INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
POWER ELECTRIC SRL |
Adresa: Str. Preciziei nr. 32, Bucuresti, S6 |
Telefon: 031/40.30.706, 031/40.30.700 , 031/40.30.760 |
E-mail: office@canpower.ro |
Web site: www.canpower.ro |
Domenii: Materiale pentru constructii | Materiale pentru instalatii electrice |
Descriere activitate
Solutii complete de iluminat. |
Prezentare companie/institutie
Ufuk N. Erel, director de vanzari si marketing in cadrul companiei Power Electric: "Piata iluminatului trece prin schimbari semnificative in acest an, influentate de preferintele in evolutie ale dezvoltatorilor si utilizatorilor finali, precum si de cererea tot mai mare pentru solutii complete ce integreaza sisteme avansate de control, precum DALI, Dynalight si DMX. Iluminatul arhitectural a devenit o prioritate la nivel national, reflectand bogatul patrimoniu cultural al Romaniei. In acelasi timp, resedintele de lux echipate cu sisteme inteligente pentru locuinte devin tot mai populare, marcand o schimbare in preferintele consumatorilor si influentand tendintele din randul companiilor de constructii si dezvoltare. Investitiile publice in reteaua de autostrazi din Romania, realizate in ultimii ani, au evidentiat importanta iluminatului rutier in cadrul acestor proiecte de infrastructura. Pe langa initiativele finantate de la bugetul central, se remarca eforturile locale de a imbunatati calitatea iluminatului stradal si de a instala sisteme noi, manifestate in intreaga tara. Aceste demersuri reflecta un angajament extins fata de modernizare si adoptarea solutiilor eficiente din punct de vedere energetic in mediile urbane si rurale. In acest context, dar si in pofida provocarilor, in 2024, am reusit sa ne atingem obiectivele bugetare anuale. Aceasta performanta se datoreaza eforturilor sustinute din anii anteriori, in special implicarii noastre in proiecte majore de iluminat desfasurate pe teritoriul Romaniei. Progresul obtinut reflecta eficacitatea unei strategii bine articulate, fundamentata pe parteneriate durabile si pe capacitatea noastra de a gestiona cu succes situatiile neprevazute. Privind spre 2025, estimam ca situatiile de piata vor continua sa fie dificile, cu posibilitatea unui declin suplimentar al cererii in segmentul de consum. In acest context nefavorabil, cheltuielile guvernamentale vor avea un rol determinant in revitalizarea pietei - poate nu neaparat in redresarea completa a acesteia, dar cel putin in prevenirea unei deteriorari si mai accentuate. Ne vom axa in continuare pe rezilienta si flexibilitate in gestionarea acestor incertitudini. In anul care urmeaza, vom pune un accent deosebit pe extinderea si optimizarea capacitatilor noastre operationale, precum si pe continuarea investitiilor in infrastructura IT, pentru a imbunatati calitatea si eficienta serviciilor oferite partenerilor nostri. De asemenea, suntem dedicati sa rafinam continuu portofoliul nostru de produse, pentru a ramane aliniati cu tendintele si inovatiile globale din industria iluminatului, asigurandu-ne ca ramanem in fruntea progreselor tehnologice. Angajamentul nostru de a raspunde cerintelor pietei cu cele mai avansate solutii a fost intotdeauna un pilon fundamental al afacerii, iar acest lucru va ramane un principiu central al strategiei proprii si in anii ce vor urma. Recunoastem ca, pe masura ce industria evolueaza, abordarea noastra trebuie sa se adapteze, motiv pentru care ne vom concentra atat pe inovatie, cat si pe flexibilitate pentru a raspunde rapid la schimbarile din piata. Prin consolidarea capacitatilor si adoptarea noilor tehnologii, ne propunem sa construim relatii si mai stranse cu partenerii nostri si sa le oferim o valoare de neegalat".
(opinie aparuta in revista Agenda Constructiilor, editia Noiembrie/Decembrie 2024)
POWER ELECTRIC: Control DMX pentru o experienta unica de iluminat
Florin Niculae (46 de ani)
Functia/Firma: director general, Power Electric;
Experienta profesionala: 28 de ani in industria instalatiilor si echipamentelor electrice.
In pofida conditiilor nefavorabile de piata, cauzate de pandemie, compania Power Electric a incheiat anul financiar precedent cu o crestere de 10% a cifrei de afaceri. In opinia managementului societatii, a fost o perioada foarte dificila, deoarece a existat un cumul de factori care nu au putut fi estimati sau previzionati. Practic, 2021 nu a avut o tipologie economica clasica, iar in 2022 conjunctura este diferita, pentru ca presiunea inevitabila a inflatiei este prezenta de la achizitia de materie prima pana la procesul de productie, de la procesele logistice pana la canalale de vanzare si la utilizatorul final. Cu toate perspectivele nefavorabile, performanta Power Electric fata de anul precedent a fost in concordanta cu previziunile initiale, fiind de asteptat o crestere de 10% pentru intregul exercitiu financiar.
- Cum a evoluat piata de corpuri de iluminat in 2021 si in primele 7 luni din 2022?
- Desi ultimii doi ani au fost foarte dificili, masurile pe care le-am adoptat ne-au ajutat sa depasim conditiile nefavorabile ale pietei. Consideram ca, din punct de vedere economic, 2021, desi aflat inca sub restrictiile pandemiei, a fost mai bun decat 2022. In ultimii doi ani, indicatorii financiari globali si-au revenit relativ repede, in conditiile in care toate companiile s-au confruntat cu opriri sau incetiniri ale activitatilor economice. Este de notorietate deja faptul ca piata s-a confruntat cu o lipsa de componente si semi-conductori, care a afectat majoritatea industriilor, de la cea de automobile pana la productia de solutii pentru iluminat. Insa, impactul real este mai vizibil in 2022, combinat mai ales cu criza energetica si presiunea inflatiei, la nivel global. In Romania am asistat la incetinirea demararii de noi proiecte, mai ales cele cu capital privat. Aceasta situatie a vizat in principal proiectele noi de tip industrial si cladirile de birouri, dar trebuie sa subliniem faptul ca avem un numar semnificativ de lucrari ce au fost finalizate sau sunt in curs de finalizare. De asemenea, activitatile de renovare a imobilelor existente de birouri s-au intensificat pe masura ce au aparut noi chiriasi. Fiecare proces a venit cu o solutie personalizata, adaptata la nevoile clientului, iar acest lucru a dus la o consolidare a nivelului de intelegere a importantei iluminatului in Romania. Am avut colaborari reusite pe acest segment, datorita specialistilor nostri in iluminat si control al iluminatului. Este important de subliniat faptul ca, din cauza cresterii preturilor, asistam la o scadere a volumelor. Insa, aceasta diminuare a fost acoperita prin preturi mai mari, fapt ce a dus la o valoare globala a pietei aproape stabila, realizata cu cantitati mai mici de produse.
- Care sunt perspectivele de dezvoltare a segmentului, pe termen scurt, mediu si lung?
- Observam o cerere in crestere pentru partea de control al iluminatului, combinata cu segmentul de sisteme inteligente. Nu vorbim aici doar despre casele inteligente, ci si despre solicitarile din zonele de birouri, HoReCa si spatii industriale, unde cererea a crescut considerabil. Colegii nostri din echipa tehnica au lucrat foarte mult in aceasta directie si, dupa cativa ani, incepem sa vedem si efectele. In ceea ce priveste partea de smart control, am dezvoltat propria solutie software, pe care o vom lansa in ultimul trimestru al acestui an, urmand sa fie inclusa in oferta noastra tehnica. Aceasta va acoperi astfel diferite nevoi, pentru o gama extinsa de clienti.
- Care sunt cele mai mari proiecte la care participati in aceasta perioada?
- Unele dintre cele mai reprezentative obiective la realizarea carora am luat parte in 2021 sunt cele doua stadioane din Bucuresti (Ghencea si Rapid). Nu doar ca am furnizat partea de iluminat pentru acestea, insa am si programat atat instalatia de nocturna, cat si controlul DMX. Acesta din urma este un protocol care permite utilizatorilor sa aiba cel mai inalt nivel de control asupra iluminatului. Protocolul DMX permite experiente de iluminare personalizate, astfel proiectantii de iluminat pot fi flexibili si pot crea scenarii dinamice impresionante. Dorim sa demonstram tuturor fanilor sportului ce poate face iluminatul pentru a le imbunatati experienta vizuala. Alte proiecte includ birourile Regina Maria, cele de la Booking.com si sediul central Igna, unde specialistii nostri au lucrat cu drag si multa implicare. Anul acesta avem in lucru iluminatul pentru alte arene sportive, insa si pentru cladiri de birouri sau de uz medical. Zonele rezidentiale sunt nelipsite din portofoliul nostru, preluate de la zero sau doar pentru partea de "uplamping". Oamenii isi doresc un consum energetic tot mai mic si aleg sa investeasca pentru un control al iluminatului de inalta calitate.
- Aveti in vedere extinderea productiei sau lansarea de produse noi in perioada urmatoare?
- Lansarile de noi produse sunt destul de frecvente, deoarece domeniul este unul inovator si mereu orientat spre client. Cererea de produse noi este mare, accentul fiind pus pe noi tehnologii, zone noi de utilizare, precum si pe sustenabilitate. Un alt segment aflat pe un trend ascendent este cel al autovehiculelor electrice, sustinut de Comisia Europeana, iar Romania nu se abate de la aceasta tendinta. Am ales sa vizam toate segmentele de piata si am semnat un parteneriat cu cei de la ENEL X, care au o gama variata de statii electrice de incarcare auto, ce se preteaza tuturor utilizatorilor, indiferent de buget. Consideram ca 2023 va fi un an important pentru cresterea disponibilitatii statiilor de incarcare pe teritoriul Romaniei, iar echipa noastra lucreaza cu partenerii sai pentru a crea noi oportunitati de vanzare.
- Care sunt principalele dificultati pe care le intampinati in activitate, in aceasta perioada? Cum se resimt, in cadrul companiei, efectele majorarilor de preturi si ale dificultatilor din lanturile de aprovizionare? Cum estimati ca vor evolua preturile produselor din portofoliu, in perioada urmatoare?
- Investitiile private pe scara larga au avut de suferit din cauza inflatiei crescute, a instabilitatii politice si a cresterii pretului la energia electrica. Toate acestea au creat premisele unei recesiuni economice globale, care afecteaza atat Romania, cat si sectorul de piata in care activam. Un alt factor important care afecteaza negativ piata este reprezentat de livrarea si procesele logistice intarziate ale furnizorilor. Anul acesta a fost unul dificil in ceea ce priveste disponibilitatea produselor si preturile la care acestea sunt livrate, desi, colaboram cu lideri la nivel global in industria iluminatului. Pentru a face fata termenelor lungi de livrare si fluctuatiilor de pret, am luat masuri ferme si am decis ca anul acesta sa dublam nivelurile de stoc estimate initial. Acest lucru ne-a ajutat la concretizarea oportunitatilor de vanzare imediata. Desi inceputul anului a adus performante slabe fata de estimarile initiale, incepand cu luna mai cresterea a fost rapida. Dupa compensarea acestei intarzieri, acum putem afirma ca suntem la zi cu performanta pe care ne-am propus sa o realizam in 2022. Se fac eforturi extraordinare la nivel international de catre branduri consacrate pentru a rezolva problemele legate de aprovizionare, iar efectele acestora au inceput sa fie vizibile. Revenind la situatia economica, ne asteptam ca in 2023 pierderile la nivel mondial sa continue in multe sectoare, in concordanta cu perspectivele de crestere mai lenta a economiei UE. Credem ca, in ciuda inflatiei, achizitiile din mediul privat si unele proiecte finantate de UE vor fi cheia pentru a schimba situatia Romaniei. Ne asteptam ca presiunea pusa de inflatie sa se relaxeze anul viitor, iar cheltuielile guvernamentale pentru sustinerea proiectelor de mare anvergura sa devina principalul motor de crestere, care sa asigure revigorarea sectorului privat, pe termen mediu.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Septembrie 2022)
|