriale si logistice, pe termen scurt, mediu si lung?
- Sectorul logistic nu este nici pe departe un domeniu static, ci mai degraba unul care se dezvolta constant. De aceea, in ciuda cererii ridicate, impredictibilitatea la nivel economic si presiunea costurilor au facut companiile sa mentina un comportament precaut in ceea ce priveste investitiile si cheltuielile. Asadar, optimizarea costurilor va ramane, o provocare si in viitorul apropiat. In acelasi timp, adoptarea tehnologiei a devenit o necesitate. Insa folosirea acesteia in mod inteligent si sustenabil va face diferenta dintre oportunitate si provocare atunci cand ne referim la modalitati de implementare a solutiilor pe care le punem la dispozitie, cat si adaptarea spatiilor existente la tehnologia moderna. Schimbarea de comportament a consumatorului si cresterea numarului de livrari vor face ca solutiile de tip "last mile delivery" sa fie tot mai mult adoptate de piata, provocarea fiind gasirea de solutii de eficientizare privind livrarea catre consumatorul final, atat din perspectiva timpului, cat si a costurilor, depozitele de tip in-city fiind favorizate.
- Cum se resimt, in cadrul companiei, efectele majorarilor de preturi din constructii si ale dificultatilor din lanturile de aprovizionare?
- Strategia in momentul de fata este de a maximiza portofoliul actual al P3 Bucharest A1, fiind totodata deschisi si unor oportunitati. P3 Bucharest A1 este cel mai complex parc industrial din Romania, avand ca facilitati: cale ferata privata si terminal feroviar, statie CFR pentru calatori cu opriri constante pe tot parcursul anului, statie de inalta tensiune cu o capacitate de 50 MW, sistem de smart metering pentru toate contoarele electrice, PV Panels, hostel, cantina, spatii cu destinatie complexa, de la depozitare ambientala, la temperatura controlata, iar mai nou, productie usoara.
- Referitor la dezvoltarile NZEB, ce impact au asupra preturilor si care sunt principalele caracteristici de sustenabilitate ale proiectelor pe care le administrati?
- Prioritizarea masurilor de eficienta energetica si sustenabilitate pentru toate cladirile din cadrul parcului P3 Bucharest A1 ramane parte activa a strategiei noastre. Noi suntem investitori de lunga durata, prin urmare asta se reflecta in modul in care avem grija de depozitele noastre si suntem atenti mereu sa oferim cele mai bune servicii la costuri cat mai fezabile. Cautam in permanenta solutii care sa vina in beneficiul chiriasilor nostri. Am instalat solutii de iluminat de tip LED in toate depozitele, detinem certificate BREEAM Very Good pentru toate cladirile, am instalat panouri solare pentru apa menajera in toate depozitele, astfel incat pe timpul verii sa nu avem consum deloc cu gazul, dar si panouri fotovoltaice pe unul dintre depozitele noastre. Totodata, anul trecut am facut o investitie majora in a separa zona de birouri de cea de depozitare in ceea ce priveste incalzirea, punand centrale murale diferite fata de centralele care deserveau intreaga hala.
- Ce obiective aveti pe termen mediu si lung pe piata din Romania? Ce v-ati propus, ca prioritati?
- Ne uitam, in continuare, la diversificarea portofoliului de clienti din cadrul parcului si inspre atragerea de noi industrii pe care sa le acomodam, continuand astfel strategia de a avea un mix foarte bun de chiriasi. De asemenea, scopul nostru ca proprietari de spatii de depozitare este sa crestem eficienta operatiunilor de mentenanta si sa reducem costurile pe cat posibil. Am incheiat prima jumatate a acestui an cu tranzactii pentru peste 107.000 mp si ne propunem sa mentinem aceeasi crestere sanatoasa, constanta, cu o rata de retentie ridicata si sa ramanem un partener de incredere, pe termen lung, pentru chiriasii nostri. Provocarile sunt ceea ce ne tine in priza pentru a predomina gandirea de "out of the box" si le tratam cu maxima seriozitate, etica, implicare si transparenta, avand ca baza latura umana, comunicarea si increderea construita de-a lungul anilor.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Septembrie 2023)
 

 
ROMTERA PRODUCT: Activitatea proprie este in acest moment in echilibru
 
 
 
 
 
Sinziana Pardhan (40 de ani)
Functia/Firma: Managing Director Romania, P3 Logistic Parks;
Experienta profesionala: 12 ani de experienta pe piata dezvoltarilor imobiliare din Romania.
 
Activitatea dezvoltatorului de centre industriale P3 Logistic Parks s-a mentinut la cote satisfacatoare in 2020, atat proiectele, cat si activitatile P3 Bucharest A1 Park derulandu-se in parametri normali. Potrivit datelor companiei, volumul de activitate din cadrul parcului a crescut considerabil in ultimul an, in special in perioada de lockdown, iar aceasta evolutie a fost influentata inclusiv de schimbarile generate de pandemie in sfera obiceiurilor de cumparare ale romanilor, dar si de migrarea accelerata in online. In primele trei trimestre ale anului 2020, dezvoltatorul a incheiat, in P3 Bucharest A1, tranzactii pentru 132.000 mp de spatii logistice si birouri cu clienti precum Gebruder Weiss Romania, Interbrands Marketing & Distribution, Logwin, Just Master Activities, SLS Cargo sau El Grupo Numero 1. Perspectivele pe termen mediu si lung raman pozitive, Romania fiind una dintre pietele strategice pentru grupul P3.
P3 Bucharest A1 este cel mai mare parc multifunctional din Bucuresti, avand 380.000 mp. Acesta cuprinde 14 depozite si un teren care permite construirea a inca 100.000 de mp de spatii logistice.
 
- Ce evolutie a avut activitatea companiei in 2020? Ce masuri ati luat in pandemie?
- Cu toate ca anul 2020 a fost unul atipic si climatul economic actual este dominat de un sentiment de incertitudine, activitatea companiei s-a mentinut la cote satisfacatoare, atat proiectele, cat si activitatile P3 Bucharest A1 Park derulandu-se in parametri normali. Volumul de activitate din cadrul parcului a crescut considerabil in ultimul an, in special in perioada de lockdown, iar aceasta evolutie ascendenta are de a face si cu schimbarile generate de pandemie in sfera obiceiurilor de cumparare ale romanilor, dar si cu migrarea accelerata in online. Un procent semnificativ din chiriasii nostri sunt jucatori activi in segmentul de e-commerce sau pe categoriile de bunuri alimentare si de larg consum, iar acest aspect ne-a motivat sa fim infinit mai responsabili si sa implementam masuri stricte de preventie si protectie atat pentru angajatii nostri, cat si pentru cei ai partenerilor nostri. Am dezvoltat, impreuna cu firma care asigura mentenanta parcului, un plan tehnic de lucru si masuri de siguranta care sa asigure continuitatea operatiunilor in parcul logistic P3 Bucharest A1, buna functionare a depozitelor existente si o expunere minima a personalului implicat.
- Care sunt primele lectii invatate in contextul Covid-19?
- Pe de o parte, perioada de lockdown si izolarea impuse de noul coronavirus au creat provocari semnificative atat pentru lideri, cat si pentru organizatiile si industriile de orice fel, chiar daca impactul general a fost resimtit diferit la nivelul fiecarei industrii in parte. Pe de alta parte, politicile cu privire la restrictiile de circulatie, masurile de distantare si munca de acasa au schimbat prioritatile si nevoile de consum la nivel global si ne putem astepta ca o parte dintre aceste schimbari sa continue si pe viitor, ca o stare de fapt. Astfel de evenimente neasteptate si radicale au fost, atat pentru mediul de afaceri, cat si pentru societatea civila sau sectorul public, adevarate lectii. Odata cu inceputul perioadei de lockdown am constientizat cat de important este segmentul industrial-logistic in astfel de momente in care viata, practic, se muta in online, dar si faptul ca activitatea de logistica si depozitare este esentiala pentru buna functionare a societatii moderne. Am simtit o responsabilitate foarte mare si am realizat ca adaptabilitatea este un atribut esential in astfel de momente, iar prudenta si perseverenta devin automat un mod de operare.
- Care sunt principalele transformari pe care le-a impus noul context si ce schimbari de strategie aveti in vedere pentru adaptare?
- Poate ca una dintre cele mai importante transformari a fost adoptarea accelerata a comertului electronic, ceea ce a inceput sa se traduca si in cresterea cererii de spatii de depozitare din partea acestui segment. In acest context, ramanem conectati la piata si la cerere si acordam, in acelasi timp, o atentie deosebita transformarilor prin care trec clientii nostri. Mizam, in continuare, pe resursa umana, profesionalismul echipei si pe serviciile de calitate pe care le oferim. Ne concentram, desigur, pe continuarea demersurilor de a adauga noi facilitati parcului P3 Bucharest A1. De curand, am semnat un protocol de colaborare cu Sucursala Regionala de Transport Feroviar de Calatori Bucuresti (CFR Calatori), care consta in acordarea de opriri in dreptul parcului P3 Bucharest A1 pentru trenurile Regio si InterRegio care circula pe ruta Bucuresti - Videle si retur. Aceasta noua facilitate de transport va permite chiriasilor din parcul P3 Bucharest A1 sa recruteze forta de munca din localitatile adiacente, pe ruta Rosiori - Videle - P3 Bucharest A1 - Basarab - Gara de Nord si retur. De asemenea, parcul P3 poate fi accesat acum si via tren, de la Gara de Nord sau Basarab, in aproximativ 17 - 25 de minute.
- Ce obiective aveti pe termen mediu si lung pe piata din Romania?
- Pentru P3, perspectivele pe termen mediu si lung sunt pozitive. Avem incredere in potentialul pietei din Romania, precum si convingerea ferma ca segmentul de spatii de depozitare din tara isi va continua cresterea dincolo de impactul imediat al pandemiei. Romania este si va ramane una dintre tarile strategice pentru grupul P3, iar din punct de vedere al suprafetelor inchiriate in 2020 cifrele arata foarte bine, insa incetinirea economiei la nivel global si indicatorii macroeconomici actuali ne fac sa fim rezervati si sa privim cu precautie perioada imediat urmatoare. Pentru moment, atentia si eforturile noastre sunt concentrate pe imbunatatirea si extinderea serviciilor disponibile in cadrul parcului. Urmarim sa punem la dispozitia comunitatii P3 Bucharest A1 noi facilitati de care sa beneficieze nu doar chiriasii, ci si angajatii lor si ma refer aici la servicii de tip cantina si spatii de cazare.
- Care sunt principalele dificultati si provocari pe care le intampinati in activitatea curenta?
- Cred ca provocarile acestei perioade sunt strans legate de impactul pandemiei pe termen scurt si mediu si mai cred, de asemenea, ca principalele dificultati cu care se confrunta chiriasii nostri, ca de altfel toata economia, sunt incertitudinea si lipsa de vizibilitate, dar si predictibilitate asupra volumelor. Atat noi, cat si clientii nostri ne-am regasit intr-o situatie la care am fost nevoiti sa ne adaptam rapid si sa fim mereu pregatiti cu diverse scenarii de lucru care sa ne ajute sa luam deciziile corecte raportat la schimbarile care au aparut si care mai pot aparea. Pandemia a avut un impact diferit asupra fiecarui sector economic, prin urmare si clientii nostri au resimtit in maniera distincta efectele, in functie de domeniul de activitate. Daca retailul alimentar si comertul electronic au continuat pe un trend ascendent, alte segmente cum sunt retailul vestimentar sau industria auto au fost afectate negativ si, evident, toate acestea au avut un impact asupra structurii si evolutiei cererii de spatii de depozitare.
Per total, activitatea de leasing a inregistrat o evolutie pozitiva in ultimul an. Exista cerere in piata, iar acest lucru reprezinta un indicator important care confirma ca segmentul industrial-logistic are perspective foarte bune de dezvoltare pe termen lung.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Ianuarie/Februarie 2021)

Produse & tehnologii

Stiri & Comunicate

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
SISECAMALLBIMRAWLPLUGABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
MAKITA
Acvatot 2019
rigips
viarom
concelex
CONCEPT STRUCTURE
EDIT-Structural
strabag nivel 1
ERBASU CONSTRUCT
leviatan
ness project
Ubitech
theda mar
quadratum
siniat
CDS
noark

Parteneri

HABITAT
top 500
AHK 2022
FPSC_2019
top 500
ef-de-n
AICPS_30
ROGBC 2016
top 500
econet

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander