INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
PRO ARHITECTURA |
Adresa: Str. Corneliu Coposu nr. 24C, Arad, Judet Arad |
Telefon: 0748 124 012 |
E-mail: secretariat@pro-arhitectura.ro |
Web site: www.pro-arhitectura.ro |
Domenii: Arhitectura & design | Urbanism, planificare peisagistica si regenerare urbana |
Descriere activitate
Servicii complete de proiectare. Urbanism, design interior, consultanta de specialitate. |
Prezentare companie/institutie
PRO ARHITECTURA: Flexibilitatea, esentiala pentru noile proiecte industriale
Arh. Ella Falca
Functia/Firma: Managing Partner, Pro Arhitectura;
Experienta profesionala: peste 23 de ani de arhitectura si proiectare.
Pro Arhitectura, companie specializata in proiectare, urbanism, restaurare, energii regenerabile, design interior si consultanta de specialitate cu o experienta de 18 ani in domeniu, traverseaza o perioada de crestere constanta a activitatii, incepand din anul 2022. In primele 6 luni ale acestui an, compania a incheiat mai multe contracte decat in aceeasi perioada din 2022, iar arh. Ella Falca, Managing Partner al Pro Arhitectura, estimeaza ca aceasta tendinta se va mentine pana la sfarsitul anului, avand in vedere numarul mare de proiecte pe care le va finaliza in lunile urmatoare.
Printre proiectele majore incheiate cu succes de Pro Arhitectura se afla fabrici si centre logistice pentru mari companii interne si internationale, precum Elis Pavaje, Maschio Gaspardo, Moemax Arad, Transdanubia Spedition, VGP Group si Zoppas Industries. In aceasta perioada, compania participa la proiecte ce vizeaza constructia de hale industriale, platforme logistice, dar si supermarketuri si parcuri fotovoltaice. - La ce proiecte lucrati, in aceasta perioada, si ce ne puteti spune despre acestea?
- Suntem angrenati in diverse proiecte din domeniul constructiilor industriale si logistice. Acestea includ hale industriale, platforme logistice, dar si supermarketuri si parcuri fotovoltaice. Recent, am obtinut autorizatia de construire pentru cel mai mare parc fotovoltaic din Europa, pe care l-a proiectat firma noastra. Fiecare proiect parcurge etapele de la planul urbanistic zonal (PUZ) pana la documentatia tehnica de autorizatie de construire (DTAC), precum si detalii de executie, astfel ca avem, in prezent, proiecte aflate in faze diferite. In functie de specificul proiectului, unele dintre acestea au termene de finalizare stabilite pentru anul viitor, iar la unele proiecte am optat pentru impartirea termenelor de executie, in functie de cerintele specifice pentru fiecare.
- Cum a evoluat activitatea companiei in 2022 si in primele 8 luni din 2023 si ce estimari aveti pentru perioada urmatoare?
- Am remarcat o crestere constanta a activitatii noastre incepand cu anul 2022. In primele 6 luni din 2023, am incheiat mai multe contracte decat in aceeasi perioada a anului trecut, si ne asteptam ca aceasta tendinta sa continue pana la sfarsitul anului, deoarece avem programate definitivari in cazul unor contracte catre finalul acestui an. Estimam ca vom incheia anul pe o nota pozitiva si ca vom continua sa depunem eforturi in anii urmatori, cu perspective promitatoare in 2024 si 2025.
- Cum vedeti evolutia activitatii din domeniul de proiectare si constructii industriale si logistice in prima jumatate a anului 2023 si cum credeti ca se va dezvolta acesta pe termen scurt si mediu?
- In prima jumatate a anului 2023, am remarcat o evolutie stabila in activitatea din domeniul proiectarii si constructiilor industriale si logistice. Cu toate acestea, a fost remarcabila o crestere semnificativa in ceea ce priveste centralele electrice fotovoltaice, care utilizeaza resurse regenerabile pentru producerea de energie electrica. Aceasta tendinta a fost evidenta atat in proiectele pe care le-am monitorizat sau autorizat, cat si in contextul schimbarilor legislative care faciliteaza dezvoltarea acestui tip de industrie, inclusiv directivelor promovate de Uniunea Europeana. Caracteristicile specifice de constructie ale acestor proiecte sunt centrate in jurul eficientei si rapiditatii de executie. Acest lucru implica utilizarea de elemente prefabricate din beton si structuri metalice, combinate pentru a forma ansambluri solide. Abordarea se bazeaza pe mecanizarea si automatizarea interventiilor pe teren, pentru a asigura o implementare rapida si eficienta. Pentru procesele de avizare, licitatie, executie si plata, se observa o tendinta catre digitalizare. Institutiile implicate in aprobari si autorizatii au adoptat partial solutii digitale, ceea ce faciliteaza comunicarea si interactiunea cu factorii implicati in proiecte. Aceasta abordare modernizata contribuie la accelerarea si simplificarea etapelor administrative, avand un impact pozitiv asupra ritmului de implementare a proiectelor in sectorul constructiilor industriale si logistice.
- Ce tendinte remarcati in arhitectura si proiectare, pe segmentul industrial si logistic in aceasta perioada?
- Pe segmentul industrial si logistic din arhitectura si proiectare se contureaza o tendinta puternica catre flexibilitatea constructiilor, permitand reprofilarea si recompartimentarea facila, in functie de nevoi si cerinte. In plus, observam cum cladirile industriale actuale sunt proiectate cu o eficienta energetica ridicata, iar in special in domeniul logisticii din Romania, acestea sunt certificate cu "very good" si "excellent" in cadrul Certificatului de Sustenabilitate BREEAM. O alta tendinta semnificativa este preocuparea crescuta pentru conditiile de munca ale personalului din interiorul acestor facilitati, punandu-se accent pe asigurarea unui mediu de lucru confortabil si placut.
- Ce planuri si obiective de dezvoltare aveti, la nivel de companie, pe termen scurt, mediu si lung?
- In privinta planurilor si obiectivelor noastre de dezvoltare la nivel de companie, ne concentram atentia, in prezent, pe implementarea unei platforme interne personalizate. Acest instrument are scopul de a optimiza integral procesele noastre, de la gestionarea contractelor pana la conducerea proiectelor in sine. Avand o abordare proactiva, platforma emite notificari pentru a asigura respectarea termenelor si pentru a ne sprijini in realizarea fiecarui pas al proiectelor, poate integra toata documentatia si toate detaliile pentru fiecare proiect si este, evident, foarte bine optimizata din punct de vedere al sigurantei. Momentan, inca se afla in lucru, urmand ca dupa finalizare si testarea specifica, sa o integram in lucrul din biroul Pro Arhitectura.
- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in aceasta perioada?
- In ceea ce priveste provocarile actuale ale activitatii noastre, ne confruntam cu perioade de intarzieri generate de anumite institutii care intampina dificultati legate de digitalizare, disponibilitatea de personal sau in cazul celor care nu sunt prezente in toate zonele tarii, acest lucru ingreunand procesul pentru noi si toti colegii aflati in aceasta bransa. Aceste obstacole temporare pot afecta fluxul nostru de lucru, insa ne concentram pe gasirea solutiilor pentru a mentine un nivel constant de eficienta si profesionalism.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Septembrie 2023) |